Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / RX-8 weg en hallo 3MPS
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 29-04-2009 10:57
ja hoor het is zo ver ik ga ook over stappen naar de 3MPS.

het is een leuk jaartje geweest met de RX-8 maar ik heb een auto nodig die iets meer ruimte heeft. de RX-8 is net niet praktisch genoeg dus vanmidag ga ik de papieren tekenen voor een zwarte 3MPS met 10.000KM

hij rijd echt heerlijk die 3 MPS super snel en het verbruik valt echt reuze mee lukte me met mijn rijstijl om 1 op 11 te rijden volgens de boord computer.

Dus binnen niet al te langen tijd zal 17-NP-KJ weer te koop staan.

Kort mee gereden maar ja als ik hem niet had gehad had ik hem toch willen hebben.

nieuwe projectje voor volgend jaar op de 3MPS een COBB FMIC en airbox en Short Ram Air intake. op naar de 480NM en 330PK en dan daarna nog laten chippen voor de 370PK en 520NM.

ook al is die nu bloedje snel...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 29-04-2009 13:34
Toch maar geen nieuwe? Gefeliciteerd met je aankoop. Denk dat ik wel weet welke MPS je gekocht hebt... Stond ook op autotrack. Veel rijplezier.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 30-04-2009 00:03
het is de 3MPS van Notenboom in barendrecht. is echt mooi dingentje.

die nieuwe word toch een beetje te duur voor het zelfde en als je ook nog een huisje wil gaan kopen kan ik die extra centen net zo goed in een leuke badkamer,wc en keuken stopen.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 30-04-2009 09:23
Ja die heb ik inderdaad voorbij zien komen op autotrack. Mooie MPS,weinig km's voor een nette prijs. Goede deal lijkt mij...
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 03-05-2009 09:27
jasper_vermaas:

> het is de 3MPS van Notenboom in barendrecht. is
> echt mooi dingentje.
>
> die nieuwe word toch een beetje te duur voor het
> zelfde en als je ook nog een huisje wil gaan kopen
> kan ik die extra centen net zo goed in een leuke
> badkamer,wc en keuken stopen.


Goede zaak man! Je zult er denk ik geen spijt van krijgen, ik heb nog steeds veel plezier met de mijne en trek regelmatig op een recht stuk ff t gas open om weer even een bevestiging te krijgen dat ik inderdaad de juiste keuze heb gemaakt ghehehe :)
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 10-05-2009 17:19
Zijn er al foto's?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 10-05-2009 20:02
ik kan hem dinsdag pas ophalen dus nog even gedult ;)
- Van GUY (Powerposter) [be] op 11-05-2009 16:01
Samengevat ;ben jij binnen kort de gelukkige bezitter van een 3mps,
huis met badkamer, keuken, wc, met air intake en sportuitlaat.
Of heb ik hier ergens iets gemist

Guy
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-06-2009 14:07
Jasper,

als het goed is rij je nu al bijna 1 maand rond in je MPS, het is tijd voor foto's:-).
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-07-2009 09:20
Jasper is van de aardbodem verdwenen :-(
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 08-07-2009 10:19
nee ben er nog hoor maar heb het gewoon best druk gehad. nog geen foto's van mij 3MPS gemaakt maar wel wat anders leuks gedaan...

heb een Front Mounted Intercooler besteld van Cobb [url=]www.cobbtuning.com[/url]
en een turbo inlaat en een ShortFlow lucht inlaat van Cobb.
als ik ze binnen heb en ga instaleren zal ik wat foto's maken.

na deze tune is het nog even naar Ziptuning of hem te laten chippen. en dan hopenlijk ergens tegen de 330 a 360PK en iets van 450 of 480NM.

ben wel echt blij met de 3MPS hij is echt zo snel. gewoon niet te vergelijken met de RX-8 en ook met bochten werk is die gewoon super snel. met een RX-8 hou je hem niet bij. maar moet wel zeggen de RX-8 rijd wel een stuk makelijker hard door de bochten met de 3MPS moet je een beetje meer werken. het Driften dat is ook verleden tijd :(

hadden ze die 2.3MZR maar in de RX-8 gedaan. dat had zo gaaf geweest. Nou ja misschien dalijk een MX-5 met 2.0DISI motor ;)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-07-2009 21:13
He daar ben je weer! Ben benieuwd naar de foto's :-), fijn dat de MPS zo goed bevalt
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-08-2009 16:23
http://mazda-3-mps.hyves.nl/fotos/

heb wat foto's van mijn 3MPS met mijn COBB tunes op het 3MPS hyves gezet. aan gezien ik geen foto's kan uploaden naar het forum.

volgende onder delen die geplant staan voor de 3MPS zijn

-COBB Turbo Downpipe (kan de turbo wat makelijker uit ademen)
-Turbo XS hybdride Dump/Blow off valve (ivm geplande CHIP tune en de verhoogde Turbodruk die je daar bij krijgt)
-Zip Chip tune.

op naar de 360PK of meer.

de onderdelen die er nu op zitten maken de auto gewoon net wat sneller en in de hogentoeren merk je goed dat je meer en langer vermogen houd.
het geluid van de COBB SF lucht inlaat maakt ook echt een SUPER gaaf geluid. net een gasturbine die op toeren komt (nee geen wankelmotor geluid :()
door de Front mounted intercooler heb je niet meer dat als je ff stilstaat voor het stoplicht dat je vermogen is weg gezakt omdat de intercooler warm is geworden.
ben benieuwd wat die dalijk doet met de winter met de koude wind door de FMIC. dat zal best wat extra power op leveren.

ben nog steeds echt super tevreden met de 3MPS echt een super auto. binnen kort ook maar eens een test ritje maken de 2010 3MPS.

mis wel dat ik nu geen achterwiel aandrijving meer heb :( vind het driften ook zo leuk maar ja dit is ook echt geweldig.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-08-2009 17:19
nice :-)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-08-2009 20:03 Edited 05-08-2009 20:06
jasper_vermaas:

> http://mazda-3-mps.hyves.nl/fotos/
>
> heb wat foto's van mijn 3MPS met mijn COBB tunes op
> het 3MPS hyves gezet. aan gezien ik geen foto's kan
> uploaden naar het forum.


Waar ligt dat aan? Is er een probleem?

De procedure is vrij simpel. Plaats een bericht, en zodra dat bericht er is kun je een attachment toevoegen, of meerdere...
(er staat onder al je posts  "Voeg bijlage toe")
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-08-2009 23:51 Edited 06-08-2009 00:18
en bij deze staan ze er in ;)

verwacht dat ik over 2 weken de volgende onderdelen binnen heb dus dan kan ik hem verder af maken ;)

Winterbanden en velgen zijn ook al geregeld MPS velgen en de Bridgstone Blizzak LM-22 banden.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 06-08-2009 00:28
Mooi. Maar ik zou mijn Rex nooit ruilen voor deze 3. Het gaat hem niet alleen om de specificaties in dit geval.
Een RX-8 rijden is een apart gevoel, dat niet te vergelijken is. Ook uiterlijk. Niet dat ik wil gezien worden, maar een RX-8 is toch iets anders dan een 3tje als die je passeert. Dat speelt zowiezo mee. Zelfs een Porsche zie je dagelijks voorbij rijden, enkel de kenner haalt er de Turbo uit.
Zo ook met dit. Mooie wagen maar hij heeft niet de passie die een rex heeft voor mij.
Je hoeft een 8 niet te ruilen voor een 3 MPS omdat de 8 niet praktisch is, hou de 8 en koop een gewone 3 ;-)

Let op, begrip voor je keuze hoor, ik heb geen ervaring met de MPS natuurlijk, ik spreek gewoon uit mijn eigen ervaring.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 06-08-2009 14:07
Moet je wel het geld hebben om de 8 te houden en een 3 erbij te kopen... :-)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2009 21:59
Gaat dat nog goed met zoveel vermogen op je voorwielen?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 07-08-2009 23:59
dat gaat perfect is maar hoe je het los laat he ;)

je rijd toch ook niet altijd vol gas. alleen in het echte bochten werk moet je een eerst even weten hoe je hem er in moet gooien maar als je dat weet dan gaat die als de bliskem ;) en net zo snel door de bochten als de RX-8 en nog veel sneller uit de bocht.

en wat betreft een RX-8 en een 3 kopen als ik zo veel geld had daarvoor dan had ik een Nissan GTR gekocht of een R8 ofzo.
- Van nagel (Deelnemer) [nl] op 18-08-2009 08:50
Een 6 MPS is zeldzamer dan een RX 8. Je ziet meer Porsches, RX 8ten rondrijden dan 6 MPSen.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-08-2009 17:05
nagel:

> Een 6 MPS is zeldzamer dan een RX 8. Je ziet meer
> Porsches, RX 8ten rondrijden dan 6 MPSen.


Als je makkelijk het verschil met een gewone 6 zou kunnen zien....
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 18-08-2009 20:14
Zolang je de 6 MPS vanaf de achterkant ziet of vol van voren dan is het makkelijk te zien, vanaf de zijkant is het inderdaad al een stuk moeilijker :-(
- Van nagel (Deelnemer) [nl] op 20-08-2009 13:32
6 MPS, vanaf de zijkant: veelspaaks 18 inch velgen, verhoogde motorkap (daaronder zit de intercooler). Kleur, meestal "moist silver", metallic blauwachtig grijs. Deze kleur is speciaal voor de 6 MPS gereserveerd. Mondjesmaat rijdt er een enkele rode en zwarte rond.
Totaal aantal in Ned. verkochte 6 MPSsen??? Als het er meer dan vijftig zijn, zou het me verbazen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-08-2009 19:12
Maar voor een leek, dus de meeste mensen, zien een 3 mps en een 6 mps er hetzelfde uit als een 3 en 6...
Een rx-8 daar in tegen,is een heel eigen concept! En dat ziet iedereen :)

Groetjes M&M
- Van nagel (Deelnemer) [nl] op 21-08-2009 08:11
Een RX 8 is een heel eigen concept en nog een prachtig ook. Of iedere leek het bijzondere (de Wankel motor techniek) er vanaf ziet is de vraag.
Het leuke van een 3 en 6 MPS is dat ze er uitzien als een willekeurige onopvallende middenklasser, de zoveelste leasebak, totdat er gas gegeven wordt. Dan ontpoppen deze op het oog grauwe middenklassers zich als een vervaarlijke sportwagen, die menigeen slechts zijn gemakkelijk herkenbare achterkant laat zien. Zo hebben beide wagens hun eigen charme, de RX 8 zijn prachtige vormgeving, de MPSsen hun onopvallendheid.
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 21-08-2009 19:33
Dus toch een grijze muishet blijft een 6
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-08-2009 09:42
Rene:

> Dus toch een grijze muishet blijft een 6


HAHAHAHAHA!!!!!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 03-09-2009 11:41
Autoweek - Autonieuws  |  Mazda prijst 3 MPS. 40.000 eurootjes....
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-09-2009 19:47
Melkie:

> Autoweek - Autonieuws  |  Mazda prijst 3 MPS.
> 40.000 eurootjes....


Wat een vreselijke neus..........een snelle auto kan toch ook wel leuk zijn?...........ik denk dat voor deze modelupdate de Nederlander Laurens van den Akker (die begin april 2009 bij Mazda vertrok naar Renault) nog verantwoordelijk was; als dit zo is, dan is het goed dat hij weg is..............ik weet niet of zijn tijdelijke opvolger Ikuo Maeda voor aantrekkelijke modellen kan zorgen.........mijn mening is........Mazda moet snel het design van zijn modellenreeks verbeteren...........ooit verkocht Mazda 29.000 auto's in Nederland; dit jaar waarschijnlijk beduidend minder dan de target van 8.700 stuks................als zij zo door gaan met hun modelpolitiek dan gaat het helemaal de verkeerde kant uit met de verkoopaantallen.........is uiteindelijk ook slecht voor ons..........stel je eens voor dat er een geheel nieuwe Rex komt die deze kenmerken heeft..........mwaaahhhhhhhh

Groetjes, Ruud
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-09-2009 19:57
De neus valt in real life gelukkig enigzins mee Ruud(naar mijn mening) maar kijk alsjeblieft niet naar de achterlichten, die steken gewoon een paar centimeter uit zodat het net 2 jeugdpuistjes lijken...

De sedan versie(geen MPS versie daarvan) lijkt wat beter in proportie dan de hatchback.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-09-2009 19:58
En een video recensie...
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 05-09-2009 12:28
Mmmm.
Ik dacht, geef het wat tijd, maar nee, ik blijf hem lelijk vinden. Een beetje opzichtig, en te veel schreeuwend om aandacht.
Dan vind ik de Mégane knapper. Zelfs een Civic is nog minder lelijk :-D
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 08-09-2009 21:49 Edited 08-09-2009 21:51
vind het toch een mooie wagen.

heb trouwens de volgende tunes al weer klaar liggen en in de planing.

Licht hier thuis een Turbo Downpipe van Cobb. en mijn Blow-off valve van Turbo-XS zit er al op.

in de planings staan Motor steun tegen om de harde klappe op te vangen. nieuw spagetie spruit stuk van motor naar Turbo. en de COBB Stabilitatie Bar om hem wat stugger in de bochten te houden. en dan nog de Chip maar dat gaat pas gebeuren als alles er op zit.

en iedereen kan me zeggen TE VEEL VERMOGEN maar zolang je er zelf niet mee heb gereden zou ik toch niet te snel je mond voorbij praten. ;)

Cobb Downpipe


PG Spruitstuk



Cobb SwayBars
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 09-09-2009 06:44
Met al deze performance modificaties ga je natuurlijk wel het circuit op, want wat is het nut anders? Waar en wanneer kunnen we je kunsten bewonderen?
- Van Renesis (ForumPro) op 10-09-2009 14:38
@jasper_vermaas.

Leuke tuning. Vraag is nu echter wel hoe lang het spul heel gaat blijven zonder het hele binnenwerk en aandrijfsysteem te verstevigen.

Dat kan helaas heel erg fout gaan. Op hoeveel pk en Nm zit je nu?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 12-09-2009 11:34
Het binnen werk van de 3MPS is al een beetje overdreven volgens de mannen van COBB moet je zonder je zuigers en kruk ass te vervangen naar de 400PK gaan. de 6bak moet het ook zeer goed aan kunnen ze hebben mij verzekerd dat ik daar niets aan hoef te doen.

de motor steunen worden wel verstevigt want heb geen zin dat dalijk mijn motor over de grond sleept ;)

en ik ga er zeker het circuit mee op Lekker Porsche peste ;)

en tuurlijk zal alles veel sneller slijten maar dat wist ik al toen ik er aan begon.

en Melkie wat is het nut van een andere bumper die gaste die allemaal bumpertjes op de auto slingeren en zo dat heeft ook geen nut maar ze doen het omdat ze het leuk vinde ;)
naar de sport school gaan om super gespierd te worden terwijl je op een kantoor werkt heeft ook geen zin maar toch doen mensen he. nou ik vind het gewoon leuk om zo veel mogelijk uit mijn wagen te halen.
en hoe meer kopel in de lage toeren hoe beter. (NEE ga geen diesel rijden) lekker laag in de toeren cruise heerlijk. ;)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 12-09-2009 18:53
Ik wilde alleen maar zeggen dat het zonde is als je er niet het circuit mee op gaat. Dan zou je namelijk nooit eens echt kunnen testen/voelen waar het blok nu toe in staat is.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 13-09-2009 19:21
waar ik woon kan ik dat ook goed testen hoor ;).

is nou niet dat hier achter ieder struikje een Diender staat met een lasergun of radarcontrole. Beter nog politie op de weg zie hier bijna niet. ff vol gas rijden gewoon even richting de maasvlakte super rechte weg en geen flits palen of politie.

maar circuit is toch leuker ;)
- Van Renesis (ForumPro) op 13-09-2009 21:04
Gelukkig ben ik pas vier keer staande gehouden op de Maasvlakte.

Overigens nooit beboet wegens gebrek aan bewijs.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 22-09-2009 19:00
nou ik weet niet wanneer maar dan heb je echt 4keer pech gehad heb een vriend die werkt op de Maasvlakte Olie Terminal en eentje die bij de Delta Terminal werkt en die zijn nog NOOIT aan gehouden.

en ik ga 1 keertje naar midden nederland en ja hoor een bon te pakkeb :S
- Van nagel (Deelnemer) [nl] op 24-09-2009 09:01
Ik ben heel benieuwd naar een e.v. vergelijking van de 3 MPS met de Megane R 26. R, mocht die er ooit komen. De Focus RS met meer dan 300 pk legt het op alle fronten af tegen de Megane. Hoogst nieuwsgierig of de 3 MPS het beter doet.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-09-2009 13:01
Ik dacht dat ze overal zo lyrisch waren over die Focus....

Nouja ik blijf het lelijke bakken vinden...  :P
- Van Renesis (ForumPro) op 24-09-2009 15:58
Op alle vlakken behalve het echte circuitwerk zoals de Nordschleife. ;)
- Van nagel (Deelnemer) [nl] op 25-09-2009 13:16
Zo renesis, je hebt hel echt helemaal mis! De Megane R 26. R doet op de NordSchleife 8 min 17 sec. In standaard uitvoering, dus met (slechts ) 230 pk. De Focus ( 305 pk ) in 2 min 26 sec. met de standaard banden en met de Toyo's 1 sec sneller, 8 min 25 sec. De Toyo's (semi slicks) zitten standaard op de Megane. Maar zelfs met deze Toyo's komt de Focus niet in de buurt. Reden: zijn veel hogere gewicht, weegt ca. 200 kg meer dan de Megane. Er bestaat geen enkel circuit, waar de Focus de Megane verslaat. Als de 3 MPS ook veel zwaarder is dan de Megane geef ik ook deze wagen geen enkele kans op een circuit.
- Van Renesis (ForumPro) op 25-09-2009 14:01
Dat bedoelde ik dus ook. Ik had het dus zeker niet mis.
Ik weet dat Renault erg snel is. ;)

Ik had echter jouw post verkeerd gelezen. :(
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / RX-8 weg en hallo 3MPS

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill