Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Gespot / Grijze op de A2 ter hoogte van vliegveld Beek (Maastricht)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-05-2009 18:43
Vanmiddag 16.20 u in de richting van Maastricht naar Eindhoven.

Kenteken: BN-..-..

Dat is toch een niet ingezetenen kenteken??

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 19-05-2009 20:54
Volgens mij is dat een van die gasten die op/bij het vliegveld werken. Daar reden er dacht ik 2 of 3 drie rond bij hetzelfde bedrijf.

Groetjes tjeu
- Van jos (SuperForumposter) op 20-05-2009 08:18
Volgens mij ook geen echte liefhebber: Heb de bestuurder wel eens proberen te groeten bij een verkeerslicht (vanuit mijn RX overigens), zonder resultaat.
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 22-05-2009 08:11 Edited 22-05-2009 08:33
BN staat voor Buitenlander in Nederland.

Als je niet in Nederland woont, maar wel in Nederland een wagen nodig hebt kun je zo'n kenteken aanvragen. Bijvoorbeeld als je voor de Nato werkt, ofzo.

Volgens mij hoef je met zo'n kenteken ook geen BPM te betalen, maar dat zal ik nog even nazoeken.

Edit, nagezocht:

Je hoeft met een BN of GN (Geen Nederlander) geen BPM te betalen, onder de voorwaarde dat de wagen weer uitgevoerd wordt zodra je Nederland verlaat.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-05-2009 11:07
Bedankt!

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 24-05-2009 15:54
Eigenlijk rijden er hier 4 rond bij Eurocontrol: 1 grijze op duitse platen, 1 grijze op BN-plaat, 1 zwarte op nederlands kenteken en de mijne...

GN en BN platen zijn idd een voorrecht voor expats die in Nederland werken en wonen. Bij ons (eurocontrol) hebben ze daar vanaf aanwerving 10 jaar recht op en dat betekent dus vrijstelling van BPM. Bij verkoop moet de resterende BPM wel nog betaald worden.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Gespot / Grijze op de A2 ter hoogte van vliegveld Beek (Maastricht)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill