Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Internationale meeting
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-10-2004 11:18
Op het Franse forum is iets gaande over een internationale meeting. Zoals de meesten van jullie weten is mijn frans erg slecht, en zelfs met de babblefish vertaling kom ik er niet helemaal uit, maar ik begrijp nog wel dat het de bedoeling is om ergens in mei of juni 2005 een internationale meeting te houden op een centrale plaats in Europa. Frankrijk dus.
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 09-10-2004 11:21
Hey! I was going to say that!

In feit, na een discussie tussen Franse forum leden op de Italiaanse forum, het blijkt dat ze liever naar de mystische Nürburgring zouden gaan. Beter voor ons denk ik.

Wat denken jullie ervan?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-10-2004 21:17
Wat mij betreft hangt het er van af waar in Frankrijk het alternatief zou zijn. Als er daar ergens een oud vliegveld zou zijn waar we ongestoord zouden kunnen rijden zou ik dat bijvoorbeeld leuker vinden dan de Nurburgring, waar het erg druk kan zijn, en soms ook onveilig. Je bent niet verzekerd als je op de Ring (of ieder ander circuit) door een gek wordt aangereden (en ook niet als je door een geestelijk gezond persoon wordt aangereden trouwens), dat is iets om rekening mee te houden.  Als je de 40 of 50 duizend euro die je hiermee op het spel zet niet kunt opbrengen zou ik er wel even over nadenken.
Of is er iets te verzekeren? Charlyrx8, weet jij hier iets van? Of iemand anders?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 12-10-2004 15:04
Dit is bij een normale maatschappij niet te verzekeren. Staat ook in de polisvoorwaarden ( de zg kleine lettertjes!!).
Dus let op, wij als maatschappij hebben een hoop problemen gehad met schade's op het circuit met motors. Dit is dus uitgesloten van de dekking. Dus ook schuldschade die door een derde veroorzaakt wordt.
Dit kan opgelost worden om dit risico bij een zg makelaar in assurantien of bij een volmachtbedrijf onder te brengen. Maar dit moet je dus nooit alleen doen, maar als collectief.
Beter om NIET op het circuit te racen.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-10-2004 18:06 Edited 12-10-2004 18:48
Dank je. Nuttige informatie. Dat van het onverzekerd zijn was me bekend, dat het niet eenvoudig is om dat bij te verzekeren niet.
Voor een ritje met de RX-8 op Zandvoort moesten we ook nog eens een uitgebreide disclaimer van het circuit ondertekenen, zodat we ook hen niet aansprakelijk konden stellen voor wat dan ook. Dat zullen ze op Francorchamps ook wel moeten, alvorens het circuit op te kunnen, vermoed ik.
Op Zandvoort was het geen onverdeeld genoegen door een groepje rabiate Donkervoort rijders, die met hun skelters gevaarlijk aan het doen waren, maar dat had ik geloof ik al eens verteld. We zijn er gelukkig zonder schade vanaf gekomen, maar ik moet er niet aan denken dat ze op onze splinternieuwe auto waren ingereden.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-12-2004 17:17
Iemand uit Andorra heeft op het wereldforum een oproep geplaatst voor een Europese meeting. Eerlijk gezegd betwijfel ik of er iets van terecht komt, zoiets vraagt een grote organisatie, maar toch een leuk idee.

http://www.rx8club.com/showthread.php?t=48288
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 26-12-2004 18:52
Ik heb een beetje meer detailles over de internationale meeting georganiseerd door het Franse forum.

Het zal ergens in Bourgogne plaats vinden, in Mei (weekeind van 7/8 of 14/15 Mei - tbd). Het zal een gezin meeting zijn en in een mooie park of kasteel, met kamers en alles. Geen circuit/racetrack event dus.

RX8 eigenaars vanuit France, Belgïe, Zwitserlans, Luxemburg en Engeland (een van hem tot nu toe ;) ) zullen komen. Onze nederlandse virenden zijn naturlijk hartelijk welkom!!
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 18-01-2005 12:05
Meeting confirmed on May 14th/15th. Exact place and hotel/restaurant availability later this month.

F
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-02-2005 12:36
Helaas, helaas, in mei kunnen Leo en ik niet een heel weekend weg en ik vrees dat het wat te ver is om in 1 dag op en neer te rijden.
- Van Mag (Deelnemer) op 18-02-2005 15:47
YES, our big meeting is confirmed.
The date are 14/15 may, close to Dijon in France.
You're all welcome. All info is available here : www.rx8france.com/forum/ftopic526.php
Do not hesitate to ask me if you have any question...

Mag
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Internationale meeting

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill