Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Knipperende lampjes.......
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 23-06-2008 20:16
Hoi allemaal,

ik heb sinds het begin al last van: het rode lampje van de motorkoelvloeistof, deze gaat vooral branden bij snelwegritten terwijl er niets aan de hand is.

En bij hard bochtenwerk gaan af en toe zo'n beetje alle waarschuwingslampen branden: ABS,handrem,DSC...... Zijn er mensen die dit herkennen of heeft mijn Rex een eigen willetje?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-06-2008 10:40
Dat rode lampje komt me bekend voor:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=3047;hl=acropolis#pid3047

Echte oplossing is er niet. Ik heb destijds een software update gehad, wat me helaas mijn cruise-control kostte, maar dat heeft niet erg geholpen. De theorie was dat de sensor wat gevoelig staat afgesteld en dat dat in de nieuwe software kunstmatig is beïnvloed, er zou pas later worden doorgegeven dat de temperatuur oploopt.

Goed. Andere theorie waarvan ik gehoord heb, is dat de sensor vervangen zou moeten worden door een minder gevoelig exemplaar. Maar dat kan alleen als ook het complete reservoir vervangen wordt en dat is een dure grap.

Voor wat betreft lampjes in de bochten: die van je DSC komt me ook wel bekend voor, ABS en handrem duidt mogelijk op een te laag niveau van de remvloeistof. Laat daar iig even naar kijken.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-06-2008 13:29
Oke dank je, de Rex heeft 2000 km geleden een grote beurt gehad maar ik zal toch het ff laten checken.....
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 15-07-2008 18:16
Hoi CasperRX-8,
heb ik ook gemerkt vorige week rode lampje van de motorkoelvleoistof gaat tekens aan en bij een paar tellen weer uit.
bij controle vloeistof zit er voldoende in.
mijn radio doet ook raar display valt uit.
vandaag mee gereden, korte rit display valt uit, radio valt uit, rode lampje koelvloeistof aan en uit kortom raar allemaal.
de km teller staat nu op 49780 dus bijna 50.000 km gereden.

Gr. Lings
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 15-07-2008 18:47
He Lings,

wat betreft het motorkoelvloeistof-lampje: mijn dealer heeft de importeur gebeld en die zei dat er een software-update voor mijn auto beschikbaar is. Als ik die update in mijn Rex laat zetten ben ik in principe er van af. Zegggen ze...

Verder bij snel bochtenwerk gaat de ABS,esp,handrem,weet ik het allemaal wel eens branden, dat is te wijten aan gevoelige sensoren zeggen ze... Dat is wel jammer want het kwaliteitsgevoel word zo wel minder. Aan de andere kant, zulke raspaardjes als de RX-8 mogen af en toe wel eens tegenstribbelen? haha.

Verder een topauto, 35000 km op de klok. Jouw problemen met het radiodisplay heb ik(gelukkig) niet.

Groeten
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 15-07-2008 19:20
oké zal mijn dealer om raad vragen ivm software-update.

Groetjes Lings
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-07-2008 05:50 Edited 16-07-2008 05:53
Stel je niet teveel van die update voor hoor, bij mij gaat het koelvloeistoflampje nog steeds branden bij langere tijd wat harder rijden.

Lings:

>
> mijn radio doet ook raar display valt uit.
> vandaag mee gereden, korte rit display valt uit,
> radio valt uit,


> de km teller staat nu op 49780 dus bijna 50.000 km
> gereden.
>


Dat is allemaal nieuwigheid. Ook gehad. Display navigatie zelfde verhaal. Ging over zoals het kwam: vanzelf.
Hopelijk bij jou ook.
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 16-07-2008 08:37
Goed dus geen paniek gisteravond was het een drama aan uit uit geval tot die BMW aan kwam rijden.
vanmorgen tot twee keer toe,
wel heb ik hem gisteravond goed gas gegeven een BMW dacht mij te kunnen bijhouden.
hij kon er naar fluiten welke serie het was onbekend maar ja je moet niet dollen als je naast mij komt rijden.
goed van die rex hé, dat was echt lachen..dag BMW

Groetjes Lings
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 09-08-2008 13:37
Nou, ik heb de beruchte software-update gehad en na 10 kilometer rijden ging het rode lampje alweer branden haha... Ik zal dr maar om lachen. Na 4000 km rijden heeft mijn Rex iig "geen" olie verbruikt en dat is gunstig.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 10-08-2008 15:11
Gelukkig kun je erom lachen.

Vraag me trouwens af of het wel gunstig is dat jouw Rex geen olie verbruikt. De rotors moeten toch echt gesmeerd worden. Als er te weinig olie ingespoten wordt krijg je later een probleem.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 10-08-2008 20:14
Laat ik het zo zeggen: hij verbruikt wel maar het is niet zo erg dat ik nu naar 4000 km al bij moet vullen, hij stond nog bijna op maximum aldus de monteur van Mazda.
(Tuurlijk check ik het zelf ook maar was in garage blablabla haha)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-08-2008 21:24
Da's wel erg weinig zeg..... ik mag om de 2000 km toch wel een litertje erbij doen... mischien zelfs wat eerder.....
- Van Renesis (ForumPro) op 11-08-2008 09:44
Wij draaien er 1 liter op elke 4000 km doorheen. Dat vind ik nog meevallen eigenlijk.
Ik heb wel eens begrepen dat je eigen rijstijl ook aan het olieverbruik bijdraagt.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-08-2008 15:02
Ja ik weet het ook verder niet waar het aan ligt. Door de weeks rij ik hele korte afstanden en heel erg rustig want motor word niet echt warm dan en in het weekend rij ik langere afstanden waarbij het af en toe ff hard-hard gaat zodat hij toch zijn wekelijkse beweging krijgt:-).

Zoals ik al zei: nu 4000 km gereden en hij staat nog bijna op max...........
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-09-2008 21:36
Nog ff over het lampje van de motorkoelvloeistof... Caecil had zoals ik al dacht de juiste voorspelling: De software-update heeft niets opgeleverd, na 5 km brandde het lampje alweer haha. De Importeur had nog nooooooooooooit van dat probleem gehoord en wisten niet wat ze er mee aan moesten... Nu wil de dealer binnenkort mijn Rex langer houden... Heb ik eigenlijk geen zin in. Tenzij ik de andere Rex die te koop staat mee krijg als vervangend vervoer haha, rij ik iig nog steeds in stijl.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-09-2008 08:16
CasperRX-8:

> Nog ff over het lampje van de motorkoelvloeistof...
> Caecil had zoals ik al dacht de juiste
> voorspelling: De software-update heeft niets
> opgeleverd, na 5 km brandde het lampje alweer haha.
> De Importeur had nog nooooooooooooit van dat
> probleem gehoord en wisten niet wat ze er mee aan
> moesten...


Dat tweede dat wil ik nog geloven, dat eerste lijkt me sterk. Het is echt een veel voorkomende klacht.

> Nu wil de dealer binnenkort mijn Rex
> langer houden... Heb ik eigenlijk geen zin in.
> Tenzij ik de andere Rex die te koop staat mee krijg
> als vervangend vervoer haha, rij ik iig nog steeds
> in stijl.


Ja dat zullen ze vast wel doen.Tuurrrlijk.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 04-09-2008 15:05
Ja Leo, als ik zie hoeveel medeliefhebbers het Akropolis lampje al kennen dan zou de importeur het lampje ook moeten kennen lijkt mij... Maar ja, afwachten maar weer.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 04-09-2008 19:13
praten we hier over het olie koel lampje dat inkomt na een 10KM 200rijden in duitsland of is dit een ander lampje...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-09-2008 15:25
ik heb het iig over het motorkoelvloeistof-lampje, ook wel Akropolis lampje genoemd haha.... Bij mij gaat het vaak branden op lange ritjes en bij een snelheid wat varieert van 80-140 kmp/u.
- Van denBird (Deelnemer) [be] op 07-09-2008 00:15
ik heb vandaag te kampen gehad met een olielampje. meteen naar huis gereden, olieniveau gecheckt (iets dat ik eigenlijk te weinig doe, maar dat even terzijde), stond mooi in het midden tussen min en max. paniek voor niks dus. en heb weinig zin om dat weer na te laten kijken aangezien mijn rex al even buiten garantie is. maar even volhouden tot de volgende onderhoudsbeurt en (nu toch wel) regelmatig olieniveau nakijken.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-09-2008 15:18
Bij welke dealer zit je eigenlijk?

Want het komt op mij over als een dealer die alle problemen voor het eerst tegenkomt, vervolgens niet weet wat er aan gedaan moet worden, en dan maar zegt dat je er mee moet leren leven en dat het normaal is.

Ondertussen ben je bij wijze van spreken er 10 keer langsgeweest met hetzelfde probleem, 500,- armer, en nog steeds geen oplossing...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 27-09-2008 10:05
Waar ik bij zit? Mazda dealer Winterswijk. Ze hadden ook nog nooit gehoord van een Rex die te vroeg dood ging terwijl ze regelmatig contact hebben met Mazda Zevenaar en daar ligt of lagen er als het goed is 1 of 2... dus ja, hou je van de domme zou ik zeggen?
- Van Renesis (ForumPro) op 28-09-2008 14:54
Fijne dealer is dat dan.

Dat heeft uiteraard flink meegeholpen aan het geslonken vertrouwen in de Rex. :(
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 28-09-2008 15:17
yep... Zo kan je je vergissen in dealers. Terwijl ze echt een supergoede reputatie hebben maar bij mij hebben ze dat niet waar gemaakt. Maarja, in een 3 GTM met 150 pk vermaak ik me verder ook wel hoor:-). Het is natuurlijk een wereld van verschil maar dat went wel.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Knipperende lampjes.......

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill