Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / BTCS met RX-8 2009
1 2 Terug Volgende  
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 04-03-2009 19:42 Edited 18-03-2009 21:15
Hallo, ik wil jullie met deze post het BTCS mét de RX-8 voor 2009 weer onder de aandacht brengen.

Allereerst de data:

  Rnd Date Meeting Timing Deelneming Entry list Circuit
  1 10 - 12 avril 2009  Francorchampions                    Spa-Francorchamps
  2 01 - 03 mai 2009  Trophée de Bourgogne               Dijon-Prenois
  3 15 - 17 mai 2009  Zolder Star Festival                   Zolder
  4 05 - 07 juin 2009  12 Uren van Spa BTCS               Spa-Francorchamps
  5 09 - 11 juillet 2009  25 Uren VW Fun Cup               Spa-Francorchamps
  6 18 - 20 septembre 2009  Francorchampagne           Spa-Francorchamps
  7 23 - 25 octobre 2009  Fia GT Championship            Zolder

Vervolgens dit bericht:

De deelname van de Mazda RX8 Silhouette in de Belgian Touring Car Series krijgt geen officiële steun meer van de invoerder. Mazda Europe besliste om de steun aan dit 100% Belgische project op te zeggen.

In het kamp van Thierry Boutsen Energy Racing komt dit als een koude douche aan. Maar Olivier Laine weigert om zich gewonnen te geven: “Voor het seizoen 2009 werd een duidelijk en correct contract opgesteld dat wij willen respecteren. We hebben zwaar in dit project geïnvesteerd en ons grote inspanningen getroost om het programma succesvol te kunnen afronden. We begrijpen niet waarom door een verandering in de directie dit zomaar kan weggevaagd worden.”

Dit betekent dat het werk in de ateliers van TBR gewoon doorgaan: “De auto is klaar om te rijden. Tijdens de laatste weken hebben we hem volledig weer opgebouwd en werden er verscheidene verbeteringen aangebracht waardoor de auto nog competitiever zal worden. Ik herhaal nog eens dat gezien de geïnvesteerde budgetten het onmogelijk is dat de auto in de garage blijft !”

Als piloot staat momenteel enkel David Dermont vast. David is “thuis” bij TBR en reed in het verleden in verscheidene andere categorieën voor het team . Stephane Lemeret moet een pas opzij zetten want hij was de vertegenwoordiger van Mazda België in de hele operatie: “Ik hoop van harte dat Olivier en David iemand zullen vinden om me te vervangen voor het hele seizoen”, legt Stephane uit. “Ik ben er immers zeker van dat de RX8 het potentieel heeft om wedstrijden te winnen. En ik zal met plezier het stuur tijdens een of andere wedstrijd overnemen zoals bvb tijdens de 12 Uren van Spa.”

Het programma 10 t/m 12 april

http://images.prcgroup.be/documents/timing/22_219690845.pdf

En als laatste de link voor het gratis downloaden van entreekaarten.

http://www.btcseries.be/nl/nieuws/327,download-hier-je-gratis-toegang-tot-francorchampions-.html

Ik heb deze tekst gekopieërd van de PRC site.

http://www.btcseries.be/nl/

Het ziet er dus naar uit dat de RX-8 dit jaar gewoon z'n rondjes gaat draaien in het BTCS.
Het is mijn bedoeling ook dit jaar weer zoveel mogelijk aanwezig te zijn tijdens de verschillende wedstrijden.
Ik zal ook dit jaar weer proberen de verrichtingen van de RX-8 hier te 'verslaan' met zo af en toe natuurlijk ook een foto.

Groetjes Tjeu.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 04-03-2009 20:15
Trouwens voor wie niet kan wachten......deze:

Vrijdag 27 maart: Test Day op Spa-Francorchamps
 

Ter voorbereiding van het Belgian Touring Car Series 2009 wordt op vrijdag 27 maart de traditionele Test Day georganiseerd. Deze testdag kadert in een gezamenlijke organisatie van  Gravity Racing en Prime racing.
Van 09u00 tot 12u00 en van 14u30 tot 17u00 worden de deelnemers aan het BTCS op de piste verwacht, wat betekent dat ze niet minder dan 5 uren de tijd krijgen om de laatste afstellingen uit te testen. Voor velen de ideale manier om twee weken voor de start van het seizoen de auto op punt te stellen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-03-2009 20:25
Ik ga proberen op 11 en/of 12 april aanwezig te zijn.
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 05-03-2009 09:12
No more support from MAZDA BE ...

http://www.btcseries.be/fr/actualites/319,plus-d-appui-officiel-pour-la-mazda-rx8-silhouette.html

http://www.rx8france.com/forum/ftopic8633-60.php
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 05-03-2009 13:35
For those who are free Friday 27 March !

De Test Day met het oog op de Belgian Touring Car Series 2009 wordt in Spa-Francorchamps georganiseerd op vrijdag 27 maart,

in het kader van een dag georganiseerd door Gravity Racing International en Prime Racing.

http://www.racingworld.be/nieuws/5943/Testdag-op-Spa-Francorchamps.html

Last but nog least in deze klasse S1 is er de Mazda RX8 geprepareerd door Thierry Boutsen Energy Racing.
Die wagen zal ingezet worden door David Dermont en een piloot die Stéphane Lémeret zal vervangen.
Hij was immers de piloot aangetrokken door de invoerder die, na een beslissing van Mazda Europe, zijn steun aan het project gestaakt heeft.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-03-2009 20:36
Bedankt Tjeu!!

Ik heb nog even op een van de links de positie van vorig jaar opgezocht.
De RX 8 is toen op de 10e plek geeindigd in zijn klasse: de S1 klasse
Nadat ie vooral in het begin van het seizoen niet tot scoren kwam.
Ik denk dat ie zeker zal kunnen winnen en het zou erg zonde zijn als ie in 2009 niet zou rijden.

Ook heb ik even gekeken waar je dorpsgenoot Armand Essers die we vorig jaar (of was dat in 2007?) nog in Zolder getroffen hebben eindigde.
Die is 3e geworden in de S2 klasse.
Met die Armand ging ik vroeger op zondag in de Eifel en de Ardennen met de motor de openbare weg onveilig maken...
Prachtig!

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-03-2009 19:36
http://www.youtube.com/watch?v=odAt_bp3soQ

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 13-03-2009 20:52
Hoi outjer

Geweldig filmpje. Opgenomen tijdens verschillende race's.
Jammer van het muziekje nu hoor je dat prachtige geluid iets minder.

Groetjes tjeu
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 15-03-2009 10:44
De link naar dat filmpje stond op het frans forum.
Daar volgen ze de situatie met de race-rex op de voet.
Ik probeer het ook te volgen.
Alleen dat frans...

Outjer 
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 15-03-2009 23:53
Ik ben de 11e aanwezig.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 18-03-2009 21:20
Het is nog wel heel ver weg maar ik las vandaag dat de laatste wedstrijd twee weken later verreden wordt.
Dit omdat het FIA GT kampioenschap hun laatste wedstrijd in Argentinië heeft geannuleerd, en dus later naar Zolder komt.

Ik heb inmiddels de datum in het eerste bericht aangepast.

Verder viel er op de btcs site te lezen dat er dit jaar tv uitzendingen komen.

http://www.btcseries.be/nl/nieuws/334,rtbf-rtl-tvi-en-rtvm-grote-aandacht-van-de-tv-.html

groetjes Tjeu.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 07-04-2009 19:25
Wellicht ten overvloede maar toch nog maar even : aanstaand weekend is de eerste race in de BTCS op francorchamps.

Ik zal er op (paas)zondag zijn.

Groetjes tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-04-2009 06:02
Enig idee of de RX 8 inderdaad zal rijden?

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 08-04-2009 19:27
JA volgens dit bericht in ieder geval wel.
Ik heb het vermoeden als ik dit lees, dat mazda toch nog contact/binding met het team heeft.

over genomen van de prc-site:

"Francorchampions : Dermont-Lémeret bevestig op de Mazda

David Dermont en Stéphane Lémeret zullen bij de openingsmeeting van de bTCS, Francorchampions, het stuur delen van de Mazda RX8 Silhouette. Daarna wordt nog een derde naam verwacht.

“David en Stephane kunnen het hele kampioenschap niet afwerken, “ legt Peter Gemoets (Mazda België) uit. “Het probleem is dat zij al afspraken hadden voor andere races.  Voor de Trophée de Borgogne is geen van beiden vrij en we zoeken dan ook nog een derde en een vierde piloot want we hebben ondertussen de zekerheid dat de RX8 Silhouette het hele kampioenschap zal rijden.”

Olivier Lainé (Thierry Boutsen Energy Racing ) en de verantwoordelijken van Mazda België bestuderen de verscheidene mogelijkheden. “laten we zeggen dat er twee pistes zijn,” preciseert Peter Gemoets, “en uiteraard willen we zo snel mogelijk uitsluitsel krijgen …”"


einde nieuwsbericht op de prc-site.

Trouwens Outjer, mijn dorpsgenoot rijd dit kampieonschap niet meer mee. Misschien krijgt hij het voor elkaar om een enkele race te rijden maar dat is afwachten.

Groetjes Tjeu.
- Van Matex (ForumPro) op 09-04-2009 19:04 Edited 09-04-2009 19:29
@ Tjeu
Ik vond nog 2 stukjes film met geluid van de RX-8 opgenomen in 2008 van de B.T.C.S op het cirquit van Zolder.
Erg kort maar De RX klinkt super.
Ik heb al eens geprobeerd ze te plaatsen,doch zonder sucses.

of is hier een truc voor?
Het tweede filmpje vreet teveel geheugen denk ik.
Bijlage: Zolder-2008128.AVI (2792k)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 09-04-2009 19:05
Nadat je je bericht hebt geplaatst kun je er bestanden aan toevoegen door onder je bericht op "Voeg bijlage toe" te klikken.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 10-04-2009 17:56
Francorchampions : de Mazda RX8 het snelst tijdens de vrije trainingen!!!!!
- Van Matex (ForumPro) op 10-04-2009 19:28
Francorchampions : de Mazda RX8 het snelst tijdens de vrije trainingen
   


De zon was van de partij deze vrijdagmorgen. De vrije testritten verliepen dan ook in schitterende omstandigheden en het was Stephane Lemeret die aan het stuur van de Mazda RX-8 Silhouette de snelste tijd klokte. Met 2 seconden ging hij kampioen Fred Bovy vooraf op de Renault Megane terwijl Nicolas De Crem met zijn Audi Silhouette de top-3 afsluit.
De top 10: 1. Lémeret-Dermont (Mazda RX8 Silhouette) 2.28.002 ; 2. Bouvy-Kelders (Renault Mégane Trophy) 2.30.300 ; 3. De Crem-Schroyen (Audi A4 Silhouette) 2.32.049 ; 4. Thiry-Smits-Cleynhens (Jaguar X-Type Silhouette) 2.32.072 ; 5. Stéveny-Dockerill (KIA Pro Cee'd Silhouette) 2.33.586 ; 6. Fumal-Soulet (Touring Cup) 2.35.191 ; 7. Schmetz-Gomez (Solution F) 2.36.247 ; 8. Redant-Moonens (BMW M3 Silhouette) 2.36.631 ; 9. Latinne-Radermecker (Solution F) 2.36.809 ; 10. Wauters-Vanthoor (KIA Pro Cee'd Silhouette) 2.37.123.
Verder noteerden we na enkele ronden een breuk van de stuurbekrachtiging van de Touring Cup van Ronnie Latinne en een  sortie van de Jaguar X-Type met René Franchi aan het stuur.

37 deelnemers

Uiteindelijk boden zich 37 deelnemers aan bij de technische controle. Bij de laatst ingeschrevenen vinden we Jamar-Neri (Volvo S60 bio), Linnertz-Dallemagne (BMW M3) en De Vits-André-Arbaud (Honda Civic).
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-04-2009 19:56
Melkie Veel plezier morgen en laat even weten hoe het is verlopen.

Groetjes tjeu
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-04-2009 01:43
Misschien heb ik het ergens gemist, maar wat zijn de specs van de Rex?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-04-2009 11:46
De nieuwe Mazda RX-8 heeft vanzelfsprekend een buizenchassis als basis. TBR vertrok van een door Oreca gebouwd chassis, te vergelijken met de laatste generatie Méganes. De krachtbron is een trirotor-wankelmotor, waarvan de basis ook in de Grand-Am GT RX-8 is terug te vinden. De ontwikkeling van de motor is wel verschillend van de Amerikaanse versie.

De motor is dus een in de VS ontwikkeld drie-rotor blok met 410 pk. Ziet er indrukwekkend uit, hoewel zo'n miniscuul wankelblokje meer wegheeft van een grote startmotor dan een 410 pk producerend monster.  En last van astma zal ie wel niet hebben met die drie enorme aanzuigkelken!

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=6878;hl=btcs%20rx8

In amerika heeft de RX 8 al veel races gewonnen.
In hoeverre die amerikaanse auto vergelijkbaar in met de BTCS auto weet ik niet.
Het chasis is niet hetzelfde , maar beide zijn buizenframe's.( en is dus in niets vergelijkbaar met de straatauto)

Als de btcs auto veel gaat winnen , denk ik wel dat er protesten zullen komen van de concurentie.
In principe hebben ze voordeel door het enorm compacte,lichte en lage blok.
De concurenten rijden met zware V6 blokken , dacht ik.
In onderstaand filmpje zie hoe de amerikaanse RX 8 alle auto's het nakijken geeft

http://www.youtube.com/watch?v=Y_M8IDjBbnM&NR=1

outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-04-2009 12:13
Ah oke thnx ;)

Geen alledaagse Rex dus :P
- Van Matex (ForumPro) op 11-04-2009 15:41 Edited 11-04-2009 15:47
Renault Mégane op pole voor de eerste raceFrederic Bouvy heeft zijn titel eer aan gedaan door voor de eerste wedstrijd van de BTCS 2009 de pole te draaien. Heel vroeg in de testritten al klokte hij in 2.28.038 af. Stephane Lemeret wist te bevestigen en plaatste de in blakende gezondheid verkerende Mazda RX8 met drie tienden achterstand op de 2de plaats. 
Jerome Thiry was ook in uitstekende doen. Ondanks dat hij verleden jaar erg weinig gereden heeft is het toch duidelijk dat hij “het” nog niet kwijt is. Hij wist de Jaguar X-Type Silhouette op de derde rang te parkeren voor de BMW M3 Silhouette van Ruben Maes en Steve Vanbellingen. Vervolgens zagen we Ian Dockerill op de eerste Kia Pro Cee’d Silhouette die Nicolas De Crem met de Audi A4 Silhouette net vooraf ging.
Op een uistekende 8ste plaats en eerste T3, vinden we de conventionele BMW M3 van Frederic Dejonckheere terug. Als snelste Touring Cup mochten we Arnaud Gomez noteren die nog net de top-10 haalt.
In T2 zagen we de oude Alfa Romeo 156 met Michel Plennevaux aan het stuur de beste tijd draaien. In Dijon zal Michel samen met Guy Kasters eindelijk het stuur van de Lexus in handen mogen nemen.
De chrono’s voor de tweede race worden zaterdag van 12 tot 13 uur vastgelegd.
Kwalificaties voor de race 1 : Bouvy-Kelders (Renault Mégane Trophy) 2.28.038 ; 2. Lemeret-Dermont (Mazda RX8 Silhouette) 2.28.374 ; 3. Smits-Cleynhens-Thiry (Jaguar X-Type Silhouette) 2.29.315 ; 4. Vanbellingen-Maes (BMW M3 Silhouette) 2.29.338 ; 5. Steveny-Dockerill (KIA Pro Cee'd Silhouette) 2.30.134 ; 6. De Crem-Schroyen (Audi A4 Silhouette) 2.30.173 ; 7. Redant-Moonens (BMW M3 Silhouette) 2.32.963 ; 8. Qvick-Jonckhere (BMW M3) 2.35.695, 1ers en T3 ; 9. Wauters-Vanthoor (KIA Pro Cee'd Silhouette) 2.35.883 ; 10. Gomez-Schmetz (Touring Cup) 2.35.989 ; 11. Radermecker-Latinne (Touring Cup) 2.36.299 ; 12. Fumal-Soulet (Touring Cup) 2.36.344 ; 13. Servais-Fontaine (Touring Cup) 2.37.580 ; 14. Corthals-De Groodt (SEAT Leon) 2.38.903 ; 15. Maillet-Dubois (Roadster S) 2.39.096... 18. Jamar-Néri (Volvo S60 bio) 2.42.430, 1ers en T4... 22. Plennevaux-Katsers (Alfa Romeo 156) 2.50.902, 1ers en T2; enz.   

Datum : 10-04-2009 / 05:04 Tekst : Faure Eric Foto(s) :www.letihon.be
Pers Marketing Links Partners & sponsors Evenementen Contact
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 11-04-2009 18:27 Edited 11-04-2009 18:43
Hier wat foto's (dan kunnen jullie mij ook makkelijk herkennen over 2 weken ;)) en een filmpje, zodat iedereen het bizarre geluid van deze RX-8 kan beluisteren! Zoals je kunt zien is de luchthapper op het dak flink onder handen genomen, die is nu wel een paar maatjes groter...

Link naar het filmpje met geweldig commentaar van mijn zwager op het eind over zijn cameraproblematiek :): http://www.roerdalen13.com/RX-8/MOV01191.MPG. Ik kreeg 'm niet naar het forum geupload; te groot lijkt 't.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 12-04-2009 18:10 Edited 12-04-2009 19:09
Hallo net terug van een leuke dag circuit francorchamps.
Wat zal ik zeggen, het was leuk maar resultaten voor de Rx-8 zijn uitgebleven. In alle twee de race's uitgevallen met problemen, helaas, helaas.

Groetjes tjeu
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-04-2009 19:30 Edited 12-04-2009 19:32
Toch een zeer gezellige zondag middag gehad in Spa.
Met Ben, Tjeu en dochter!!

Ik was om ongeveer 13.00 u aangekomen om net eenmaal de RX 8 op snelheid langs te zien komen in de eerste race.
Daarna kwam ie achter de sleepwagen voorbij....
Foto zal ik nog plaatsen.

Om doodleuk na een pauze van 20 minuten weer de baan op te komen.

In de tijd tussen de 2 BTCS races was er een race van het DSC (Dutch Supercar Challange)
Veel mooie en snelle auto's.
Ik wist niet dat de belgische en nederlandse toerwagen races tegelijkertijd werden gereden.

Tijdens de startopstelling van de de 2e BTCS-race kun je gewoon tussen de auto's doorlopen.
En natuurlijk volop in de pitsstraat lopen en kijken: Super.

Bruno (Mag) met zijn funcup kon ik niet ontdekken.
Die hadden in de ochtend gereden.

In de 2 race ging het inderdaad ook al niet veel beter met de RX 8.
Jammer. Want ze hadden wel als 2e en 4e getraind.

De race eindigde pas ron 18.00 u.

Daarna weer op de motor via een flinke omweg (binnendoor lekker bochten pakken is leuker als via de autoweg) naar huis.

Hier een verslag van de race van racingworld.be

Titelverdediger Frederic Bouvy is perfect aan het seizoen begonnen. Samen met zijn teamgenoot Christian Kelders heeft hij de openingsmanche van het Belgian Touring Car Series-seizoen op zijn naam geschreven. Van pole naar finish ; een perfect begin voor het Delahaye-duo. Al bij al was het een gemakkelijke overwinning voor de Renault Megane in de kleuren van Gordon. Problemen bij de concurrentie haalden de spanning uit de wedstrijd en Bouvy-Kelders werkten een foutloze race af.

Street Machine Racing profiteerde optimaal van de pech bij KS Motorsport en de Mazda RX-8. Nicolas De Crem en Julien Schroyen finishten knap tweede met hun Audi A4 Silhouette, maar wel op een halve minuut van de winnaars. De Jaguar X-Type Silhouette van Motorsport International vervolledigde het podium. Zij hadden bij het vallen van de vlag bijna twee minuten achterstand. Het debuut van de KIA Pro_Cee'd eindigde met een vierde plaats voor Koen Wauters en Raf Vanthoor, terwijl Armand Fumal en Maxime Soulet met de Street Machine Solution F de top-vijf afsluiten. Fumal-Soulet pakken daarmee eveneens de zege in S2.

T3 was een kolfje naar de hand van Qvick Motors Racing. De ex-WTCC-bolide van Erik Qvick en Frederique Jonckheere kwam knap als zesde algemeen over de streep!

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 18-04-2009 18:43 Edited 18-04-2009 18:46
Een filmpje boven op raidillon op volle snelheid.

Groetjes Tjeu.
Bijlage: DSCF0024.AVI (1227k)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 18-04-2009 19:52
Topsound! Heeeeeerlijk!!! :D
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 03-05-2009 16:08
Ik heb er verder nog weinig over gezien maar kan toch al vertellen dat de RX-8 in Dijon DERDE is geworden in de eerste race.
Rest volgt nog wel

Groetjes tjeu
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-05-2009 15:26
Hier staat het verslag: http://www.btcseries.be/nl/nieuws/387,trophee-de-bourgogne-kia-en-bmw-vooraan.html

In de 2e race dus in de tang met een KIA met een gebroken ophanging als resultaat...
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 04-05-2009 20:22
Ok dank je voor de vervolediging, stond gisteren nog niet op de site.
Jammer van die aanrijding maar de ophanging brak aan de rechterachterzijde, lijkt er dan toch op de de Rx-8 eerder aan het einde van het rechte stuk was dan die kia.....

Groetjes tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-05-2009 10:31
Komend weekend in Zolder.

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 12-05-2009 11:49
Ik ben er zondag. Wie komt er nog meer?

Hier kun je trouwens je gratis ticket downloaden (daarna zelf even printen): http://www.btcseries.be/nl/week-end-pass.html
- Van Matex (ForumPro) op 12-05-2009 17:13
da's vette pech

Ik ga een weekje camperen in Duitsland.
Anders was ik zeker van de partij.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 12-05-2009 17:40
Hallo.
Ja hoor ik ben er zondag ook weer bij, zonder dochter dat dan weer wel.
Jammer Ton dat je niet kunt komen, wellicht als je niet te ver weg zit kun je er toch even tussenuit glippen. hahahahahaha
Outjer kom jij ook? Pascal ik zie je daar wel ergens hoop ik anders moeten we even telefoonnummers wisselen.

Groetjes Tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-05-2009 08:52
Ik weet nog niet of ik kom.
Ik laat nog wat weten.

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 15-05-2009 21:48
Van de prc group site:

"De naam van de teamgenoot van David Dermont voor dit weekend in de Mazda RX8 Silhouet van Thierry Boutsen Energy Racing is bekend. Olivier Lainé koos voor de jonge Ludovic Sougnez om de Japanse Silhouette te besturen tijdens het Gordon Zolder Star Festival.
Ludovic rijdt dit seizoen de Clio Cup, maar hij heeft al enkele uitstekende resultaten behaald in de BTCS, meer bepaald aan het stuur van de Touring Cup en de BMW van Marc Lupant. Gelet op de prestatie van de Mazda in de Trophée de Bourgogne kan de tandem Dermont-Sougnez dit weekend wel eens voor de verrassing zorgen."

Groetjes tjeu.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 16-05-2009 17:35
Hallo, Morgen (zondag) race in Zolder zoals jullie weten.

eerste race vanaf poleposition de RX-8!!!!!!
Tweede race RX-8 vanaf de zevende plaats vertrekken.

Toch goed dat de poletijd door de nieuwe rijder Ludovic Sougnez gezet is.

Morgenavond volgt de uitslag en een klein verslag hier, wellicht in samenwerking met Melkie.

Groetjes Tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-05-2009 09:39
Bedankt Tjeu,

Ik zal er niet bij zijn deze keer.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-05-2009 17:45
Dubbeloverwinning voor de RX8!!

Tjeu had me al per SMS de eerste overwinning gemeld.
En nu staat er op de franse site van de BTCS dat ze ook de 2e race gewonnen hebben.

De nederlandse site is nog niet bijgewerkt.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-05-2009 18:20
Dat doet ie goed zeg :D
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 17-05-2009 19:01 Edited 17-05-2009 19:18
Het was inderdaad een mooie dag voor RX-8 fans! Tijdens de eerste race, die met een rollende start begon is de 1e plaats nooit in gevaar geweest. De pas 20-jarige Ludovic Sougnez wist een voorsprong van dik 50 seconden op te bouwen op de natte baan. Na de pitstop en verplichte rijderswissel leek het nog even spannend te worden, omdat David Dermont in het begin van zijn stint geregeld problemen had tijdens het opschakelen. Deze leken later gelukkig verholpen, waardoor de voorsprong niet meer weggegeven werd.

De tweede race begon met een staande start, waarbij de RX-8 zoals bekend van de 7e plek mocht beginnen. Helaas was de start niet zo fantastisch en zagen we David Dermont voor de eerste chicane op de 12e (!) plaats doorkomen. Er werden gelukkig snel veel plaatsen goedgemaakt, maar de BMW van Vanbellingen reed in de tussentijd naar een comfortable voorsprong ten opzichte van de RX-8 van zo'n 40 seconden. Des te groter was onze verbazing dat Ludovic Sougnez na de pitstops pal achter de BMW reed. Deze werd niet veel later met een hele mooie, brutale uitremactie bij de 1e chicane naar de 2e plaats verwezen!

Mijn foto's (met een foto van onze afvaardiging en oh ja... de meisjes van Seat waren er toevallig ook):
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 17-05-2009 19:13 Edited 17-05-2009 19:17
En nog een filmpje van de vreugde bij het team na het winnen van de 2e race met David Dermont op de pitmuur (het leek even een dierentuin ;)).

Update: Filmpje gaat even duren, lijkt te groot om hier te uploaden, dus moet ik even ergens anders stallen.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 17-05-2009 21:28 Edited 17-05-2009 21:35
Ja een hele leuke ervaring vandaag. Je vergeet ook bijna meteen dat het in de vorige wedstrijden allemaal anders was.
Ik heb niets aan het verslag van Pascal toe te voegen, dat is uitvoerig genoeg. Enige misschien is dat ik met de PR-man van mazda heb afgesproken dat zij als team in francochamps dit een vervolg zullen geven.
(het stijgt ons meteen naar het hoofd hé)
Eeen paar foto's nog dat dan weer wel als toevoeging.
Outjer tegen de tijd dat dat franse forum was bijgewerkt stond ik nog in een pitbox bij de technische keuring. Niet dat ik daar iets te zoeken had maar ik was er wel.

Op de tweede foto zien jullie dat de rollen nu omgedraaid zijn de hulptroepen ACHTER rx-8.

groetjes Tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-05-2009 11:29
Bedankt jongens voor de foto's en het verslag.
Hier het verslag van de BTCS-site:

http://www.btcseries.be/nl/nieuws/405,zolder-gordon-star-festival-dubbel-voor-de-mazda-van-dermont-sougnez.html

Ze staan nu 7e in het kampioenschap.

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-05-2009 18:26
De nieuwe Megane Trophy ziet er errug bruut uit... http://www.btcseries.be/nl/nieuws/414,overrompelende-nieuwe-look-voor-delahaye-renault-megane-trophy.html
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 29-05-2009 21:24
http://www.rx8france.com/forum/setopic_14058-.html

I might go for the 12H ...

The only problem ... the race finish at 3h01 Sunday morning :-)
and I must be at the voting desk at 7h30 ... grrrrr
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 03-06-2009 21:31
Hallo, zaterdag aanstaande staat de 12 uurs race op circuit francorchamps, op het programma van het BTCS.

Hier het volledige programma: http://images.prcgroup.be/documents/timing/25_926899327.pdf
Natuurlijk is ook deze dag weer, op parkeergeld na, gratis te bezoeken. http://images.prcgroup.be/content/file/12h_general.pdf

Het rijdersteam zal bestaan uit Lemeret, Dermont, twee bekenden, en ene Lambotte. Hij is een zwitser die in de zwitserse clio cup rijd.
Verder is, buiten dat het natuurlijk een hele leuke dag/nacht wordt, nog vermeldenswaardig dat Jacques Villeneuve (JAWEL) aan het stuur van een Seat Leon zal deelnemen.

Wie weet tot zaterdag, groetjes Tjeu.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-06-2009 06:41
Ik kan er dit weekend helaas niet bij zijn. Veel plezier Tjeu en maak maar weer wat mooie foto's (bij zonsondergang...?)!
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 05-06-2009 21:08
Jammer Pascal dat je niet kunt komen. Ook spijtig voor het maken van een degelijk verslag, nu zullen de andere forumleden het met mijn gebrabbel moeten doen.
Het beloofd een spannende race te worden, gezien de trainingen.
De RX-8 heeft de snelste tijd laten klokken met 2:26:973. Helaas is dat net onder de normtijd van 2:27:00 en wordt hij 20!! plaatsen terug gezet. Net als de Megane.
De RX-8 start nu met een tijd van 2:28:228, (best geklokte goede tijd) +20 plaatsen => plaats 27.
Een 12 uurs race duurt lang dus mogelijkheden genoeg om toch nog vooraan mee te doen, zeker gezien het verschil tijdens de laatste twee races.
Koen Wauters met een Kia start vanaf pole met een tijd van 2:27:001. Beter kan dus niet.

Groetjes Tjeu.

P.s. Outjer ik neem mijn laptop niet mee, je zult dus moeten wachten tot zondagavond vooraleer dit forum wordt bijgewerkt.;-)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 06-06-2009 08:17
OMG!! 27/1000 van een seconde... dan kun je beter 2e worden met 2:27.002... :) Veel plezier!
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 07-06-2009 19:05 Edited 07-06-2009 20:02
Hallo allemaal. Een verslagje van gisteren.
Bij mijn aankomst in de pitbox van het team heerste er een goede en rustige sfeer, alles en iedereen had er vertrouwen in na de twee overwinningen tijdens de vorige race.
Zo'n 3 kwartier voor de aanvang van de werdstrijd begon het lichtjes te regenen en moest iedereen halsoverkop de regenbanden monteren. Tijdens de start regende het al iets harder en de eerste uren van de race bleef het nat op de baan. De RX-8 klom in de eerste paar ronden met Lemeret aan het stuur op naar een vierde plaats. Het was voordurend wisselen van plaats samen met de Renault, BMW, Kai en Audi. Als dan tegen de avond de baan opdroogd en iedereen op slicks staat rijd de RX-8 op een mooie tweede plaats.
Rond 22:30, de Rx-8 reed op een tweede plaats achter de Audi op 28 sec, de Renault volgde op één volle ronde en 20 sec. Een golf van opwinding over het circuit... De Rx-8 was in "le combes" in brand gevlogen!!!!!
Wat er precies is fout gegaan is natuurlijk voor mij onduidelijk gebleven. In het team heerste grote verslagenheid. Ik heb nog wel een foto gemaakt toen de RX-8 werd teruggebracht. Het bodywork aan de achterkant is door de hitte flink beschadigd, en het ziet er allemaal ernstig uit. Einde race dus voor de RX-8 en het vuurwerk dat later werd afgestoken had wel een hele rare bijsmaak.
Hopelijk is de schade niet terminaal en kan het team met de RX-8 in de volgende race de goede resultaten voortzetten
Ik weet dat deze site ook wel door teamleden bezocht wordt en wil hen van hieruit dan ook veel sterkte wensen met het repareren en opbouwen van de auto voor de volgende race.

Groetjes Tjeu.

Ik had eerst een foto van de RX-8 op de vrachtwagen die hem terug bracht geplaatst, maar nu er blijkbaar geen andere foto's van de beschadigde auto op internet te vinden zijn heb ik de mijne er ook maar afgehaald.
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 07-06-2009 19:35
Engine has burned ... car is damaged :-(

Probably out of business for next race ...

I couldn't find any pictures of the damage car ...

(was too quick ... see above !)
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 07-06-2009 19:46




- Van Matex (ForumPro) op 07-06-2009 19:56
Hier een deel van de klassering van de B.T.C.S gecopieerd van de officieele website van Spa Francorchamps

Klassering   Team                                                                                                               Time               Lap   Gap   Km/H         Best          Km/H                     
1 0 S1 Street Machine DE CREM Nicolas/SCHROYEN Julien/GOOSSENS Marc Audi A4                       12:02:15.460    247          T 143,715   2:30.452    167,591
2 1 S1 Delahaye Racing Team BOUVY Frederic/KELDERS Christian/ICKX Vanina Renault Mégane        12:02:17.272    246    1     T 143,127   2:30.159    167,918
3 3 S1 KS Motorsport VANBELLINGEN Steve/VANDERMAESEN Marnix/MAES RBMubWen M3               12:02:55.687    245    2     T 142,419   2:31.813    166,089

Hier onder de opsomming van uitvallers in de S1 klasse.
                                                                                                                                       Time              Lap    Gap    Km/H          Best           Km/H
6 8 S1 Boutsen Energy Racing DERMONT David/LEMERET Stéphane/LAMBOTTE JoakimMazda RX 8      7:07:54.669    126    121    T 123,741    2:31.001    166,982
7 7 S1 Chad Racing STEVENY Philippe/DOCKERILL Iain/KANE Steven Kia Proceed                             6:00:45.016      95    152    T 110,666    2:30.823    167,179
8 9 S1 Motorsport International FRANCHI René/VANNERUM Jean-Pierre/WARROQUIERSJ aFgaubarirc   54:54.273         36     211    T 131,663    3:00.443    139,736
9 17 S1 Chad Racing WAUTERS Koen/VANTHOOR Raf/VAN HOOYDONCK J Kia Proceed                      1:03:56.125      16     231    T 105,166    2:48.954   149,238

Erg jammer dat een zo'n sucsesvolle start en inhaal race in duigen valt
Tjeu bedankt voor je veslag.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 07-06-2009 19:56
I have some more pictures baphi, but will not publisch them. I hope you understand.

Best regards Tjeu.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-06-2009 06:11
Tjeu, bedankt dat je ons weer wilde vertegenwoordigen. Jammer dat het weekend niet zo veel plezier heeft gebracht als je had gehoopt. Er is wel weer bewezen dat de RX-8 Silhouette een goede aanwinst is voor de BTCS: Altijd (inhaal-)actie en spektakel! ;)

Groet,
Pascal
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-06-2009 06:12
Great pictures, baphi!
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-06-2009 06:52
Leuk om verslag te lezen...........
Bedankt !
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-06-2009 09:14
Uit het verslag van de BTCS site:

Halfweg de race  nam de Audi de leiding, waarbij zijn piloten belangrijke punten scoorden in het kampioenschap. Maar de Mazda volgde op korte afstand… tot de motor in Combes explodeerde : « Het gebeurde plots zonder enige verwittiging. Ik hoorde een klap en daarna zag ik vlammen achter de wagen. Ik begreep meteen dat het afgelopen was en sprong zo snel mogelijk uit de wagen, » verklaarde David Dermont bij zijn terugkeer in de paddock.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2009 19:58
Aii,

Ik was al bang dat een 12 uurs race te lang zou zijn voor de RX 8.
Jammer.
Hopelijk krijgen ze hem weer opgebouwd.
Ze hebben nog 31 dagen.

Bedankt voor het verslag.

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 08-06-2009 20:03
Nog een tegenvaller na het opmaken van de balans :
De Rx-8 is de eerste aan het einde niet gekwalificeerde auto. Halen net niet 60% in de eigen klasse. Maar 50% van de wedstrijd dat halen ze wel.
Er staat duidelijk: 'less than 60% in class OR 50% at overall.
Uitvallen na 126 ronden.
60% van 247 ronden is 148,2 ronden maar 50% van 247 ronden is 123.5 ronde.
Ben eigenlijk toch benieuwd hoe de raceleidng dit gaat uitleggen? Notabene schrijven ze zelf op dat de RX-8 121 ronden achterstand heeft!

K.. ik lijk wel purist te worden zo.

Groetjes Tjeu.
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 08-06-2009 20:15
Mazda Rx-8 20b 3rotor BTCS Spa Francorchamps Engine Fire

Mazda Rx-8 20b 3rotor BTCS Spa Francorchamps being pushed into pits
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-07-2009 12:32
Hallo allemaal.

Ik heb lang moeten wachten maar na een mailtje vandaag van het Thierry Boutsen team is er duidelijkheid.

Na de problemen tijdens de vorige race is het het team toch gelukt om de rx-8 morgen zaterdag 11 juli van de partij te laten zijn tijdens de race.
Sterker nog ze hebben vandaag een vijfde tijd geboekt tijdens de eerste training.
Als gebruikelijk zal ik met mijn dochter morgen op het circuit aanwezig zijn om de verrichtingen te volgen.

Let op voor degene die ook willen komen. De eerste race staat van 10 uur tot 11 uur gepland.
De tweede race van 13:30 uur tot 14:30 uur. En op de zaterdag voor de volledigheid.

Groetjes Tjeu.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 10-07-2009 18:07
Veel plezier weer, Tjeu. Heel misschien kom ik ook nog even kijken.

Groet,
Pascal
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 11-07-2009 18:10 Edited 11-07-2009 18:26
Hallo daar ben ik weer met een verslagje.
De rx-8 heeft een nieuwe motor gekregen, na de brand tijdens de vorige race. Het geluid klonk mij iets minder rauw in de oren, kan ook gewenning zijn, of licht achteruitgang van het gehoor.....
Ook het bodywork ziet er iets anders uit qua lakwerk.
Tijdens de trainingen heeft de auto het toch goed gedaan met een vierde plek voor de eerste race en een vijfde plek voor de tweede race.

De eerste race werd in de eerste bocht (raidillon) opgeschrikt door een schuiver van de eerste twee auto's. De rx-8 kan ermaar met moeite langs komen en wordt bijna in de banden gedrukt door andere ontwijkende auto's.
De tweede ronde komt de rx-8 door op een elfde plek. een aantal ronden later zijn de gelederen weer hersteld en rijd hij op een derde plek. Tijdens de verplichte wissel rijd de rx-8 zelfs een paar ronden op kop. Na de eigen wissel komt hij als tweede de baan op. De rondetijden zijn goed 2:30 tot 2:34. Maar de Renault komt toch langzaam dichterbij en uiteindelijk kan deze de rx-8 in de laatste ronde nog voorbij steken. Resultaat mooie derde plaats in race één.
Tussen de twee race's in wordt er door het team gewerkt aan de tankinstallatie. Nog maar net op tijd kunnen ze de auto de pit uit laten rijden. Maar de auto komt nooit aan op de startgrit...... Blijkbaar is er tijdens de werkzaamheden brandstof gelekt en heeft deze vlam gevat, want even later komt de rx-8 achter op de vrachtwagen voorbij. De monteurs van het team kunnen weer opnieuw beginnen met het opknappen van het bodywork.
Helaas dus tijdens de tweede race geen resutaat.

De volgende afspraak staat voor de 24 uurs race op Zolder. Van 20 tot en met 23 augustus. Deze race is onlangs pas toegevoegd, ik ga er voor het gemak vanuit dat de rx-8 ook zal deelnemen, maar daarover waarschijnlijk later meer.

Groetjes tjeu.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2009 18:52
Tjeu,
Bedankt voor verslag........
Groetjes, Ruud
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 15-09-2009 21:12
Hallo daar ben ik weer met een udate voor de btcs rx-8. Sorry misschien een beetje laat.
De rx-8 heeft niet meegedaan tijden de 24 uren van Zolder vandaar ook geen berichten daarover.
Komend weekend is er weer de volgende race in het kampioenschap.

Deze tekst staat te lezen op de site, dus de rx-8 komt weer in actie.

"De Mazda RX8 Silhouette van Thierry Boutsen Energy Racing wordt tijdens de Francorchampagne aan een onuitgegeven duo toevertrouwd.
Stéphane Lémeret zit in Portimao voor een FIA-GT race en David Dermont start in de Mégane Trophy op de Nürburgring. Hun vervangers op de RX8 zijn Maxime Martin en Martial Chouvel.
Deze laatste keert daarmee naar de BTCS terug.  Tijdens de 12 Uren Spa vormde hij op de Denospi SEAT Leon ploeg met Pierre-Yves Rosoux en Christophe Geoffroy. Maxime Martin is een van de meest bezige jonge Belgische piloten.  Geregeld neemt hij aan FIA-GT en FIA-GT3 deel. Denken we maar aan zijn schitterende prestatie tijdens de voorbije 24 Uren de Spa op een Ford GT. In Groupe 3 kaapten zij de overwinning weg en algemeen eindigden ze 10de. "

De toegangskaarten zijn weer gratis te downloaden via deze link. [url=]http://images.prcgroup.be/content/file/general(1).pdf[/url]

Ik zal, ondanks een druk weekend zondag aanwezig zijn. Ditmaal zonder mijn dochter, die heeft andere verplichtingen.

Wellicht tref ik een van jullie wel weer.

Groetjes Tjeu.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-09-2009 22:23
tjeu-groesselt:

> I have some more pictures baphi, but will not
> publisch them. I hope you understand.
>
> Best regards Tjeu.


Deze thread nog eens overlezend vraag ik me af waarom je die foto's niet wilt tonen.
Staat er iets geheims op? Of vind je het tonen van een kapotte auto onkies?
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 16-09-2009 20:02
Nou Leo dat zit zo: Zoals je op de filmpjes kunt zien wordt iedereen buiten de pitbox gehouden.
Ik stond in de box en werd gedoogd, kon foto's maken van een voor het team/mazda heel pijnlijk moment. De sfeer op dat moment was zeker niet erg leuk daar, dat zul je begrijpen.
Op heel het internet was er geen foto te vinden, ook niet op de site van BTCS of PRC (organisatie). Ik denk dat ik niet de geschikte persoon ben om een uitgebreidde reportage de wereld in te zetten, als bijvoorbeeld de pers dat ook niet doet.
Dat is de reden voor mij geweest om de foto's niet te plaatsen.

Groetjes Tjeu.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 17-09-2009 10:19
Ik heb komende zondag helaas andere verplichtingen. Have fun, Tjeu!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-09-2009 16:56
@Tjeu: Ow, het waren foto's op priveterrein. Ja, dan kan ik het me goed voorstellen!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-09-2009 18:22
Je hoeft niet te gaan, Tjeu. Ze hebben opgegeven wegens motorproblemen.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 20-09-2009 19:20
hallo, inderdaad ik had voor de rx-8 niet hoeven gaan, maar ben toch geweest.
Tijdens de vrij trainingen op vrijdag reed de rx-8 nog een redelijke tijd, maar niet goed. Ze sloten de dag af met motorproblemen.
Tijdens de qualificatietrainingen op zaterdag zijn ze waarschijnlijk niet eens op de baan geweest omdat ze nergens terug te vinden waren qua tijden.
Al met al was er vandaag dus geen rx-8 meer te zien in francorchaps, het hele team was al naar huis.
Daarintegen was er wel iets anders te zien dat ook de moeite waard was, nl, oudere formule 1 auto's gereden door onder andere een aantal nederlanders.
Cor Euser met een G-FORCE INDY CHEVY 3, Henk Thuis met een BENNETON JUDD 4.0 V10, er waren ook de twee ARROWS waarvan er eentje toendertijd door Jos Verstappen gereden werd.
Alles bij elkaar toch een leuk dagje circuit onder een fijn zonnetje.

Op naar de laatste race voor het btcs, weekend van 10 en 11 oktober op circuit Zolder. Ik hoop dat de rx-8 dan toch weer van de partij is.

Groetjes Tjeu.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-09-2009 22:43
Jammer van die motorproblemen telkens. Hebben andere teams daar ook last van?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 21-09-2009 06:40
Nee, die hebben geen wankelmotor... Maar dat is niet de hoofdreden. Zo'n raceblok moet je geregeld uit elkaar halen om bv de seals te vervangen. Als je dat niet vaak genoeg doet...
- Van Jacco (SuperForumposter) [nl] op 21-09-2009 14:33 Edited 21-09-2009 14:39
Ja ik was er ook.
Moest donderdag en vrijdag naar brussel voor werk en ben toen doorgereden naar de ardennen.
Zondag naar Francorchamps maar kwam er achter dat de RX-8 al naar huis was helaas.
Was zeker leuk om er te zijn veel gezien en genoten van de dag daar.

Gr  Jacco
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 21-09-2009 21:52
Faxie:

> Jammer van die motorproblemen telkens. Hebben
> andere teams daar ook last van?


Melkie:

>Die hebben geen wankelmotor..


Natuurlijk heeft de rx-8 niet naar behoren gefuntioneerd, de reden daarvoor wordt niet of nauwelijks gecommuniceerd. Motorproblemen kunnen natuurlijk van diverse aard zijn.
In het verleden hebben ze bijvoorbeeld ook last gehad met de benzinepomp of versnellingsbak. In de officiele berichten wordt dat vaak afgedaan met het woord motorproblemen, om de concurentie niet te laten weten wat er nou echt aan de hand is geweest.
Ik heb in het begin nog wel eens geprobeerd te weten te komen hoeveel pk die RX-8, Megane of BMW heeft, nou mooi dat niemand dat wil vertellen.
De teams zijn dus zelfs als het goed gaat niet erg open over hun auto's, laat staan als er problemen zijn.

Groetjes Tjeu.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 26-09-2009 10:45
Warm je zo een racemotor op ? ... NIET dus !
(en al zeker een wankelmotor niet)



Ook is bevestigd dat de motor effectief stuk gegaan is tijdens de vrije trainingen van vorige race te Francorchamps.

FYI

B
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 27-09-2009 16:08
Tijdens het racen zou die ongeveer zo moeten klinken :



Dit is opgenomen op het Mazda Race Circuit Laguna Seca.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / BTCS met RX-8 2009
1 2 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill