Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie te "dik" voor de OMP
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 27-08-2019 10:26
Beste allemaal, een vraag die mij al een tijdje bezig houdt.
Kan de olie ook te "dik" zijn voor de OMP. Zodat de flow door de leidingen (die zijn erg klein/dun) te langzaam wordt, of dat de OMP zelf inwendig misschien teveel weerstand ondervindt? of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

5w30 is best dun, 10w40 is al wat dikker en 2t olie (sohn adapter) is volgens mij nog dikker...

Heeft iemand hier een goed, graag onderbouwd, antwoord op.

alvast bedankt,

Mvg. JGM.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 27-08-2019 13:47
Ik heb er een Sohn adapter inzitten en hij verbruikt gewoon de 2T olie die in het vat zit.
5W30 en 10W40 zit verschil in, maar dat is niet echt merkbaar zonder meet apparatuur.
Castrol 2T is vrij dun, betwijfel of je dit verschil merkt.
Het vat moet echter wel boven de Sohn adapter worden gemonteerd.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 28-08-2019 06:24
Ok, geen probleem dus. dank je wel.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 02-09-2019 08:59 Edited 02-09-2019 09:02
De OMP pomp is een forced feed pomp die per slag een 'vast' volume verplaatst en weinig last heeft van tegendruk. (De slag is wel verstelbaar, daarom de aanhalingstekens)
Dus bij niet volledig verstopte leidingen/injectors zal hij altijd dezelfde hoeveelheid olie verplaatsen ongeacht de dikte van de olie.
De toevoer van de olie naar de OMP is bijna drukloos maar er kan ook geen lucht bij dus ook daar zal altijd de afgevoerde hoeveelheid olie weer aangevuld worden.

dat is een iets betere technische onderbouwing waarom de olie dikte er niet zoveel toe doet. ;)

Als er iets verstopt in het OMP systeem zijn het meestal de injectors die deels op vacuum werken.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-09-2019 12:20
Duidelijke uitleg........!
Bedankt, Ruud.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 03-09-2019 06:25
Bedankt!
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie te "dik" voor de OMP

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill