Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Brandend motormanagent lampje
- Van joost (Deelnemer) [nl] op 27-06-2008 17:50
Ongeveer 2 minuten na het starten van onze Rex begon de motor ineens heel slecht te lopen, net of er een bougie uitgevallen was.
Het vermogen was zo goed als nul en ik was gelukkig nog net niet de camping (zuid Frankrijk) afgereden. Ik zat wel even in de piepzak
dat de motor aan gort was getuige de verhalen van mede Rex-rijders. Ik heb ter controle de zekeringen van het motormanagement enzo eruit gehaald (allen OK) weer gestart maar hij liep nog steeds als een halfgare Solex.
Ten einde raad geinformeerd naar een Mazda dealer aldaar en toch nog even gestart en inderdaad hij liep ineens weer als een jonge hinde.
Na dit geval blijft nu wel het oranje motormanagementlampje branden.
We hebben gewoon de thuisreis aanvaard, zo'n 1300 KM zonder een centje pijn. (verbruik op heen en terugreis 1 op 8,3 bij 130 km p/u)
Ik kan pas volgende week terecht bij de dealer. Ze denken een defecte kathalysator.
Heeft iemand ervaring met dit probleem of waardoor het gekomen kan zijn.

Vast bedankt
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-06-2008 18:32
Het motormanagement lampje kan bij heel veel dingen aanspringen, ik had het zelf bijvoorbeeld bij misfires als gevolg van een slecht boegiecontact. De storingscode wordt gewoon opgeslagen, en de dealer kan die uitlezen (waarom deden ze dat in frankrijk niet? .... 5 minuten werk... ) Het lampje gaat niet vanzelf uit, maar moet gereset worden met de laptop.

Slechte kat.... tja misschien.... ik durf dat niet te zeggen. Misschien was er wel een injector slecht ofzo.... kan vanalles zijn. 
- Van joost (Deelnemer) [nl] op 27-06-2008 18:55
Ik hoop dat het met een reset weer verholpen is want ik begrijp dat een nieuwe kat erg duur is.
Nouja maar effe afwachten dan.
- Van jos (SuperForumposter) op 30-06-2008 08:36
Het mototmanagementlampje van mijn Rex is ook vorige week gaan oplichten en niet meer uitgegaan.
Gewoon tijdens een autwegritje met een snelheid van 120 (harder mag niet).
Er staat pas 17.000 km op de teller.
Voor morgen een afspraak met mijn dealer gemaakt. Ben benieuwd.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 01-07-2008 06:04
als je cat naar de klote is dan heb ik een vaag vermoeden dat je olie doorlekt naar je cat en dat zal dan beteken dat je een nieuwe motor zal krijgen omdat als dat eenmaal gebeurt het zal blijven gebeuren een cat gaat niet zomaar kapot.

maar ja zal maar af wachten wat de dealer te melden heeft. en of de ODB wat te melden heeft aan storing meldingen.
- Van jos (SuperForumposter) op 02-07-2008 11:07
Het resultaat van het uitlezen was inderdaad een meting van een "onderwaarde in de cat".
Verder nog geen actie ondernomen en het lampje gereset, in de hoop dat het gaat om een incidentele mismeting.
Even blijven rijden en in de gaten houden.
- Van Marcel (Deelnemer) [nl] op 02-07-2008 18:09
Mijn motormanagment lampje heeft een tijdje terug ook gebrand. Hij begon te branden nadat we een stukje (afsluitdijk) +/- 230 km/h hadden gereden.
Het bleek dat de olie toen is gaan schuimen en dat dat bij de lambdasonde en de katalysator was gekomen.
Ik heb toen een andere catherpan met schotjes onder de motor gekregen om schuimvorming te voorkomen.
Ook heb ik een nieuwe lambdasonde en nieuwe katalysator gekregen.
Gelukkig was alles garantie.
Maar volgens mij was de schade voor de garage +/- �'�3000,00.
Daar was de catherpan nog niet eens bij omdat ze dat weer konden claimen bij de importeur.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Brandend motormanagent lampje

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill