Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Automatisch start-stop systeem.
- Van Renesis (ForumPro) op 27-05-2010 13:15
IBM heeft een idee.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/05/27/ibm-wil-controle-over-onze-autos-op-kruisingen#post-35765

Ik geloof niet dat IBM ooit iets van wankelmotoren heeft gehoord of begrepen. Kan ook zijn dat het ze niet veel kan schelen.
Ik zie de levensduur snel afnemen met dit soort systemen.
In mijn ogen slaat men steeds meer door met de brandstofbesparende maatregelen ten koste van de duurzaamheid.

Ik ben het co2 gezeik al zo lang zat..
Ik leef in een smogwolk genaamd Rotterdam. De roet ligt hier op de vensterbanken en de ademhalingsproblemen zijn in deze regio hoger dan de rest van Nederland.
Brandstofbesparing is op zich geen verkeerd idee. Al is het maar omdat er dan inderdaad minder gifstoffen in de lucht hangen. Helaas gaat het altijd om co2 en de opwarming van de aarde. Niet om de daadwerkelijke kankerverwekkende stoffen die er eigenlijk veel meer toe doen.
Zelfs nadat de beroemde klimaatrapporten als grof overdreven werden bestempeld blijven de co2 beperkende maatregelen als paddestoelen uit de grond schieten.
Dit allemaal voor het milieu..

Een oude Mercedes 190d is een zwaar vervuilend monster. Dat is een feit. Die krengen blijven echter wel rijden omdat ze voor de eeuwigheid zijn gebouwd. Dat scheelt in produktie en recycling. Het kost dus ook minder energie.
Hedendaagse auto's worden niet meer voor de eeuwigheid gebouwd. Ze krijgen getergde naaimachinemotoren die nooit echt degelijk meer kunnen zijn omdat er te weinig marge voor smering en koeling over is. Dat kost namelijk te veel brandstof. Resulteerd automatisch in hogere slijtage en kortere levensduur. Dus meer produktie en recycling. Dat kost ook bergen energie en het levert een hoop co2 vervuiling op.

Wat is nou daadwerkelijk beter? Ik weet het echt niet meer.
Voor Rex bezitters lijkt het einde steeds sneller nabij te komen. Zeker met het verwachte schijndemocratisch verkozen linkse kabinet groeit mijn wantrouwen de komende jaren nog verder.
We gaan al meer betalen voor onze slurpende satansmobielen. Ook dat kan alleen maar erger worden.

En waarom allemaal? co2 en groen gaan zelfs zeer goed samen, getuige de bosrijke gebieden rondom vele circuits. De echte gifstoffen blijven voorlopig echter bestaan. 

Het IBM systeem is nog geen feit. De algehele groene beweging is echter pas net goed begonnen.
Ik zie echter vooral probleemverplaatsing in plaats van echte oplossingen. Daarbij zie ik vooral motieven vanuit economisch oogpunt, in plaats van oprecht ecologisch oogpunt.

Excuus voor het azijnpissen van mijn kant. Soms komt het echt mijn neus uit. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-05-2010 16:05
Niks azijnpissen, ik ben het volledig met je eens.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 29-05-2010 15:23
Ben het met je eens.
vwb dat verwachtte linkse kabinet, zorg dat je gaat stemmen en hou je in het midden of rechts daarvan. Als iedereen dat doet zie je van die linkse niets meer terug.......

De groene beweging zal in de toekomst meer en meer de eigen broek moeten gaan ophouden, dwz minder overheidssubsidie die ze tot nu toe telkens weer gebruiken tegen die zelfde overheid.
Bij politici die echt verder willen, groeit steeds meer het idee om de geldkraan in die richting dicht te draaien.

Sterkte

Groetjes Tjeu-groesselt
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Automatisch start-stop systeem.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill