Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vaarwel RX-8
- Van Niet Robin (Beginner) [nl] op 19-12-2019 15:02
Ik post niet veel op dit forum, mede omdat ik gewoon aan het genieten was van mijn RX-8, maar dit wilde ik toch even delen.

Eerder dan gedacht (na 10 maanden) moet ik al afscheid nemen van mijn RX-8 :(
Ik heb hem deze week bij de garage gebracht omdat er een waarschuwingslampje ging branden (P2096) en omdat de APK weer nodig was.
Volgens de garage was dit een van de slechtste RX-8'en die ze ooit gezien hebben; ik heb dus een kat in de zak heb gekocht helaas.

Belangrijkste problemen:
* lage compressie (niet gemeten, wel duidelijk merkbaar) (pas echt merkbaar nadat het check engine lampje ging branden)
* roest aan de dorpels voor en achter
* veel roest aan de rest van de onderkant (waarschijnlijk door verlagen)
* defecte stuurbekrachtiging
* kapotte katalysator
* versleten wiellager rechts achter
* meer dan 30% rem verschil aan de voorkant tussen links en rechts

Het is dus met pijn in mijn hart dat ik afscheid ga nemen van mijn RX-8.
In de 10 maanden dat ik erin heb gereden ben ik helaas wel geïnfecteerd met het RX-8 virus.

Mijn volgende auto wordt dus weer een Rex!
Deze keer laat ik maar wel een aankoopcontrole laten uitvoeren.
Als jullie verder nog tips hebben (voor tijdens de aanschaf of voor specifieke auto's) hoor ik het graag!

Hopelijk is mijn volgende post op dit forum het goede nieuws dat ik trotse eigenaar ben van een veel betere RX-8.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-12-2019 20:38
Hhm dat is idd we heel jammer,  hopelijk heeft het niet te veel gekost,
En kun je nu opzoek naar een goede rex!
Er staan er genoeg te koop, en nu weet je waar je op moet letten.

Hopelijk tot snel weer hier op forum.

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-12-2019 02:22 Edited 20-12-2019 02:33
Tjonge Niet Robin,
Dat is hartstikke rot voor jou.
Ik hoop voor jou dat je volgende keuze succesvoller is en je daarna van vele fijne km's kan genieten....
Overigens; wat was de km-stand......was het een 192 of 231 pk uitvoering.......hoeveel eigenaars vlgs RDW-kentekenregister?
Ik heb ze wel vaker gezien met 5 tot zelfs 10 voormalige eigenaren en een uiterst korte laatste eigenaarstermijn vermelding.
Let op en sterkte toegewenst!
mvg, Ruud
- Van BebeMischa (SuperForumposter) [nl] op 20-12-2019 09:34
oh oh oh, wat sneu....

volgende keer beter!

en wat de tips betreft: COMPRESSIETEST! Daar begin je mee.... ;-)

hopelijk zien we jou gauw terug :-)
- Van Niet Robin (Beginner) [nl] op 06-01-2020 14:16
Allereerst antwoorden op de vragen van rudolphw:
- Ik had een 192 pk uitvoering, maar volgens de verkoper was er een 231 pk motor uit Engeland in gelegd. op het chassis zat +- 185.000 km; de motor weet ik niet.
- De auto was geïmporteerd dus het aantal eigenaren klopt niet, maar volgens het RDW ben ik de 6e eigenaar.
Terugkijkend best wat rode vlaggen, maarja.... de auto gekocht vanuit de emotie en een niet al te dikke portemonnee, en niet vanuit het verstand.

Verder een update:
De rex staat weer thuis, dit kostte wel wat moeite want hij startte uit zichzelf niet meer dus hij is aangetrokken.
Ik heb inmiddels weer een nieuwe auto: een MG ZT 190 helaas dus niet een nieuwe rex. Een mooie/goede RX-8 is op dit moment net te duur voor mij.
Ik hoop in binnen 1 à 2 jaar weer een rex te kopen als ik het geld beschikbaar heb voor aanschaf en onderhoud wat deze auto's verdienen.

Tot slot heb ik mijn rex nu te koop staan:
De motor en het chassis zijn helaas niet meer goed, maar er zitten nog wel een aantal goede onderdelen op:
- nieuwe schokbrekers aan de voorkant (mei 2019)
- het bruin/zwarte lederen interieur is nog in zeer goede staat
- aftermarket velgen met weinig tot geen stoeprand schade, banden: 2 banden zijn vrijwel nieuw (april 2019), 2 banden zijn binnenkort aan vervanging toe (alle 4 toyo proxes sport XL 225/45 R18)
- complete metra kit om een aftermarket 2-din radio te installeren (evt. met de android radio die ik er nu in heb zitten)

Ik zal zsm wat foto's plaatsen van de velgen, het interieur en de radio.
Bij interesse hoor ik het graag, het liefst heb ik dat de auto in 1x weggaat (op te halen in Apeldoorn).

Groeten,
Niet Robin
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-01-2020 17:45
Hoi Robin,
Bedankt voor je antwoord....
Een MG ZT 190 is een hartstikke leuke exclusieve auto........van harte gefeliciteerd!
Veel succes met de verkoop van de Rex!
mvg, Ruud
- Van Niet Robin (Beginner) [nl] op 11-01-2020 12:02
Update:
hij staat op marktplaats met wat foto's erbij
https://link.marktplaats.nl/m1502058209
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2020 23:45
*****
Tja, jammer en een beetje verdrietig....
Geniet met volle teugen van je mooie en exclusieve MG ZT 190.
Succes met de verkoop van de Rex.
mvg, Ruud
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vaarwel RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill