Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Saab met gordijntjes
- Van GUY (Powerposter) [be] op 05-12-2008 17:26
Deze week ben ik even verstrooid geweest.
Boven op het shoppingcentrum van Wijnegem bij het verlaten van de parking even niet op de voorrang van rechts gelet.
Een peugeot 205 meende sterker te zijn. Gelukkig geen gekwetsten.

Ik ben dus zonder meer in fout.  maar...
Zijdelingse airbags en de airbag van de passagierszetel van mijn wagen zijn afgegaan.
Zelfs gans de binnenbekleding van de deurstijl aan de bestuurderskant is los gekomen.
Heeft er iemand enig idee met welke snelheid je een saab moet rammen om dit voor te krijgen?
Mij lijkt dit op zijn minst een snelheid die hoger ligt dan dat wat een normaal persoon op dergelijke parking rijdt.
Niet dat ik hierdoor mijn gelijk ga krijgen, maar voor de gemoedsrust...

De kosten voor twee nieuwe deuren, plamuur schuur en schilderwerk lopen aardig op, maar
voornamelijk de kosten voor  het vernieuwen van de airbags en passagierszetel tellen zwaar door.
Net geen total loss.
Gelukkig heb ik een goede makelaar (mijzelf) zodat de kosten voor de verzekeraar zijn.

GUY
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 05-12-2008 19:23
Gelukkig geen gewonden en gelukkig was je met de Saab. De Rx-8 zou wel total loss geweest zijn. ;-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-12-2008 22:01
Heeft niet alleen met de snelheid te maken. Als je via een bepaalde hoek geraakt word met lage snelheid kan dat ook al genoeg zijn voor het activeren van de airbags. De sensoren in de auto bepalen als het ware welke er uit moeten klappen en welke niet. Volgens mij stond dat ook in het boekje van de Rx-8.
- Van GUY (Powerposter) [be] op 19-12-2008 16:55
Saab bijna hersteld
Moesten enkel nog wachten op de nieuwe airbags
Waren niet in voorraad en mogen blijkbaar niet op een vliegtuig.(ontploffingsgevaar)
Dus per boot.
Ook de gordelspanners waren blijkbaar afgegaan, dus ook nieuwe gordels gekregen
Ondertussen ook een overzicht gekregen van de herstellingskosten.
Net geen 10.000 eurootjes.
Verder is alles onder controle.
Guy
- Van Renesis (ForumPro) op 20-12-2008 18:41
Dure hobbie, maar gelukkig zelf in orde. Dat is uiteraard het belangrijkste.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Saab met gordijntjes

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill