Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Nekkenverdraaier
- Van Kees (Deelnemer) op 12-10-2004 18:24
Hallo mazda RX8 rijders,

Sinds 1 week eigenaar van een RX8 titanium grey met zwarte bekleding, en heb mezelf maar verwend met chromen velgen, sportspiegels, verlichte pook, aluminium pendalen, accenten op de luchtuitlaatroosters en nog enkele kleine accessoires. We reden met een Ford Cougar V6 2.5liter waar we ook zeer tevreden over waren en eerlijk gezegd waren wij er niet blij mee dat de Ford deze wagen niet meer nieuw konden leveren.
Dus wat doe je dan? je gaat op zoek naar een ander merk. Je weet wel hoe dat gaat, ik zelf had wel een idee in een audi TT maar wij vonden deze weer een beetje achterhaald en er rijden er inmiddels al zo veel rond. Wij kregen een tip om eens bij de mazda te kijken. (zelf nooit opgekomen) wij kwamen binnen en waren meteen verkocht, wat een monsterwagen stond daar in de spots, maar de vraag is hoe rijd dat ding, want een 1.3 Liter vonden wij een beetje minnetjes en van een wankelmotor hadden wij ook nog nooit gehoord.
Dat werd dus een proefritje rijden, dat viel dus niet tegen ( dit is zwak uitgedrukt). Dezelfde dag de RX8 gekocht. Na 6 lange weken wachten hebben we hem opgehaald en met pijn in ons hart de Cougar achtergelaten. Na een week rijden met de RX8  zijn we de Cougar al vergeten. Wij noemen de auto een nekkenverdraaier, want wat heb je een bekijks met die wagen, wij  wonen in Heerjansdam ( tussen Dordrecht en Rotterdam in) en hebben deze wagen zelf nog niet zien rijden. Hij is nu een dikke week oud en hopen zo snel mogelijk de zoom te kunnen horen, even nog wat kilometertje maken tot het veilig is.

Groetjes Kees
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-10-2004 18:32
Hoi Kees,
welkom hier en gefeliciteerd met je aankoop van een nekkendraaier! Wees ook voorbereid op vette neuzen op je ramen en mensen die vlak achter of naast je willen blijven rijden om de auto zo goed mogelijk (zo lang mogelijk) te zien.

En 6 weken wachten duurt lang, maar is echt nog niks vergeleken met sommige anderen hier.

Veel plezier met het piepje straks ;)

Caecil
- Van Eric (ForumPro) op 12-10-2004 19:08
Goede keuze Kees. Vooral de kleur. Heb je een SP of Upgrade aangeschaft ?
We wensen je veel plezier met de auto, en dat zul je zeker hebben.
Succes met het inrijden en wellicht tot ziens.

Corrie en Eric
- Van Kees (Deelnemer) op 12-10-2004 19:13
Caecil, bedankt voor de tip over de vette neuzen ik zal zorgen dat ik spons en zeem bij me heb. Kees
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-10-2004 19:21
Hebben we allemaal last van, Alfred had het er ook al over, hahaha.
- Van Kees (Deelnemer) op 12-10-2004 19:31
Corrie en Eric,

Het is een Sp, dat vind ik al snel genoeg, en inderdaad misschien tot ziens.
kees
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 13-10-2004 05:37
Kees, van harte gefeliciteerd met je RX-8 en heel veel plezierige (en veilige kilometers) gewenst!

Titanium grey is erg mooi, deze kleur heb ik serieus overwogen maar ik heb negen weken geleden toch een velocity red besteld. Nog twaalf weken wachten en dan ga ik er eindelijk mee rijden!

groet, Eric
- Van alfred (SuperForumposter) op 13-10-2004 10:11
Behalve vette neuzen en alle andere gedragingen waar anderen je al op geattendeerd hebben, moet je ook maar eens op de bestuurders letten. Heel vaak steken die hun duim op of maken een andere goedkeurend gebaar (het ó-tje') met duim en wijsvinger. Werkelijk wonderlijk. Ik heb dat nog nooit meegemaakt en zou dat zelf ook niet zo snel doen, maar daar ben ik waarschijnlijk te nuchter voor.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 13-10-2004 10:17
Gefeliciteerd Kees
Ik hoop je in de streek tegen te komen. Ik woon zelf in Oud-Beijerland en heb mijn maiden trip a.s. vrijdagde 15e.
Uitvoering HP, kleur nordic green.
Welke dealer heb je ?
In Barendrecht heeft iemand er een van mijn dealer (kooij te obl) en ook hier in OBL rijdt al een Titanium rond.
C you around !
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2004 16:57
Dirk wrote:

> In Barendrecht heeft iemand er een van mijn dealer
> (kooij te obl) en ook hier in OBL rijdt al een
> Titanium rond.
> C you around !


Ook jij gefeliciteerd Dirk, nog 2 nachtjes slapen!!!!

En stop een briefje met het adres van deze site onder de ruitenwisser van die Titanium als die een keer ergens geparkeerd staat ;)
- Van Kees (Deelnemer) op 13-10-2004 17:55
Spannend dirk a.s. vrijdag , ik hoop voor je dat het droog is . Mijn dealer is Nootenboom in Reyerwaard wie weet kom ik je nog wel eens tegen in OBL
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 14-10-2004 09:40
Caecil wrote:

> Dirk wrote:
>> In Barendrecht heeft iemand er een van mijn dealer
>> (kooij te obl) en ook hier in OBL rijdt al een
>> Titanium rond.
>> C you around !
>
> Ook jij gefeliciteerd Dirk, nog 2 nachtjes slapen!!!!
>
> En stop een briefje met het adres van deze site
> onder de ruitenwisser van die Titanium als die een
> keer ergens geparkeerd staat ;)  >> doe ik zodar ik hem weer spot.

- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-04-2005 09:46 Edited 13-04-2005 09:52
Kees:

> Wij noemen de auto een nekkenverdraaier


Die benaming klopt nog steeds. Bijna dagelijks stopt er wel iemand om m'n 8 beter te bekijken of zelfs even een foto te maken. Ik kan dat vaak prachtig in de gaten houden. Deze jongens moeten nog even doorsparen.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-07-2005 22:38 Edited 05-07-2005 22:47
Het was weer eens zover. Een groepje Poolse studenten keken hun ogen uit en maakte foto's van mijn 8 en van elkaar voor mijn 8. Heb er zelf ook maar een van gemaakt.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-07-2005 22:48
Nog even poseren jongens.....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-07-2005 22:52
Maar nog even back on topic.

Mooie 8 hebben jullie Kees en Ellen! Het gebrek aan foto's hier van jouw Titanium exemplaar, hebben jullie afgelopen zaterdag mooi gecompenseerd door hem in het echt te laten zien in Breda.
Maar toch zou ik hier graag nog een foto van o.a. de achterkant zien, die van mij zijn niet zo goed gelukt.
- Van Eric (ForumPro) op 06-07-2005 10:55
Polen ........ het land waar de meeste 'verdwenen' auto's van Europa rijden.
Waren het wel echte studenten ???
- Van Kees (Deelnemer) op 06-07-2005 16:55
Binnenkort maken we een paar duidelijke foto's van de achterkant en natuurlijk ook van de voorzijde, welke wij zelf nog steed het mooist vinden. De sportuitlaten van diverse mede RX8 rijders heeft ons lekker gemaakt dus vandaag de Sebring besteld. ( zullen de buren wel op prijs stellen , gelukking ook een autogek) Gr. K&E
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-07-2005 13:53
Persoonlijk vind ik de voorkant van de 8 ook mooier dan de achterkant, maar het gaat me bij de foto´s van jullie 8 met name om de in kleur overgespoten zwarte delen. (Of vergis ik me en was dat iemand anders´ 8?)
- Van Kees (Deelnemer) op 07-07-2005 15:22
Ja, dat klopt caecil, we zullen een paar mooie plaatjes schieten voor jullie.
- Van Kees (Deelnemer) op 11-07-2005 07:53
Hoi Caecil, hier wat plaatjes zoals beloofd, ik hoop dat het zo duidelijk te zien is welke gedeelte´s meegespoten zijn.
- Van Kees (Deelnemer) op 11-07-2005 07:55
...
- Van Kees (Deelnemer) op 11-07-2005 07:56
...
- Van Eric (ForumPro) op 11-07-2005 08:11
Kees, bedankt. Ik zal ze mijn dealer laten zien en vragen wat dit gaat kosten.
Ik vind het erg mooi, in ieder geval beter dan het zwarte, maar als het te kostbaat wordt dan laat ik het maar zoals het is.
Heb laatst met cockpitspray dat zwarte weer redelijk opgeleukt.
In ieder geval toch bedankt voor de duidelijke plaatjes.

Eric
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2005 08:45
Mooie foto´s van een mooie 8!!!
Ik heb al eerder een Titanium (in het echt) en een gele (op een foto) gezien waarbij die zwarte delen in kleur gespoten waren. Ben benieuwd hoe dit op een rode zou staan.
- Van jos (SuperForumposter) op 11-07-2005 09:02
Eric:
maar als het te kostbaar wordt dan laat ik
het maar zoals het is.

Toevallig afgelopen zaterdag bij een goed spuitersbedrijf nagevraagd wat de kosten zouden zijn:
Achterbumper helemaal in kleur (ook helemaal "glad" spuiten van de structuur en overnevelen naar het gespoten gedeelte) tussen de EUR 350,-- en EUR 400,-- en de voorkant EUR 150,--. Voor alle duidelijkheid zonder rekening.
- Van Eric (ForumPro) op 11-07-2005 11:12
Jos, bedankt voor de indicatie.
Ik zal ook eens informeren hier en daar (eerst Corrie nog even overtuigen....)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-07-2005 08:03 Edited 29-07-2005 08:09
Toen ik de achterbumper voor de trekhaakmontage gedemonteerd had ,kon je goed zien dat de zwarte gedeeltes ontstaan zijn door ze af te plakken tijdens het spuiten van de auto. De zwarte gedeeltes hebben wel structuur die in de matrijs gevormd zijn , tijdens de fabricage. Ik weet niet of je dat niet beter kunt laten zitten ivm. mogelijke steenslagschade.Sowieso is natuurlijk de bedoeling geweest van Mazda de gevoeligheid voor steenslag schade te beperken. Bovendien vind ik persoonlijk de zwarte gedeeltes goed bij bijvoorbeeld de raamlijsten en de luchtuitlaaten passen. Ik laat het dus zo. Als je toch wat wil lakken , Jos , dan zou ik de leren bekleding rood lakken . (grapje)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Nekkenverdraaier

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill