Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Reportage RX-8 in de Autoweek van 18 september
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 13-09-2008 12:22 Edited 14-09-2008 09:01
Beste RX-8 liefhebbers,

in de Autoweek, die als het goed is 18 september a.s. verschijnt, staat in de rubriek "Bijzonder gebruikt" een reportage over een RX-8 in de kleur Winning Blue.

Als ik mij niet vergis betreft het een artikel waarin OF een garagebedrijf die de auto te koop heeft staan bezocht word door Autoweek, die gaan er mee rijden en dan krijg je de plus-minpunten en de vraagprijs e.d. te lezen, OF het betreft een lezer van de Autoweek en die mag een verhaaltje vertellen over zijn of haar RX-8.

Hoe dan ook, ik denk dat velen van ons het wel interessant zullen vinden.

Groetjes Casper

PS: zie ook de website van autoweek voor een fotoo'tje van de betreffende REX.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-09-2008 09:33
Iemand uiteindelijk de Autoweek gelezen? Positief verhaal in principe he! Maarja, de verslaggever heeft alleen maar de lusten meegemaakt tijdens de proefrit en niet de eventuele lasten bij echte langdurige relatie maar toch, al met al goede reclame voor de Rex...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-09-2008 10:11
een scannetje zou leuk zijn! :-)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-09-2008 10:28
Heb het vluchtig bekeken bij het tankstation...

Vond het niet echt een noemenswaardig artikel. Halve artikel ging over de wankelmotor, en de rest was te kort. En er wordt gezeurd over het koppel en het geluid 'want ja we missen toch wel de diepe brom van bv een 350z'

De toon was wel licht positief als je het mij vraagt.
- Van Renesis (ForumPro) op 25-09-2008 13:49
Het geluid is juist 1 van de redenen voor de aanschaf van een Rex. Bij de HP in ieder geval wel.
Alleen onderin mag het wat harder. Smaken verschillen. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-09-2008 14:25
Ja dat weet ik, juist het geluid is zo vet. Maar die van autoweek hebben een uitgesproken voorkeur voor luid v6/v8 gebrul blijkbaar. 
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-09-2008 14:45
Die opmerking dat ze de brul van bijvoorbeeld een 350z missen dat was inderdaad geen snuggere opmerking want dat is appels met peren vergelijken maar verder was het een beknopt maar goed artikel vind ik. De voor en nadelen van de rotatiemotor worden genoemd, er word gezegd dat je meer ruimte hebt overal dan je zou verwachten, ze zeggen dat ze zich heel erg vermaakt hebben met "deze te gekke Mazda". Ze verklaren dat de RX-8 helaas nooit een hardloper in het sportieve segment is geworden, misschien door de afwijkende techniek dus al met al slaan ze met veel dingen de spijker op de kop lijkt mij. De deuren vonden ze gaaf, de kleur vonden ze mooi, wat niet eigenlijk? Ze vonden alleen dat sommige materialen wat hoogwaardiger hadden gekund. Mmja, ik vond het wel wat:-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Reportage RX-8 in de Autoweek van 18 september

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill