Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Francorchamps / Duez Days 2 juli 2008
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-05-2008 18:49
De trackday staat op de Marc Duez site.
185 euro voor 6 maal 25 minuten.

http://www.marc-duez.be/testdays.html

Ik zal er zijn en weer taxiritten maken.
Wie helpt mij?
Vergoeding 90 euro voor 25 min.

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 29-05-2008 10:57
Leen en ik zullen er ook zijn... Als het weer goed is wilt Leen ook taxiritten doen, ikzelf doe zeker mee ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-06-2008 10:02
Super.

Bedankt vast!!

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-06-2008 19:35 Edited 24-06-2008 19:45
Nog een week..
En de dag is nog niet volgeboekt.

Deze week probeer ik nog even mijn set slicks aan te vullen.
(Op 12-5-08 had ik er een volledig aan gort gereden)

En ook mijn nieuwe remschijven zijn nog niet in orde

Verder speel ik nog met de gedachte om op 3 juli nogmaals op Spa te rijden
Dan is daar een Yamaha trackday.
http://www.bikersdays.net/pages/nl/20080703.htm
En die is ook nog niet vol geboekt...

Hier nog even de weersite:

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4935

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-06-2008 10:46
Ik durf nog steeds niet.....

maar ik heb ook een heel goed excuus. De velgen met zomerbanden zijn nog niet goedgekeurd door de TUV. (en nee, ik heb er ook nog niet achteraan gezeten...)
- Van Hakke (SuperForumposter) op 29-06-2008 22:44
Helemaal klaar voor woensdag: vrijdag net kleine beurt gehad en nieuwe remblokken laten steken (beter bestand tegen de hitte ;))
Zoom Zoom!
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 02-07-2008 21:42




- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 03-07-2008 18:54
http://videos.streetfire.net/video/SpaFrancorchamps-2-2008_169589.htm?ref=316bdc93-5cb3-46dd-9a71-1f7ddab018bd
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 04-07-2008 19:40
http://www.tracklife.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=37&g2_itemId=45934
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-07-2008 18:57 Edited 20-07-2008 19:00
baphi:

> http://videos.streetfire.net/video/SpaFrancorchamps-2-2008_169589.htm?ref=316bdc93-5cb3-46dd-9a71-1f7ddab018bd


Bedankt Baphi!

Op deze film van rugissante met zijn speedster ben ik ook te zien.
Net voordat ik nog voor hem de rechter bocht wil insturen.

Ik had eerst problemen met een setje 2e hands michelin banden.
Die bleken te lekken en liepen dus langzaam leeg.
Toen ik dat in gaten had waren ze al vernield.

Toen maar weer de wegbanden gemonteerd achter (voor had ik nog de marangonis)

Maar de grootste problemen had ik met de remmen (zoals op het filmpje te zien is....)
Het ABS en ESP lampje gingen aan en ging niet meer weg.
Niet alleen had ik geen ABS en ESP, maar wat nog erger was dat de remmen bij hard aanremmen weigerden.
Je hoorde en voelde dat er een achterwiel blokkeerde terwijl de andere wielen niet of nauwelijks remden.
Dat gebeurde eerst toen ik een Fun cup auto voor probeerde te blijven en dus ging ik rechtdoor in een bocht (daar lag gelukkig genoeg asfalt in de uitloop strook) en later toen Rugissante langs kwam.

Ik heb daarna wat rustiger aan gedaan bij remmen door wat geleidelijker de remkracht op te bouwen en niet op haren en snaren op de rem te knallen.
Dat ik geen ESP had , was verder geen probleem.
Vooral bij uitkomen van de busstopchicane en de hairpin van La source..
Toch nog veel plezier gehad.
Samen met een BMW rijder die er een sport van maakte zo dwars mogelijk te gaan (en dus zo hier en daar stukjes door het grind ging)
Later bleek dat de vredestein banden (die ik achter had liggen) dat niet erg leuk vonden: Er waren enkele blokken uitgebroken.
Ook bleken de marangonis (op de vooras) nu tot op de draad versleten.

De volgende dag heb ik alles gecontroleerd , maar kon geen oorzaak vinden
Steeds als ik de rempedaal bediende ging het ABS en ESP lapje aan (en bleef aan)
Toen de garage gebeld (voor een afspraak)
De monteur vroeg direct of de remlichten aangingen als ik de rem pedaal bediende.
Dat bleek niet het geval!!
Er was een 15 amp zekering kapot.

Dat kwam omdat ik de dag voor Spa met een aanhanger had gereden die een sluiting had in de bedrading.

Blijkbaar komt de ABS en ESP storing vaker voor door een kapotte zekering.
Ik kan alleen niet begrijpen waarom de hele rem en stabiliteitscontole systeem op tilt gaan.
Onbegrijpelijk en belachelijk, maar gelukkig verder geen kosten.

Verder was er nu ook een vriend van mij met een E-type (1966) meegekomen.
Ook hij had geen geluk met de techniek.
De bobine begaf het en hij kon na afgesleept te zijn wachten op de wegenwacht.
Die kwam om 19.00 u en in een garage in de buurt hadden ze nog een oude jaguar staan waar bobine vanaf werd gehaald
Gratis!
Aardige mensen die belgen.
Voordat de jag het begaf , was mijn vriend er wel al achter dat je met oud spul echt geen potten kunt breken ook al heb je 250 pk.
In de allereerste ronde was ie al 2 keer in de rondte gegaan.
Met oude smalle banden.

De klanten die zouden komen ,hadden op 2 na afgebeld.
Ze hebben meegereden in een RX 8 , een opel speedster en een porsche (die zich ter plekke aanbood )
Ze waren zeer onder de indruk en ze willen graag een volgende keer met een aantal klanten van hun zelf terug komen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Outjer

  
- Van Renesis (ForumPro) op 02-08-2008 16:25
Rij jij met een aanhanger achter de rx?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-08-2008 08:36
Outjer:

> Blijkbaar komt de ABS en ESP storing vaker voor
> door een kapotte zekering.
> Ik kan alleen niet begrijpen waarom de hele rem en
> stabiliteitscontole systeem op tilt gaan.
> Onbegrijpelijk en belachelijk, maar gelukkig verder
> geen kosten.


Zelf vind ik het wel prettig dat *ieder* elektrisch circuit in auto gezekerd is. Dus ook het ABS circuit. Tja, en als je dan vervolgens de zekering eruit blaast en je ABS doet het niet meer, dat schaar ik dan niet onder Onbegrijpelijk, en ook niet onder Belachelijk. En je krijgt er zelfs nog keurig een waarschuwingslampje ook voor! Owkee, het zou misschien fraaier zijn alles dat naar de trekhaaksteker gaat *apart* extra te zekeren, maar die bedrading heeft een standaard RX-8 niet eens! Dus eigenijk moeten we degene die het trekhaakcontact heeft aangelegd hier op aankijken ;-)!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-08-2008 15:39
mx5rx8owner:

> Rij jij met een aanhanger achter de rx?


Jazekers,
Het is een trekhaak met losneembare kogel en wegklapbare stekkerdoos.
Staat zelfs in de originele accessoirelijst
Voor 960 euris, maar dat heb ik natuurlijk niet betaald omdat ik hem rechtstreeks van de fabrikant heb.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-08-2008 15:47
Leo:

> Outjer:
>
> Zelf vind ik het wel prettig dat *ieder* elektrisch
> circuit in auto gezekerd is. Dus ook het ABS
> circuit. Tja, en als je dan vervolgens de zekering
> eruit blaast en je ABS doet het niet meer, dat
> schaar ik dan niet onder Onbegrijpelijk, en ook
> niet onder Belachelijk. En je krijgt er zelfs nog
> keurig een waarschuwingslampje ook voor! Owkee, het
> zou misschien fraaier zijn alles dat naar de
> trekhaaksteker gaat *apart* extra te zekeren, maar
> die bedrading heeft een standaard RX-8 niet eens!
> Dus eigenijk moeten we degene die het
> trekhaakcontact heeft aangelegd hier op aankijken
> ;-)!


Ha die Leo!!

Intussen zijn we weer een paar dagen verder en heb ik nog weer een zekering kapot gehad , zonder dat ik met de aanhanger heb gereden.
Daarom heb ik natuurlijk toch nog maar eens de bedrading van de trekhaak nagelopen, maar niets te vinden.
Wat ik wel vond was condens en zelfs water in de rechterachterlamp.
Mogelijk dat die kortsluiting geeft.
Vooral bij hoge G-krachten bij remmen en bochtenwerk.

Ik hoop dat dat het was , maar zeker ben ik er niet van.
En dat is best vervelend daar ik volgende week op de Nürburgring wil gaan rijden.
Toch maar enkele extra zekeringen mee nemen.

En ik snap echt niet dat er geen vermelding in de handleiding en het manuel staat van de gevolgen van een kapotte achterlampzekering.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-08-2008 20:25
Outjer:

> Ik had eerst problemen met een setje 2e hands
> michelin banden.
> Die bleken te lekken en liepen dus langzaam leeg.
> Toen ik dat in gaten had waren ze al vernield.
>
> Outjer
>
>


Ik had nog 4 nieuwe slicks tegelijkertijd met de gebruikte slicks gekocht.
4 slicks voor 300 euro.
Helaas waren die ook lek.
Waren ook erg oud.
Ik ben vandaag terug geweest naar de Geert Surinx in Diepenbeek (bij Hasselt-België).

Die heeft me het geld teruggeven

http://www.surinxracing.be/

Toch nette mensen daar in België.

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Francorchamps / Duez Days 2 juli 2008

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill