Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / (1-3-09) 8-11-09 Trackday GP circuit Nurburgring
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-01-2009 21:40
De eerste trackday van 2009!

Als je als DSK (Deutsche Sportfahrer Kreis) lid op zaterdag 28-2-09 bij de jaarvergadering aanwezig bent mag je zondag op de Ring rijden.
Dat kan met de motor of de auto.
Het mooie is dat je zelfs op zaterdag 28-2-09 je nog ter plekke DSK-lid kan worden en dan de volgende dag op het circuit kan rijden

Goedkoper kan je echt niet op een circuit rijden (55 euro incl. jaarabonnement Sportauto of PS)
Zelfs als je geen woord duits kent!

De site van DSK:
http://www.dskev.de/

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-02-2009 20:57
Nog een week..

Hier de weerlink:

http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tagesvorhersage/?id=DE0007130001

Ik had me voorgenomen dit jaar met de motor te rijden als de weersvoorspelling niet heel slecht was..

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-03-2009 22:07 Edited 02-03-2009 22:13
Afgelopen zaterdag dus met mijn Yamaha naar de Ring gereden voor de jaarvergadering van de DSK.

Ik had met een aantal bekenden afgesproken bij het hotel waar we zouden overnachten.
Kom ik daar aan en had ik net de sleutel van de kamer ontvangen, blijkt dat enkele dagen geleden er gemeld was het circuitrijden op zondag niet door kon gaan!!!
De baan was geblokkerd door uitgelopen bouwwerkzaamheden.
So ein scheisse!!
Had ik eindelijk mijn circuitdebuut met de motor willen maken!

En dat terwijl het weer perfect was.
Ik zelfs speciaal voor zondag een nieuwe achterband gemonteerd terwijl de oude nog niet helemaal versleten was, maar wel al slechter stuurde.
Ook had ik speciaal voor die dag een backprotector gekocht.
Ik had het daardoor wel minder koud.

De trackday gaat voor de mensen die bij de jaarvergadering waren nu ergens in october-november van dit jaar door.
En dan zul je natuurlijk zien dat het pijpenstelen regent.

Gelukkig was de rit er naar toe en terug wel erg mooi.
Op enkele plaatsen was de weg nog nat, maar er waren ook hele stukken droog en nog niet druk.

De Nordschleife blijft ook nog lokken...
Als DSK lid kun je meedoen aan enkele trackdays in 2009.
Die inschrijving startte in de pauze van de vergadering en daar werd direct gretig gebruik van gemaakt
Ik heb me ingeschreven (en betaald) met de RX 8 voor 10-6-09.
Dan kun je 3 maal 1 uur rijden voor 110 euro.
Dat is dus heel snel volgeboekt.
Er zijn geen slicks toegestaan, maar op 10-6-09 ben ik wel door mijn slicks heen en heb ik de Semi slicks Toyo Proxess R 888 er op.
Ze liggen al klaar in de kelder.

Natuurlijk kun je ook de toeristenfahrten rijden , maar dit is net even wat minder risicovol.
Er zijn op 10-6-09 geen bussen, etc toegestaan.
De motoren rijden er ook apart.
Eerst een uur auto's dan een uur motoren , en dan zijn de auto's weer aan de beurt. en zo verder.
Nadeel van deze dag tov de toeristenfahrten is natuurlijk dat je nu al moet betalen, terwijl je niet weet of het op 10-6-09 een beetje redelijk weer is.

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 02-03-2009 22:22
dat is ook wel erg kl... geregeld dan als ze dat niet op een betere manier bekend maken. Jammer voor jou.

Ikzelf hoop eind mei op de Nordscheife te gaan rijden in een instuctieauto voor mijn vevolgopleiding vip chauffeur. Hopelijk zijn de werkzaamheden dan klaar.....
Ik zal proberen te onthouden waar de moeilijkheden en mogelijkheden op de baan zijn. Wellicht kun je je voordeel ermee doen als je zelf in juni gaat rijden.

Groetjes Tjeu.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-03-2009 19:16
Nouja, als ik zaterdagmorgen geweten had dat de baan geblokkeerd was, was ik toch gegaan.
Alleen had ik het hotel afgebeld.
Was niet eigenlijk niet duur: 38 euro voor de kamer en ontbijt.

De blokkade (van de F1 baan) was door de langdurige vorst ontstaan.
Ze hebben namelijk een voetgangersbrug over baan ter hoogte van de start/finish vervangen door een tunnel.
Die tunnel elementen hebben ze al op de plek , maar het nieuw stukje asfalt kon door 3,5 maand aaneengesloten vorst niet gelegd worden.

Waarom ook de Nordscheife dicht was weet ik niet.
Ik weet wel dat er kort geleden een volledig vanghekwerk rond de baan is geplaatst ivm de veiligheid van de toeschouwers.
Dat heeft een totale lengte van bijna 40 km en kost 2 miljoen euro en was verplicht van de FIA.
Er worden immers nog races gehouden.
Zoals de 24 uurs race , waar bijna 200.000 toeschouwers naar komen kijken.

En op 1-5-09 is er een demonstratie van oude DTM racers gepland.
In het hotel trof ik een van de organisatoren aan.

Zie ook deze links.

http://www.rx8-fan.de/wbb3/index.php?page=Thread&postID=403183#post403183

http://www.tourenwagen-revival.de/

http://www.ring1.de/

Er komen ook enkele prominente rijders.

Ik ga er misschien op zaterdag 2-5-09 naar toe (als ik thuis geen herrie krijg)

PS. Tjeu :leuke baan heb jij!!
      Op 10-6-09 zijn trouwens ook instruktoren beschikbaar.
      In het hotel was Carsten met zijn snelle mercedes.
      Die heeft al heel veel ronden (500??) op de NS (Nordscheife) gereden en die heeft me aangeraden voorzichtig te beginnen...

Outjer


 
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 03-03-2009 19:52
Outjer:

>
> PS. Tjeu :leuke baan heb jij!!
>     


Ik zag Tjeu laatst "aan het werk".
Vraag me af welke vervolgopleiding Tjeu hiervoor nog nodig heeft... ;-)
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 04-03-2009 00:13
Oei Outjer ik zag ff niet dat je f1 circuit kon rijden. Ik zal op de NS wel strak gehouden worden door instructeur,hij heeft immers ook dubbele bediening.

Caecil niet verder vertellen hoor als je mij ziet werken!!!!ik werd net op tijd wakker.......

Groetjes Tjeu.
- Van Renesis (ForumPro) op 04-03-2009 11:22

>Die heeft al heel veel ronden (500??) op de NS (Nordscheife) gereden en die heeft me aangeraden voorzichtig te beginnen...


Dat lijkt me logisch. Vorig jaar heeft een kennis van mij tijdens zijn eerste keer de vangrails bijna gekust doordat de remmen ineens fading begonnen te vertonen.

Daarbij is het circuit beroemd om de mogelijke weersverschillen op de baan.

Het gevaarlijkste schijnen de overige bestuurders te zijn. Vooral bij blinde bochten is het spiegeltjes in de gaten houden.

Als je binnenkort gaat... Succes. ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-03-2009 21:13
Er is een nieuwe datum voor de uitgevallen trackday van 1/3/09 bekend.
Dat wordt 8/11/09.
http://www.dskev.de/#FFNORD

Hmm, beetje laat.Maar goed.

Zo heb ik nu al 4 trackday vast gelegd dit jaar.
4/5/09 Spa
22/5/09 Zandvoort
10/6/09 Nordschleife
8/11/09 F1 track Nùrburgring

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-11-2009 19:30
Zondag aanstaande ben ik op de GP baan van de Nürburgring.
Eigenlijk wil ik met de Yamaha, maar de weersvoorspelling ziet er niet goed uit (4 graden en regen).
Ik heb vandaag de toegangsstickers gekregen.
Een voor de motor en een voor de auto.

Outjer
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 04-11-2009 22:58
Veel plezier !
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 07-11-2009 14:08
Veel plezier
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-11-2009 20:05
Vanochtend best wel koud gehad op weg naar de Nürburgring.
Daar duurde het ruim een half uur voordat ik weer wat opgewarmd was.
Gelukkig waren de motoren pas als 3e groep om 10.10 aan de beurt.

Er waren slechts 20 motoren en 100 auto's
We mochten 3 maal 25 minuten en eenmaal 30 minuten rijden.

De baan was de eerste stint nog nat op enkele plaatsen.
Daardoor gingen gelijk 3 man onderuit, waaronder de instructeur!
Dat was een jonge gast met een R1.
Alleen wat schuifschade en iedereen kon weer verder.

Vanaf de 2e stint was alles droog.
Toen ging de FJ weer roken.
Komt een duitser naar me toe en zegt, als je me wat wil vertellen kun je me ook een SMS-je sturen, dat hoeft niet met rooksignalen.

En natuurlijk weer te weinig grip bij uitkomen van de bochten.
De links/rechts chicane na de Dunlop kehre probeerde ik volgas uit te accelereren.
Breekt ie weg bij zo'n 8500 toeren in z'n 3. lekker.
Ook de supersnelle rechterknik voor de startfinish kon ik niet volgas in 4 pakken.
Bij bijna 200 km/u voel je de fiets akelige dingen doen.
Jammer jammer , helaas niets aan te doen door dat klote 16 inch achterwiel.
Daar maken ze geen sportband voor en de BT 53 R is voor dit werk niet bedoeld.

Je gaat vanzelf zo wijd mogelijke lijnen rijden.
Dat vond de instructeur die enkele ronden achter me reed niet zo'n goed idee:

"Je rijd veel te dicht tegen de grens van de fiets en van de baan"
"Als je zo verder rijdt lig er gegarandeerd zometeen af"
"Probeer eens een andere houding"
"Dus niet rechtop bij uitacceleren, maar iets in de bocht hangen met je bovenlichaam plus iets verschuiven in het zadel"
"Dan kun je ook een sliding beter opvangen."

Dat geprobeert en ik moet zeggen dat het inderdaad helpt.

Hoogste snelheid op het rechte start/finishstuk voor het remmen eerste rechter: 215 km/u.
Dat haalde ik ook voor aanremmen laatste chicane voor start/finish.

Toch nog lekker 240 km in totaal gereden/genoten op deze baan. leuk!
Met de auto had ik me waarschijnlijk verveeld.
Eind februari/begin maart 2010 is de volgende jaarvergadering plus freies fahren hier.
Ik hoorde ook een bericht dat de DSK misschien volgende jaar ook op Assen gaat rijden.
En circuitrijden is bij de DSK echt heel goedkoop.
Vandaag was het zelfs gratis als je op de jaarvergadering van 28-2-09 was geweest

Ik hou jullie op de hoogte.

Outjer.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-11-2009 21:05
Kunnen we ook nog een bokkesprong verwachten van je dat je op eens met een motor komt aanzetten die meer voor het circuitwerk geschikt is of hou je het bij dit beestje?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-11-2009 21:40
Ja, het slaat nergens op dat-ie hiermee het circuit op gaat, laat staan de ring! ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-11-2009 18:58
Het was de GP baan van de Ring. Dus niet de Nordschleife. Daar moet je die grappen niet uithalen.

Kijk, je moet het zo zien:
Ongeacht welke motor je rijd, je wordt een betere rijder als je op een circuit rijd.
Daar kun je dichter op de grens rijden dan op de openbare weg.
Ik heb de FJ nu al 15,5 jaar en ik rij al 32 jaar motor.
En gisteren heb ik dus echt veel bijgeleerd.

Ik wil gewoon op de FJ blijven rijden.
Ik was best trots dat ik overeind bleef.
Van de 20 man/vrouw gisteren op de baan waren gingen er in totaal 6 neer.
En allemaal hadden ze veel betere banden.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 09-11-2009 21:27
helder.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / (1-3-09) 8-11-09 Trackday GP circuit Nurburgring

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill