Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Aspirant RX-8 eigenaar
- Van Rowan (Beginner) [gb] op 02-05-2017 15:11
Zal me eerst voorstellen, ik ben Rowan, 30 jaar en woonachtig in Oosterhout (bij Breda).

Na jaren een frans stokbroodje te hebben gereden en mijn technische creativiteit hier op te hebben botgevierd was het tijd om afscheid te nemen.
Lang tijd heb ik getwijfeld maar uiteindelijk besloten over te stappen naar de Wankel motor, als oud monteur en echte petrolhead de ultieme uitdaging.

(voor degene die het interessant vinden: https://www.clubfrance.nl/viewtopic.php?f=16&t=306)

Nu mis ik alleen nog 1 ding, de Rex zelf.. het plan was aanvankelijk om een HP te vinden met motorschade en deze weer nieuw leven in te blazen.
Echter na weken de verkoopsites af te struinen begin ik te twijfelen... lage aankoopprijs met sleutelwerk of meer betalen en gelijk rijden..

Het wordt in ieder geval een hobby-auto, ik fiets dagelijks zeker 4 hele kilometers naar mijn werk.
Ook heb ik nog een Fireblade staan en de vrouw des huizes heeft ook nog een auto.

Ik zal vaker op dit forum rondhangen en heb me ook aangemeld op de facebook groep.

Tot snel!
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-05-2017 18:11
welkom hier op forum :)

Er is hier veel informatie te vinden over de rex, dus genoeg om te lezen...

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-05-2017 10:48
Ja, genoeg te lezen. En ook nog eens in begrijpelijk Nederlands...   :-)

Welkom Rowan.
- Van Johhny (Beginner) [de] op 18-05-2017 09:12
Welkom! En ik zat even naar je franse stokbrood-project te kijken, wow! Petje af!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-05-2017 14:06
Ook hier alsnog welkom. (Had je al gezien op Fb)
- Van Rowan (Beginner) [gb] op 30-05-2017 12:51
Bedankt allemaal!

Gisteren de knoop doorgehakt en de Rex opgehaald.

Een zwarte met zwart interieur, 113k op de teller en een "voldoende" compressietest. (Rebuild spaarvarkentje is geopend)
Er zit wat poetswerk aan en wat kleine puntjes, radio, nav, kapjes, etc die ik netjes ga maken.

Al met al een mooie aanwinst voor een goede prijs.

Nogmaals allemaal bedankt voor de support en het gedeelde inzicht!



- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2017 17:46
een HP zie ik :) alleen de lampen lijken geen xenon...
veel plezier met de rex!!

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2017 21:58
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2017 23:36
Van harte gefeliciteerd.........heel veel veilige en probleemloze km's toegewenst....
mvg, Ruud
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 01-06-2017 11:43
Congrats! Vele vreugdevolle KM's gewenst.
Heb je al gekeken wanneer het ontstekingssysteem is vervangen?
Ga je zelf sleutelen of laat je het over aan de Mazda-garage?
- Van Rowan (Beginner) [gb] op 02-06-2017 13:12
Krijg de boekjes nog nageleverd, de verkoper ging op vakantie.

Ga alles zelf doen, is wel mijn gedachte achter de hobby-auto.

Ik ben gediplomeerd 1ste autotechnicus (alhoewel al een jaar of 6 niet meer werkzaam als monteur).
Alle service/workshop manuals uitgeprint, elke dag enkele uren research op het internet.
En last but not least is de Rex-community zeer behulpzaam.

Al met al moet dat goed gaan komen.

Een complete beurt (alle vloeistoffen en filters) staat op de planning.
Zit nog te twijfelen of ik gelijk de bobines en bougies mee pak, hangt even van het onderhoudsboekje af.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-06-2017 21:40
Gewoon gelijk doen, dan heb je het gewoon geluk goed voor elkaar,
En ze moeten toch vroeg of laat vervangen worden.

Groetjes M&M
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 03-06-2017 08:22
Gefeliciteerd!! Mooie kleur :)
Technische kennis is er zeker wel op dit forum, dus als je het niet weet gewoon vragen.
Facebook heeft ook veel van de kennis maar is verrekte lastig daar nog ooit iets terug te vinden als het al eens eerder gevraagd is.
Als eigenaar van ondertussen 2 verschillende RX8 kan ik zeggen dat de ontsteking een hekel punt is.
De ene auto had 130k op de teller en had redelijk slechte bobines, mijn huidige heeft 60k op de teller en zelfs die werd er niet minder van toen er nieuwe bobines/bougies en kabels op kwamen.
Helaas kan ik je alleen de tip geven even niet teveel op de kosten te letten maar gewoon het (achterstallige) onderhoud voor lief te nemen, daarna vallen de lopende kosten wel mee.
Op de benzine kosten na....die blijven hoog :D

Geniet ervan, mega leuke auto's!

Marcel
- Van Rowan (Beginner) [nl] op 03-06-2017 10:00
Bedankt! Zal jullie advies ter harte nemen.

Er zit trouwens wel xenon in, de koplampen waren alleen zo smerig dat het halogeen (geel) leek...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-06-2017 17:34
Gefeliciteerd Rowan, veel plezier er mee!
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Aspirant RX-8 eigenaar

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill