Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / motor
- Van arrow1909 (Deelnemer) [be] op 24-02-2010 19:28
Hallo,

Vorige week vrijdag startta men rx-8 normaal en maandag kreeg ik da auto niet meer weg hij maakte wel nog omwentellingen maar de motor sloeg niet aan. Touring gebeld en die zei starter kapot.
Ik heb de auto laten wegslepen naar de eerste de beste mazda garage en die zei ja motor kapot dus nu mijn vraag is dat mogelijk dat de auto nog de neiging heeft om aan te slaan toch kapot is?

dank
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 24-02-2010 19:47
Je startmotor krijgt nog vanalles aan het draaien natuurlijk... maar als ie niets doet als je de sleutel loslaat is er wel iets ergs aan de hand ja.

Hoeveel kilometer heb je op je klok staan?

Heb je eerder al vermogensverlies gemerkt?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-02-2010 19:51
arrow1909:

> Hallo,
>
> mijn vraag is dat mogelijk dat de auto nog de
> neiging heeft om aan te slaan toch kapot is?


Ja dat kan zo lijken. Startmotor draait normaal door. Als je motor echt stuk is, bv helemaal geen compressie meer heeft, dan slaat ie niet aan.
Wat zeiden ze over de kapotte motor?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-02-2010 00:17 Edited 25-02-2010 00:42
Hoi arrow1909,

Kans dat er het volgende aan de hand is:
Als de rotorafdichtingen (op den duur) zijn gaan vastzitten door koolaanslag (komt nogal eens voor/zie Duits forum) dan kan situatie ontstaan dat bij starten onvoldoende compressie wordt opgebouwd; motor slaat niet aan en verzuipt.
Komt nogal eens voor dat dit {zelfs door (on)ervaren Mazda garages} niet wordt her-/onderkent en dat men vrij snel denkt dat motor {op basis van een (dan natuurlijk zeer lage) compressiemeting} vervangen moet worden.
Daarom beste om voordat men motor laat vervangen dit aspekt te bekijken en de rotorafdichtingen evt. dmv een speciale behandeling (Mazda Zoom Power Engine Cleaner) (proberen) los te maken.
Sterkte !

mvg, Ruud

Onderstaand zeer recente voorbeeld betreft een en dezelfde auto (km stand 89.000)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Montag, 11. Januar 2010, 17:56

chiefmotor warscheinlich tot !!!
gerade bei der tanke abgestellt, danach wieder starten versucht, AUS ! nix geht mehr!!! :blerg: auto abgeschleppt. näheres in kürze....
lg chief ;(

Dienstag, 23. Februar 2010, 11:25

Also ich nehme mal meinen rex als beispiel...
laut meiner werkstatt wurde ein motorschaden diagnostiziert. das hat ein speziel angereister techniker von mazda mit 100%er sicherheit bestättigt!!! :thumbdown:
und jetzt nach ner motorwäsche läuft er wieder wie ne eins. :D
soviel zum thema motorschaden.
ich glaub auch das zwei drittel der getauschten motoren gar nicht kaputt wahren.
aber eines finde ich schon.
der motor ist nicht wirklich ausgereift. :(
deshalb die vielen probleme.

@stmeyer


http://www.rx8-fan.de/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=22351&pageNo=1
- Van arrow1909 (Deelnemer) [be] op 25-02-2010 08:52
wel ze zeiden dat de compressietest nul vier en acht aangaven voor de rest weet ik eigenlijk niks erover

groetjes
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 25-02-2010 21:49
Maar heb je nou al vermogensverlies gemerkt in de tijd ervoor?

Dus slechter slechter slechter dood? Zonee: Dan lijkt mij het verhaal dat Rudolph uitgevonden heeft namelijk zeer plausibel. Zoja trouwens ook.
- Van arrow1909 (Deelnemer) [be] op 26-02-2010 17:30
nee niet echt moet ik zeggen de vrijdag heb ik er nog mee gereden en starte hij zonder problemen, ik heb hem nu naar een andere garage gedaan voor een twee opinie te vragen en eens luisteren wat die zegt.
Toen ik hem ging halen bij die andere was er een bougie uit en heb ik eens geluisterd en de motor blaast door het gat waar die bougie zit dus volgens mij is er wel druk maar niet genoeg om aan te slaan de auto heeft wel goed verzopen gestaan
want ik heb hem maandag verschillende keren proberen starten

mvg
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / motor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill