Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Rotatiemotor + turbo
- Van PaulVerhallen (Deelnemer) op 18-10-2008 07:51
Ik was van de week bij de mazda dealer en toen vertelde een beste man mij daar dat mazda weer bezig is met een turbo power rotatie motor.
Het zou gaan om het renesis blok icm met de turbo.
Hebben jullie hier al meer van gehoord? Mocht dit het geval zijn dan is dat natuurlijk een erg interessante upgrade: HP Upgrade :)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 18-10-2008 13:44
van wat ik heb begrepen en iedere keer weer terug komt is dat mazda er geen ruimte voor had in de RX8 en dat door het ontwerp met de Sideports de druk in de kamer al te hoog word 10:1 maar ja er zijn genoeg after market Turbo's te krijgen.

en als het zo zou zijn dan wil ik weten waarom ze daar nu pas mee komen zeker als ze alle tijd steken in de 16X die zonder turbo moet werken en meer NM en KW moet geven.
- Van PaulVerhallen (Deelnemer) op 18-10-2008 18:54
wellicht dat ze voor het 2009 model een versie met turbo maken.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-10-2008 10:22
Het zou wel gaaf zijn! :)
Word de rx-8 eindelijk ook eens echt snel!!:):)
Maar wanneer het lukt en het eventueel op de markt komt, zal het best duur zijn...

Groetjes M&M
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 19-10-2008 13:13
De RX8 R3 (of het 2009 model als je dat zo wilt noemen) is precies het zelfde kwa onder stel motor ruimte. en om de compresie verhouding lager te maken zal je andere port configuratie moeten hebben want anders krijg je de compresie niet lager. reken er maar niet op dat er van mazda voor de RX8 een turbo komt.

als je een turbo wil dan zal je of een Greddy http://www.greddy.com/products/display/?Category=turbo&SubCategory=15


of de compresor van mazdatrix(werkt als turbo alleen inplaats van op de uitlaat op de kruk as bevestigt)
http://www.mazdatrix.com/8forcedinduction.htm


en zo zijn er nog wel een paar op het rx8.com forum is een lange topic over turbo's en compresors met alle info er ook bij.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-10-2008 13:53
Als deze ook maar krap 100.000 km mee zal gaan, kunnen ze wat mij betreft stoppen met ontwikkelen.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 19-10-2008 15:49
wat de 16X maar 100.000KM mee gaan dat weten we pas als die er is... ze zullen vast geleerd hebben van de 13B-MSP maar ja... we zullen zien

want die turbo van mazda kan je echt vergeten hoor die gaat er niet komen! zo'n turbo helpt je Kilometers per liter op zeep doe je 1 op 8 reken met een turbo maar 1 op 6.
ik had vernomen van de monteur bij de dealer dat de injectoren die in de RX8 zitten een niet vaste verhouding hebben kwa injectie dat wil dus zeggen als je uitlaat gassen te rijken zijn aan zuurstof dat er dus meer brandstof in word gespoten. om weer de perfecte verbranding te krijgen. dus... reken er maar niet op!
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Rotatiemotor + turbo

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill