Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / NSU Ro80
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 28-09-2004 05:57
De marketingafdeling van NSU had voor de introductie van de Ro80 (1967) onderzoek verricht wie er straks zo'n auto zouden gaan kopen. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat vooral prominenten uit de filmwereld deze auto hoog op hun verlanglijstje hadden staan. Toen de auto eenmaal geïntroduceerd was en de eerste bestellingen binnenkwamen bleek dat dit onderzoek slechts van geringe waarde was. Uiteraard waren er enkele acteurs die de auto bestelden maar de auto werd vooral besteld door artsen, architecten en ingenieurs.
Ik ben benieuwd of Mazda ook een dergelijk onderzoek voor de RX-8 heeft verricht en wat daaruit is gekomen.

Eric
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 30-09-2004 20:29
ik vermoed van niet. De RX-8 is een wagen die zeer sportief is, dus echt een wagen voor een jonger publiek (ik zie mijn dokter niet echt in een 8 zijn ronde doen), de prijs daarentegen ligt te hoog voor die doelgroep.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-09-2004 21:50
Wat ons op het Amerikaanse forum opviel, was dat er een hoog gehalte IT-ers in een RX-8 rijdt. Er is daar een keer een aparte thread over geweest, maar kan hem niet terug vinden.
- Van antoon (Powerposter) [be] op 01-10-2004 06:07
GirlyRX8 wrote:

> ik vermoed van niet. De RX-8 is een wagen die zeer
> sportief is, dus echt een wagen voor een jonger
> publiek (ik zie mijn dokter niet echt in een 8 zijn
> ronde doen), de prijs daarentegen ligt te hoog voor
> die doelgroep.


Ik ga nog echt moeten geloven dat er rond Gent een gunstig micro-klimaat voor 8'en heerst. Bij mijn weten zijn er hier in de buurt 2 artsen die in een 8 hun ronde doen! ( geometrisch klopt dit niet volledig, een ronde in een 8 doen...)
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 01-10-2004 06:10
En laat ik nu ook werkzaam zijn in de ICT.
Eric
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 01-10-2004 09:51
What's amazing about the RO80, it's its modern design. With almost 20 years anticipation, it already hints at the design lines and features of the amazingly streamlined 1986 Audi 80 !
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 02-10-2004 19:06
dus moet het doenbaar zijn om korte afstanden te doen zonder te verzuipen?
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / NSU Ro80

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill