Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / tikkent geluid bij de voorbanden.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 10-10-2008 15:53
ik heb sinds een tijdje een tik bij de voorbanden zodra ik stuur hoor ik tik net als of er en homokineet as aanloopt (deze zit er natuurlijk niet maar toch) nou ben ik bij de dealer geweest maar die wist dat er iets was met de velg en de rem schijf maar wat wist die niet meer precies en hij kon het niet meer vinde want mazda europe heeft fijn alle info van voor 2006 verwijdert.

iemand een idee waar dit vandaan kan komen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-10-2008 17:23
Bedoel je een bonkend geluid wanneer je scherp stuurt op lage snelheden? 

In dat geval moeten ze de bouten wat strakker aandraaien.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 10-10-2008 22:00 Edited 10-10-2008 22:10
dat ga ik eens proberen want het is inderdaad alleen bij lage snelheid. kijken of dat het op lost.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-10-2008 01:14
Daar is trouwens een service bulletin voor uitgegeven in de US.

http://www.finishlineperformance.com/pdf/rx8/bulletin/02-002-04-1301b.pdf
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 11-10-2008 11:05
hey super faxie ga ik zo gelijk ff fixxen want dit klinkt nu echt goedkoop. en dit legt ook uit waarom ze het niet in de computer konde vinden is uit 2004 Is wel jamer dat ze bij mazda europe de data van voor 2006 hebben verwijderd :S nou ja is niet anders misschien komt het later terug ivm data space op een server ofzo... we zien wel.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-10-2008 11:18
Hopelijk is dat het probleem ;)

Ik had het eerst ook, maar na het kruisen van de banden had ik er geen last meer van. Gewoon omdat de bouten met een groter moment waren vastgezet.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 11-10-2008 16:18
probleem opgelost. zoals als oplossing staat beschreven in de note van mazda even het vlak op schuren en daarna de wielmoeren aan gezet en nu is het probleem weg :)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-10-2008 17:02
Het schuren zou niet eens nodig moeten zijn, maar is wel een extra zekerheid dat het goed komt.

Bij mij was het niet nodig in ieder geval.

Maar fijn dat het opgelost is ;)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 12-10-2008 12:37
nou toen ik mijn velgen er af haalde zag ik dus dat ze koper vet tussen de schijf en de velg hadden gedaan. en ook dat ze een beetje locktite hadden gebruikt op de moeren en dan ook nog de rode locktite :S
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-10-2008 19:48
Nou die is weer fijn in onderhoud geweest dan pfff....
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 12-10-2008 20:11
ja dat kan je wel zeggen anders had ik hem op me werk met een paar goedjes die locktight los moeten gaan zitten maken. (maar dat verwacht je naatuurlijk niet Locktight:S)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / tikkent geluid bij de voorbanden.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill