Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Koude start
- Van John (Beginner) [nl] op 15-01-2009 21:07
John 21:03> Beste mensen, nog niet zo lang geleden heb ik een rx8 gekocht, echte droomauto. Helaas heeft hij een paar weken stilstaan ik de kou, een koud start probleem. Nu woon ik best ver van de dealer en is de auto uit de garantie jan 2004 en 40.00 kam op de teller. Auto is in nieuwstaat en baal erg van deze problemen. Nu moet ik 980 euro betalen voor een startmotor update 100 euro sleepkosten en 300 euro reaparatie. Erg duur vorige beurt 500 km geleden was ook al 600 euro. Kan iemand mij een tip geven hoe de auto te starten. Wie heeft een paar goede tips? Volgende de dealer is hij verzopen heb de bougie er uit gehaald maar die zijn droog. Nu heb ik een tweede auto die kan ik met startkables aankopen en inderdaad 5- 10 minuten doorstarten met de eerste 15 seconden gas op de vloer. Wat is de goede procedure. Helaas heb ik geen boekje mee gekregen.
Iedere reactie is meer dan welkom, alvast bedankt voor de moeite.
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 17-01-2009 11:28 Edited 17-01-2009 12:59
beste john om een RX8 te rijden???? vul het maar zelf in.....toch gun ik je het beste met je rex.
zelf sleutelen aan je rex zou ik je afraden, laat het voor een vakman over die er verstand van heeft .liefs een mazda dealer het heeft zijn voordelen doe dat maar.
het gaat je wat kosten dat ben ik met je eens maar ja. het is een speciaal voertuig niet voor alle garage's die wat kunnen sleutelen.
verder in die forum kan je lezen over een boekje voor je auto of besteld het bij je dealer [MAZDA dealer].
neem je tijd en lees en je komt alles tegen wat je met je rex kan en doen in deze forum.

Groetjes Lings
- Van janr (Deelnemer) [nl] op 17-01-2009 12:16
John,

Ik mag aannemen dat je toch zeker een jaar garantie op de auto hebt als je deze net hebt aangekocht, zeker via de dealer. Er staat hier een lijstje met updates die je zeker moet laten doen bij je rx-8 daar staat ook de startmotor bij blijkbaar is dit niet gedaan ik zou hier zeker in overleg met de dealer gaan en deze kosten niet voor mijn rekening nemen.

Mvg,
Jantjer
- Van John (Beginner) [nl] op 17-01-2009 21:50
Beste Lings, ik weet niet goed wat je bedoeld maar een auto is bedoeld om te rijden. Vindt het model erg mooi en rijd goed. Niet bij een dealer gekocht, wel laten keuren en nakijken alles was goed.  Helaas heeft de verkoper mij niet verteld wat je niet kunt doen. En de kosten voor al deze extra zorg ben ik niet gewend. Hier een kleine rekensom 860km gereden, beurt €575 + €980startmotor + €120 accu + €320 reparatie en €85 sleepkosten. Vanwege mijn baan heb ik een betrouwbare auto nodig die geregeld 4 weken stil staat op schiphol. Dat kan dus niet met deze auto. Ik vindt het allemaal erg jammer. Maar dat Mazda dit in de markt zet kan ik niet begrijpen. Zal dit aan de importeur voorleggen en zijn reactie afwachten. Bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,John
- Van John (Beginner) [nl] op 17-01-2009 22:02
Beste Jantjer, bedankt voor je reactie. Helaas deze auto niet bij een dealer gekocht het verschil was te groot. En de auto handelaar heeft mij niets verteld over de nadelen en zorg die deze auto nodig heeft. Het is gewoon te duur deze auto te rijden. Baal er erg van want ik vindt het een erg mooie auto en hij rijd erg goed. Hij staat gerelegd 4 weken stil, als hij daar niet tegen kan heb ik een ernstig probleem. Hoe verder weet ik niet. Tot mijn schrik zijn ook nog eens de RX-8 auto's extra getroffen met betrekking tot inruil. Binnen 4.5 maanden is hij €5000 minder waard. Ongeveer 16000 tot 17000 euro. Jammer jammer jammer.
Groetjes, John
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-01-2009 23:37
Dat inruilverhaal zou je met elke willekeurige auto hebben nu.

En verder is het geen standaard kwaal dat ie moeilijk start na een tijd stil hebben gestaan. Mijne heeft in de de afgelopen vriesperiode ook 2 weken niet gelopen, en dat was geen probleem hoor.
- Van Renesis (ForumPro) op 17-01-2009 23:51
De Rex zal tijdens koude periodes misschien wat moeilijker starten, maar normaal gesproken doet hij het gewoon. Ook na een tijd stil gestaan te hebben.
Door omstandigheden en het weer heeft de onze een maandje niet gedraaid en is daarna probleemloos weer verder gegaan.
Ik denk dat jij helaas een specifiek probleem hebt, geen typisch rex kwaaltje.
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 18-01-2009 11:16
John,het is allemaal duidelijk je heb pech met je auto en dat is jammer en balen.
deze auto is nog nieuw op de markt, jongetje van bijna 5 jaar, vol met keuren. mij ervaring want ik ben ook van huis uit voertuigentechniek
doe deze nu als hobby dus geen probleem voor mij, maar mijn rex gaat naar de garage. en zo ver ik het weet is dit probleem nog niet voor gekomen bij de RX8. mijn Rex stond 2 mnd stil tijdens de voor jaar vakantie geen probleem gehad bij het starten, nu doe het er niet toe waar jij je auto gekocht heb garantie heb je van een half jaar of een jaar het is duidelijk een flink bedrag wat je uit geeft , bij deze neem je contact op met een mazda dealer want je heb nog recht op de fabriek garantie lees in deze forum over de vervangende onderdelen,een goede mazda dealer weet er als van, die aan gesloten is bij mazda nederland, ze kunnen als zien wat vervangen is en moet vervangen.
heb ik ook gedaan met mijn rex ook bij een niet mazda dealer gehaald 40.000 km. en laten kijken bij mazda de meeste dingens waren al vervangen, rest mij nog de startermotor en de bougie's.de startermoter is graties vervangen en de bougie's heb ik zelf gekocht want het duurde mij te lang ivm woonwerk verkeer.
ook lid zijn van anwb is geen luxe meer, zorg goed voor je rex en je heb veel rij genot.
mvg Lings
- Van joost (Deelnemer) [nl] op 18-01-2009 19:45
John,
Als de reparatie bij een officiele Mazda dealer is uitgevoerd is kan hij altijd een coulance aanvraag doen bij Mazda Europe.
Ze zijn daar nog steeds best soepel met rx-8 rijders. Ik heb pas voor mijn Rex (2004) 4 nieuw bobines vergoed gekregen ad € 667.-
terwijl hij toch al 1,5 jaar uit de garantie is. Nee heb je , ja kan je krijgen.
mvg, Joost
- Van gdegoeij (Deelnemer) [nl] op 19-01-2009 11:40
Hee John,

Even het onderhoudsboekje erbij gepakt voor je en de officiële procedure luidt als volgt:

1. Druk het gaspedaal volledig in en houd dit ingedrukt.

2. Draai de contactschakelaar naar de stand START en houd de contactschakelaar daar - gedurende maximaal 10 seconden. Indien de motor start, de sleutel en het gaspedaal onmiddellijk loslaten aangezien het motortoerental dan plotseling zal toenemen.

3. Indien de motor weigert te starten, deze proberen te starten zonder het gaspedaal in te drukken - gedurende maximaal 10 seconden.

Hoop dat je hier wat mee kunt! Suc6 in ieder geval.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-01-2009 12:44
gdegoeij:

> Hee John,
>
> Even het onderhoudsboekje erbij gepakt voor je en
> de officiële procedure luidt als volgt:
>
> 1. Druk het gaspedaal volledig in en houd dit ingedrukt.
>
> 2. Draai de contactschakelaar naar de stand START
> en houd de contactschakelaar daar - gedurende
> maximaal 10 seconden. Indien de motor start, de
> sleutel en het gaspedaal onmiddellijk loslaten
> aangezien het motortoerental dan plotseling zal
> toenemen.
>
> 3. Indien de motor weigert te starten, deze
> proberen te starten zonder het gaspedaal in te
> drukken - gedurende maximaal 10 seconden.
>
> Hoop dat je hier wat mee kunt! Suc6 in ieder geval.


Als je je motor hebt verzopen moet je altijd droog starten, dus GEEN gas bijgeven. Wel handig is je 2e auto te gebruiken voor de accu, want na 20-30 keer droogstarten kan de accu nogal leeg raken.
- Van joost (Deelnemer) [nl] op 21-01-2009 22:22 Edited 21-01-2009 22:24
Bij verzopen motor altijd volgas starten ( zie bijlage handleiding). Brandstof toevoer blijft gelijk aan als zonder gas starten maar de frisse luchtflow
is dan maximaal zodat overtollig mengsel verwijderd wordt en de bougies drogen. Van daar de officiele toevoeging van Mazda NL
aan de gebruikerhandleiding. Start altijd met tussenpozen en niet te lang aan een stuk om met name de startmotor niet te overbelasten.
Succes Joost.
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 29-01-2009 14:15
hoi John, is alles goed afgelopen met je REX.
Groetjes Lings
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2009 05:34
Ik ben ook de lul :(

Stap in de auto, wil starten, en niks he :(

Afgelopen maandag had ik de auto van parkeerplek veranderd, en toch wel even laten lopen, wat ik altijd doe, maar blijkbaar toch niet lang genoeg deze keer. Na een halve week stil staan wilt ie nu gewoon niet starten.

Straks maar even de dealer bellen....
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2009 08:41
En gelijk even een update, want ik ben weer blij :P

Dealer gebeld, en die zei dat ik eerst maar eens moest proberen om 'm aan te slepen, omdat dat vaak de oplossing is.

Zo gezegd zo gedaan, even laten slepen door m'n pa, en bij de 2e keer de koppeling op laten komen sloeg ie aan. In de eerste instantie liep ie wat rauw, maar na een stukkie rijden is alles weer helemaal in orde voor zover ik weet :)

Ben blij dat dit de oplossing bleek te zijn, scheelt weer een flinke rekening hehe :)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-03-2009 18:08
Een paar keer droog starten mocht niet helpen? Ik meen in de handleiding gelezen te hebben dat je 'm niet mag aanslepen...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2009 18:48
Nee droog starten lukte niet. Maar ik was ook zo stom om eerst te vaak zonder vol gas te starten, waardoor m'n accu een beetje leeg raakte.

En dat aanslepen mag niet omdat de auto dan naar voren kan schieten als de motor aanslaat. Dat wordt dus afgeraden voor de veiligheid ;)
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 02-04-2009 08:35
dat is ook een minpunt van rex laat je hem staan krijg je dit, gelukkig is het goed gelopen zonder extra kosten.
tot nu tot heb ik geen last van gehad mijn rex rijdt om de 3 weken dan moet ik naar het ziekenhuis voor controle van mijn enkel
schauffeur er bij en rijden maar, één keer starten en rijden geen probleem ,heb wel een keer gedacht hem te verplaatsen van parkeerplaats,
niet gedaan gelukkig maar want dan sta je dan.
het is mij al een keer overkomen bij de spuiter krasje laten verwijderen, auto van werkplaats naar cabine voor spuitwerkzaamheden en ja hoor kreeg hem niet meer aan de praat boekje er bij aanwijzingen uit gevoerd tot accu leeg.
eind stand toch naar de dealer.

Groetjes Lings
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 06-04-2009 13:56
Dit is niet alleen een kwaaltje van de Rex, mijn MX3 heeft hetzelfde probleem. Een klein stukje verplaatsen en de volgende dag wil hij niet meer starten. Dan is ook de oplossing, volgas geven en dan starten.
- Van lutgenf (Beginner) [nl] op 18-04-2009 07:59
Ik heb vorig jaar een soortgelijk probleem gehad...heb de auto tegen beter weten in een paar keer gestart en weer uitgezet...de dag erna niet meer aan de gang te krijgen, dus handleiding erbij en daarin staat starten met het gaspedaal volledig ingedrukt, NIET doen dus...na enkele keren geprobeerd te hebben, de moed maar opgegeven en ff de ANWB gebeld...die hoef je dus niet te bellen met een RX8...ze wisten niet eens waar de bougies zaten, en na een paar keer met hun centrale helpdesk gebeld te hebben, kwamen ze erachter dat ze niet eens het benodigde materiaal hebben om de bougies los te halen...na een uurtje is de auto toen opgehaald door een bergingsbedrijf, en is ie de dag erna afgeleverd, bij de mazda dealer bij mij in de buurt (Loven Heerlen). 's middags telefoon....'de bougies moeten vervangen worden...', okay zeg ik, en de prijs...'445 EUR, inclusies arbeidsloon'...daar schrik je ff van...en daarnaast waren ze ook niet op voorraad...en ook dat duurde nog eens 4 dagen...het bleek dus dat de motor volledig verzopen was...De monteur gaf ook aan, niet starten met volledig gas ! blijkbaar had ik nog de oude bougies...en met de nieuwe gemodificeerde bougies, zou ook meteen het moeilijke starten verholpen zijn.
Dit bleek achteraf ook waar te zijn... de auto start vrijwel meteen, terwijl voorheen de startmotor toch meerdere keren moest ronddraaien voordat ie aansloeg, en soms ook net niet...ik heb dus geen nieuwe startmotor.
Ik heb de RX8 alleen voor de fun, en rijd ook alleen met mooi weer...die van mij heeft de hele winter in de garage gestaan, en alleen op droge dagen eens een rondje gereden. Géén startproblemen...en de garage is ook niet verwarmd ofzo...na het vervangen van de bougies, gedraagt de auto zich als elke andere auto.
Als je er geen verstand van hebt niet zelf klooien is mijn devies...
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 18-04-2009 09:32
Ikzelf heb 5 jaar steeds korte stukjes gereden en eigenlijk nooit startproblemen gehad. Ik startte dan ook altijd droog omdat ik gehoord had dat dat zo moest. Vorige week heeft mijn Rexje volledig de geest gegeven. Ik startte probleemloos, reed de weg op en plots hield hij in. Ik dacht nog dat ik in de verkeerde versnelling zat, maar helaas. Ik mocht rechtsomkeer maken, auto stilgelegd en garage bellen. Het verdict zoals verwacht: motor kapot. Gelukkig neemt mazda zowel een nieuwe motor als de plaatsing ervan onder de garantie. Eerlijk gezegd wel een serieuze service! Eind mei is mijn Rex afgeschreven in de zaak, dus ga ik nu op zoek naar een nieuwe wagen. Ik ben zelf al eens naar Audi geweest en overweeg een TT coupé aan te schaffen, maar als jullie nog leuke suggesties hebben... Mazda 6 vind ik nogal duur en als je een RX8 gewend bent, lijkt me dat een ietwat saaier alternatief.
- Van janr (Deelnemer) [nl] op 18-04-2009 10:47
verleden week terug van een weekje vakantie en ja hoor ook last van het bekende probleem de rex was niet meer aan de praat te krijgen . Ook de bekende vol gas procedure gedaan maar zonder success. Blijft toch vreemd 2 jaar rijden, veelal korte ritten, zonder problemen en dan  ineens niets meer. Toevallig moest ik een collega bij de audi dealer afzetten en ben ook even wezen kijken naar de TT coupe. Ik moet zeggen dat het voor mij zeker een optie voor na de rex is. De 2 liter heeft met turbo 200 pk en gaat als een speer bij 1800 toeren. Het model vind ik ook zeer mooi alleen jammer dat er achter niet echt genoeg ruimte is.

Dus rexje denk aan de evt. gevolgen als je me weer eens in de steek laat :-)
- Van Renesis (ForumPro) op 19-04-2009 12:56
Ik bedoel het niet verkeerd, eerder waarschuwend. Een TT is geen alternatief voor een Rex. Emotie is bij VAG meestal nogal ver te zoeken.
Dit is echter wel persoonlijk.
Probleem is echter dat ik geen goed alternatief kan bedenken.
1 van de meest verslavende factoren van een Rex is de motor. Daarvoor zijn er al helemaal geen goede alternatieven in die prijsklasse.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-04-2009 21:08
er is er i.i.g. 1: de Nissan 350Z...
- Van Renesis (ForumPro) op 19-04-2009 21:19
Dezelfde prijsklasse ja, een echt alternatief niet. Die mist 2 zitplaatsen en de motor is totaal niet vergelijkbaar.
Op zichzelf is het wel een erg leuke auto.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-04-2009 21:22
Porsche Cayman? Dan zit je nog ietsje hoger qua prijs, maar wel met een mooi geluid...
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 20-04-2009 19:55
Melkie:

> Porsche Cayman?


Blijft toch ook een VAG product en dus................:-(
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 20-04-2009 20:42
@mx5rx8owner:

je zei dat er geen alternatief was voor de verslavende motor van de Rex, daar gaf ik antwoord op. De motor van de 350Z is mijn inziens minstens net zo verslavend. Maar idd, als je kijkt naar 4 "zitplaatsen" e.d. dan is het misschien geen alternatief.
- Van Renesis (ForumPro) op 20-04-2009 21:38
Ook die verslaving is niet echt vergelijkbaar.
Een 350Z heeft een beresterke motor met bijbehorende kicks.
Zo´n 6 cilinder is alleen zo "gewoontjes" vergeleken met een wankelmotor.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 20-04-2009 21:57
Iets met een V10 dan maar?
- Van Renesis (ForumPro) op 21-04-2009 09:04
Caecil:

> Iets met een V10 dan maar?


Nou.. Als dat nou enigzins betaalbaar was..
Zo´n Porsche Carrera GT blijft wel heel erg lekker. ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-04-2009 09:08
BWM M5 of M6?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 21-04-2009 09:29
Hé Caecil, we wonen niet allemaal in Duitsland waar je zoiets voor een prikkie kunt kopen!!
- Van Renesis (ForumPro) op 21-04-2009 11:00
@Caecil.

1800kilo schoon aan de haak. Die hebben wel een V10 nodig. :)
Betaalbaar zijn ze ook nog niet echt. Daarbij denk ik dat onderhoud een dure en beangstigende hobby is. ;)
Ze klinken overigens wel erg lekker. Zeker met een sportuitlaatje.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-04-2009 17:39
Een M5 is echt een heerlijke auto 8) maar wel heel zwaar en duur :(
En ik denk dat de 350z zeker een "goede" vervang auto is.
Een rotatie motor is en blijft natuurlijk heel bijzonder, maar een 350z is ook geen volksauto ondanks dat het een "normale" motor heeft!

Groetjes M&M
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 22-04-2009 15:07
De kogel is door de kerk, ik heb gisteren een witte TT besteld! Ik heb alle alternatieven uitgeplozen en dit lag me toch het meest... Ik koos vooral voor de rex omwille van de "look" en de TT was de enige waar ik dit in kon terugvinden. Ik heb ook e-line lederen zetels (lichtgrijs/zwart) en bose surround (zelfs de duurste gewone installatie klonk als blik in vergelijking met m'n rex z'n bose-systeem) erbij gevraagd. Ik heb de lichtste benzinemotor genomen, kwestie van BIV en verkeersbelasting wat te drukken. Ik moet eerlijk gezegd tot mijn schaamte bekennen dat ik de power van m'n rex weinig heb kunnen gebruiken aangezien ik meestal in de bebouwde kom rijd. Hopelijk ben ik even tevreden van de TT als van de RX8. De 350Z is een mooie auto, de MX5 doet nog altijd m'n hartje sneller slaan en zelfs opel heeft een fantastische 2-zitter, maar die kwamen allemaal niet in aanmerking vanwege gebrek aan een 3e zitplaats. Dan had ik de keuze uit de grotere wagens zoals BMW en audi A5, maar mijn man heeft al een behoorlijk krachtige mercedes E-klasse (als je hem ziet, zou je denken "zo'n slome bak", maar m'n rex had behoorlijk wat moeite om hem bij te houden) en dat was dus geen optie. Ik schrok me trouwens rot van de prijzen van Audi, in de positieve zin. Een A5 met behoorlijk wat uitrusting kwam op zo'n €38000 en zelfs de Q5 met sunroof en lederen zetels kan je al voor €44000 krijgen (mooie bak trouwens, maar niet echt mijn ding). Nu wachten tot augustus/september tot de nieuwe TT er is, dan post ik wat foto's, en ondertussen een nieuw baasje voor m'n rex vinden...
- Van janr (Deelnemer) [nl] op 22-04-2009 18:35
van harte, zeker een goede keuze ik ben wel nieuwsgierig of je nog een beetje een goede inruil voor de rex heb kunnen bedingen?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-04-2009 18:40
Gefeliciteerd GirlyRX8! Als het motorvermogen van de auto je toch van minder belang is dan een paar andere aspecten, dan is die TT een hele mooie. En al helemaal in het wit.
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 23-04-2009 08:45
Dank je. 't zal wel lastig worden om m'n rex te laten gaan. Hij is nog niet verkocht. Ik ga eerst proberen hem zelf te verkopen aangezien een handelaar bij overname toch de minimumprijs geeft en er vervolgens zelf de maximumprijs voor vraagt. De audiverkoper gaat hem wel op een internationaal netwerk zetten (vraag me niet welk). Het is trouwens een btw-wagen en dat schijnt een pluspunt te zijn. Ik denk wel dat het gaat lukken om hem zelf te verkopen, aangezien ik altijd de aandacht heb getrokken met m'n rex. Op de parking van de supermarkt aangesproken worden over de motor edm... Hij is trouwens volledig uitgerust met nog een heleboel extra's.
- Van Renesis (ForumPro) op 23-04-2009 10:25
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. In het wit zijn ze zeker aantrekkelijk. ;)

Succes met de verkoop van de Rex. Mensen zijn gecharmeerd van het uiterlijk(dat is zeker). Het innerlijk maakt het iets moeilijker. Gelukkig zijn er genoeg liefhebbers zoals wij.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-04-2009 19:45
GirlyRX8:

> De kogel is door de kerk, ik heb gisteren een witte
> TT besteld! Ik heb alle alternatieven uitgeplozen
> en dit lag me toch het meest... Ik koos vooral voor
> de rex omwille van de "look" en de TT was de enige
> waar ik dit in kon terugvinden. Ik heb ook e-line
> lederen zetels (lichtgrijs/zwart) en bose surround
> (zelfs de duurste gewone installatie klonk als blik
> in vergelijking met m'n rex z'n bose-systeem) erbij
> gevraagd. Ik heb de lichtste benzinemotor genomen,
> kwestie van BIV en verkeersbelasting wat te
> drukken. Ik moet eerlijk gezegd tot mijn schaamte
> bekennen dat ik de power van m'n rex weinig heb
> kunnen gebruiken aangezien ik meestal in de
> bebouwde kom rijd. Hopelijk ben ik even tevreden
> van de TT als van de RX8. De 350Z is een mooie
> auto, de MX5 doet nog altijd m'n hartje sneller
> slaan en zelfs opel heeft een fantastische
> 2-zitter, maar die kwamen allemaal niet in
> aanmerking vanwege gebrek aan een 3e zitplaats. Dan
> had ik de keuze uit de grotere wagens zoals BMW en
> audi A5, maar mijn man heeft al een behoorlijk
> krachtige mercedes E-klasse (als je hem ziet, zou
> je denken "zo'n slome bak", maar m'n rex had
> behoorlijk wat moeite om hem bij te houden) en dat
> was dus geen optie. Ik schrok me trouwens rot van
> de prijzen van Audi, in de positieve zin. Een A5
> met behoorlijk wat uitrusting kwam op zo'n €38000
> en zelfs de Q5 met sunroof en lederen zetels kan je
> al voor €44000 krijgen (mooie bak trouwens, maar
> niet echt mijn ding). Nu wachten tot
> augustus/september tot de nieuwe TT er is, dan post
> ik wat foto's, en ondertussen een nieuw baasje voor
> m'n rex vinden...


Tja die prijzen zijn een flink stuk lager in België.
In Nederland zijn alle Audi's erg duur. (te duur vind ik)

A5 vind ik ook mooi.
Die zie je nog erg weinig.
Net als een RX 8.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-04-2009 22:06
'Erg' weinig vind ik wel meevallen eigenlijk. Ik kom op elke rit wel minimaal 1tje tegen.
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 24-04-2009 07:42
Tja, met je rex rij je natuurlijk bijna alleen, zeker hier in de buurt zie je ze nauwelijks (lees niet) rijden, vandaar de nieuwsgierigheid van de mensen. Met andere wagens kan je er van op aan dat je allesbehalve de enige bent. De laatste weken kom ik bvb. de ene fiat uno na de andere tegen, best schattig, maar ik zou er niet willen mee rijden. Ik had ook geïnformeerd voor een kever cabrio, maar als je het dashboard van een RX8 gewoon bent, is dat zeer magertjes. Tegenwoordig best wel leuk een andere auto kiezen met de car configurators. Als je een avondje niet weet wat te doen... Voor de A5 en de Q5 heb ik trouwens ook offerte gevraagd maar dan toch besloten dat die toch niet echt m'n ding waren. Misschien binnen een jaar of 5 als de TT ook afgeschreven is. Vermoedelijk zal ik met de TT rijden tot m'n dochter haar rijbewijs haalt, dan gaat die naar haar. Tegen die tijd ben ik 46 en dan zal ik misschien wel iets willen dat wat makkelijker in- en uitstapt. Alhoewel, sportwagens hebben me altijd meer kunnen bekoren dan de mooiste limousines.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-04-2009 13:56
ik denk dat je dochter daar zeer blij mee zal zijn:-)
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 25-04-2009 12:05
ik denk het ook... De kids hadden een serieuze voorkeur voor de kever (tja, ze hadden dan ook herbie gezien), vooral voor het vaasje dat naast het stuur hangt. Bij ieder ander model dat we bekeken vroeg de jongste (8) of er een vaasje in zat. Gisteren heb ik m'n rex teruggekregen en hij is nu een heel pak vinniger dan hij was. Hij is nu wel weer teruggebracht naar de garage omdat het lampje van de katalysator begon te branden en ik geen risico wou nemen, maar de motor is alvast tiptop in orde. Ze hadden hem zelfs gewassen! Deze namiddag gaan ze hem aan de computer hangen om te kijken of er nog iets fout zit en dat verhelpen en daarna krijg ik hem terug. Daarna ga ik hem nog eens een superpoetsbeurt geven en foto's maken voor de verkoop, dus ik weet alvast wat gedaan. Ik heb hem trouwens altijd onderhouden met meguiars en hij is nog altijd als nieuw. Voor de TT ga ik dit zeker ook gebruiken.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Koude start

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill