Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / swain de culasse
- Van arrow1909 (Deelnemer) [be] op 06-04-2010 12:06
Hallo,

Ik heb nu horen zeggen, iemand die redelijk wat van motors kent dat het slecht starten bij een warme motor te maken zou hebben met een bijna swain de culasse, er zou vocht in de motor komen en wanneer dat vocht grotendeels verdwenen is start de auto weer normaal omdat het vocht dan grotendeels is verdwenen, dus eigenlijk de dichtingsring vervangen zou eigenlijk wonderen moeten doen ik heb ook het slecht startprobleem als hij warm staat dus dat ga ik eens proberen.
Ik hou jullie op de hoogte.

mvg
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-04-2010 14:22
Goh!

Succes.

En kun je me dan a.u.b. ook laten weten wat swain de culasse is? Mijn Frans is niet zo goed.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 06-04-2010 18:09 Edited 06-04-2010 18:16
Caecil:

> En kun je me dan a.u.b. ook laten weten wat swain
> de culasse is? Mijn Frans is niet zo goed.


:-) Ik denk dat 'ie bedoeld "joint de culasse" wat frans is voor (cilinder)koppakking.

Bij deze wens ik je dan ook veel geluk bij het vervangen van die pakking op een wankelmotor !
Maar die man weet wel wat van motoren dus kan dat zeker geen probleem zijn hé...
...écht slecht starten (bijna tegen het moeten aanlopen aan) bij warme motor is 9/10 te wijten aan compressieverlies...

Wat is de huidige km-stand van de motor ?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-04-2010 18:16
Haha :D

Kan ie gelijk de distributieriem vervangen :D
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-04-2010 20:27
Wel na het vervangen van de koppakking, ook gelijk de kleppen stellen, als je toch bezig bent ;) hihihi

Groetjes M&M
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 07-04-2010 07:41
Als je dan toch bezig bent: vervang dan meteen de rotor door zuigers en zuigerveren. Zal heel veel in het benzinegebruik schelen!!!
Hihi
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 07-04-2010 15:11
Zo is het wel genoeg, hè jongens en meisje....
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / swain de culasse

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill