Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / even voorstellen
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-06-2008 21:59
ik denk ik stel me even voor. net geregistreed maar lees al een tijdje het forum.

ik heb gisteren een donker grijzen RX8-HP gekocht met 50.000KM op het frame en 4000KM op het nieuwe blok.

hier heb nu nog even een Mazda MX6 V6 2.5liter tot volgende week 12juni dan kan ik mijn RX8 op halen.

nou een beetje info over mij ben 21 jaar oud (denk ook gelijk de jongste RX8 eigennaar;))

woon in hellevoetsluis werk als operator in een petrogemische fabriek in de rotterdamse haven.

nou ja zou niet weten wat er eigenlijk meer is te vertellen dan hallo ;)
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 06-06-2008 18:16
Hey Hallo Jasper!

Je mag je al gelukkig prijzen om op deze leeftijd al zo'n auto te mogen rijden!! Ik zal op die leeftijd alleen nog te dromen van onze auto...
Zelf gespaard??
Waar heb je hem gekocht? Bij dealer of handelaar? Hoe komt het dat er een nieuwe motor in zit? Onder garantie van Mazda? Wat is het bouwjaar? Type?
1ste eigenaar? Veranderingen? Of wil je die nog doen?

De Mazda MX-6 wou ik vroeger ook hebben was een fijne en aparte auto...zeker in de V6. Waarom doe je deze weg? Benzine verbruik? :)  :)

Dus welkom en tot een evt meeting!

Gr,

Serge
(SilverSpecial)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 06-06-2008 20:39
ja gespaard woon thuis en heb goed verdienend werk.

de auto is van een eerste eigenaar.
gekocht bij Koolenaar Enschede
RX8 HP
motor is vervangen op garantie ivm het bekende kwaaltje vacum fout.
nieuwe motor komt uit 2007 dus dat zou niet meer moeten gebeuren....

de reden dat ik de MX6 weg doe is omdat ik een nieuwe auto wil en de RX8 is het geworden omdat ik bij de car terminal in rotterdam (waar ik vakantie werk heb gedaan) met de RX8 heb gereden en verkocht was. de Subaru WRX STI of corvette kan daar niet tegen op. want ja een audi A5 is net wat te duur ;)

het verbruik van mijn MX6 valt mee hoor in duitsland rijden naar de wintersport haal ik 1 op 15 met de V6 en normaal iets van 1 op 11 dus dat valt harstike mee

en de keuze was of een 350Z of RX8 nou die V6 3.5L uit de 350Z was nog slechter dan een 1.3 wankel ;)

om maar niet te praten over topgear waar clarkson zo was te spreken over de RX8 en dat doet die niet snel ;)

de 6MPS en 3MPS heb ik ook mee gereden maar de 3 vind ik te GTI achtig en vooral omdat die 260PK niet op de voorwielen hoort....
en de 6MPS is nog ff te duur ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-06-2008 06:41
Hoi Jasper,

Gefeliciteerd en welkom hier.

Er zijn er meer hier die hun MX-6 hebben ingeruild voor de RX-8 (en er zijn er ook die hun MX-6 hebben gehouden ;-) ). En voor mijzelf was het destijds ook de keus tussen een 350Z en de Rex.

Mooi dat er al een nieuwe motor in de jouwe zit, kun je jaren vooruit.

Weet niet of je ook uit de buurt van Enschede komt, maareh, zin om 6 juli a.s. naar het Oldebeth spektakel te komen?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 13-06-2008 09:45
nou ik heb mijn RX8 wel bij Auto Koolenaar in enschede gekocht maar ik kom uit hellevoetsluis en dat is nou niet echt wat je kan noemen dicht in de buurt van enschede ;)

gistere met de RX8 een vlink stukje gereden maar ja moet vandaag maar even kijken of ik een excus kan vinde om er weer een stukje in te rijden ;)

eerst volgende wat ik ga doen is uit zoeken hoe ik die NAVTEQ kan hacken om er films op te spelen en waar ik online een nieuwe navteq dvd kan vinde/downloade
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-06-2008 19:14
Ghehehe, die van mij kwam uit Friesland en ik kom uit Amsterdam/ Heerhugowaard :D Mn vorige auto (Saab 9-3 Turbo 2003) kwam uit België. Wat van ver komt is altijd beter?

Je kan ook naar Faxie's oplossing kijken als je films en mp3's wil, die heeft zn hele geluidsinstallatie vervangen met een dubbel din scherm.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-06-2008 13:02
Jup, topic kan je hier ergens vinden :)

Als je dat van plan bent..... er is momenteel een 2e inkoopactie gaande op het US forum, kan je wat korting mee pakken.

Maar reken op een redelijk prijskaartje.... de ombouwset heeft mij uiteindelijk 700,- gekost denk ik, vanwege wat omstandigheden...

Plus dan nog een radio....en die zijn ook niet goedkoop.....
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 18-06-2008 21:31
Welkom!

Ik ben ook nog niet zo lang hier maar het bevalt goed, veel nuttige info e.d. En leuk om te lezen wat mede-liefhebbers(m/v) allemaal met de Rex beleven.
Ik ben 25 dus jij wint haha..
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-06-2008 10:51
wel leuk om te zien dat er een goede mix van jonge en oude liefhebbers is.

Ik ben overigens 26, dus volgens mij is jasper nu de jongste, ik meen daarna faxie, casper en ik? :p
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2008 12:56
Denk het, ik ben 25 nu.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-07-2008 17:39
Hoi Jasper welkom hier,
Heel veel plezier gewenst met de rex!

Zoals ik al eerder (mx-6 club) welkom in de rotorywereld :8

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / even voorstellen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill