Vliegen op LPG? Waar tank je dan precies? Op vliegvelden kom je in Nederland al geen LPG tankstations tegen, laat staan in het buitenland.
Waar zou je de Wankel in willen inbouwen?
Overigens is het complexe, niet geforceerde luchtinlaatsysteem van de standaard Renesis in de lucht waarschijnlijk niet ideaal. Voor grotere hoogten zou je het ding compleet opnieuw moeten inregelen. Dan maar een 13b turbo, daarvan is bekend dat ze in lucht lekker blijven draaien (niet met de mazda-turbo hoor, maar een speciaal aangepaste, Paul Yaw heeft geloof ik een keer zoiets gedaan).
Wankels worden natuurlijk regelmatig in kleine vliegtuigen gemonteerd vanwege de gunstige gewicht/pk verhouding en robuustheid. Maar of je er op dit forum veel praktijkinformatie over zult vinden waag ik te betwijfelen. Vooral als je bedenkt dat de eerste vlucht ooit met een Renesis op 15 augustus j.l. was (zonder turbo, maar zwaar aangepast natuurlijk: (
http://www.rotaryaviation.com/renesis_engine.htm)