Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie onder de Rex, vermoedelijk is de olieleiding verrot
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 18-03-2016 14:00 Edited 18-03-2016 14:03
Onderweg naar huis ging het olielampje branden.
Stonk binnen ook al wat naar olie. Voorzichtig naar huis gereden en ja hoor de olie drupt eruit.
Kilometerstand is nu 160.500km en vermoedelijk zijn de leidingen nooit vervangen.
Gauw checken wat het probleem is en vervangen die handel.
Is dat nog enigszins zelf te doen, of kan ik dat beter laten doen?

Heeft iemand een tip waar de olieleidingen voordelig zijn aan schaffen?

Groet, Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-03-2016 14:21 Edited 18-03-2016 14:36
Hoi Ger,
Hartstikke rot voor je....
Even lid worden van het Duitse Rex-Forum (of evt. niet nodig?) en je kan dit DHZ artikel lezen........
Onder de zoekterm ...Ölleitungen... is er nog meer te vinden.....
De OEM-Mazda zijn vreselijk duur en gaan weer roesten; de rvs USA-soorten goed maar toch nog duur.......het beste en goedkoopste is het om ze gewoon op maat aan de hand van de "oude" in rvs bij een "olieleiding-boer" te laten maken.....of om ze bij...... http://bat-motorsport.de/ .....los te bestellen en ze zelf te maken.....
Heel veel sterkte toegewenst; is een heel "behoorlijke" klus.......
mvg, Ruud

http://rx8forum.de/index.php/Thread/36979-How-to-Umbau-auf-Stahlflex-%C3%96lleitungen/?postID=660243&highlight=%25C3%25B6lleitungen#post660243
*
*



- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-03-2016 16:16
Ik leef met je mee, Ger.

Advies: als het even kan, ga dan NIET naar de Mazda dealer. Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Ik heb maar één auto, dus ik moest wel... Het was binnen twee dagen gerepareerd, dat wel, maar ik was daarna ongeveer €1650,-- lichter. Inderdaad een behoorlijke klus, het meeste was arbeidsloon. En nu maar hopen dat de nieuwe OEM leidingen langer meegaan dan de oude.

Succes!
Olof
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 18-03-2016 17:00
He Ruud en Olof, dank voor jullie snelle reactie.

Ruud ik heb even gekeken naar jouw links. Een hele klus, maar met een goede uitleg.
Heb tijd, dus het moet te doen zijn.
Wachten op goed weer (een beetje warmer), ik moet het buiten doen.
Hier moet ik mij ook mentaal goed op voorbereiden.
Of net als Olof laten doen, maar dat gaat een aardige stuiver kosten.
Ik houd jullie t.z.t. op de hoogte.

Groet,
Ger
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 18-03-2016 18:40
Ok, het olielampje ging branden.
Heb je ook op je drukmeter gelet?
Da's nog 1000 keer belangrijker!

Je kan bij Racing Beat een nieuwe set kopen, goed spul, hoef je nooit meer.
Ik heb het preventief gedaan en het was een teringwerk ja...

Grtz Dennis
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-03-2016 19:07
wij hebben de olieleidingen ook preventief vervangen door die van Racing Beat :)
Het was echt een k. klus, maar ze hoeven nu ook nooit meer :), al hebben wij de voorbumper niet
gedemonteerd, maar dat is overigens ook geen grote klus om het wel te doen...

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-03-2016 19:18 Edited 18-03-2016 19:24
Hoi Ger,

Betr:......Ruud ik heb even gekeken naar jouw links. Een hele klus, maar met een goede uitleg.
Heb tijd, dus het moet te doen zijn.


Ik heb zelf een keer de voorbumper er afgehaald omdat de zwarte nummerplaathouder door een parkeerder kapot was gereden......daarna een nieuwe gemonteerd en bumper er op.
Het was eigenlijk best te doen......het kost wat tijd vanwege onbekendheid echter qua moeilijkheidsgraad valt het mee.
Ter info en vergelijking voor jou:........ ik geef mijzelf "het cijfer 8" als het gaat om de moeilijkheidsgraad voor zelf klussen aan auto's (van 1-10; net als vroeger op school)
Na kennisname van de DHZ uit Dld zou ik het ooit zelf aandurven om na demontage van de voorbumper verder te gaan..........'t is maar dat je het weet........overigens de RB-set kost thuis aangeleverd ook snel Euro 600,-; is wel gemakkelijk natuurlijk.........

@ Martine,
Proficiat......."well done / respect".......!

mvg, Ruud
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 18-03-2016 21:49 Edited 18-03-2016 21:54
Allen bedankt voor de feedback. Racing Beat set klinkt ook niet slecht.
Ga ik eens naar kijken

@Ruud,

In het verleden heb ik meerdere keren de motor van een lelijke eend in en uitgebouwd en de motor van een Citroën GS vervangen. Kon ik er toen nog met de hand in en uit tillen, was nog jong.
'Tis wel even geleden, maar ik denk dat het me nog wel weer gaat lukken (niet dat tillen van een motor natuurlijk), ik ben ook vrij handig.
Ik heb altijd wel moeite met er aan beginnen, ik zie er best tegenop, maar als ik dan eenmaal bezig ben...

Eerst maar eens goed kijken wat het probleem is. Er ligt nu wel links voor een grote plas olie onder, dus volgens mij is het de olie leiding.
Dan de juiste spullen bestellen en ......

Ga maar eens beginnen met de voorbumper er af te halen en de voorkant op bokjes zetten, dan kan ik goed zien wat er mis is.

Houd jullie op de hoogte.
MVG Ger
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-03-2016 14:52
Hoi Ger,

Denk je er wel aan niet meer te rijden voordat je de lekke leidingen gerepareerd hebt.
De oliedruk naar je lagers / afdichtingen is niet meer gegarandeerd, met (mogelijk) fatale gevolgen.

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 23-03-2016 15:04
Idd, Outjer.
Daarom was ik ook erg benieuwd of hij op de drukmeter heeft gelet...
Nog geen antwoord op gehad.

Grtz Dennis.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 24-03-2016 15:59
Welke drukmeter? Ik hoop dat je niet de fabriek af kloemel bedoelt...
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 24-03-2016 15:59
Welke drukmeter? Ik hoop dat je niet de fabriek af kloemel bedoelt...
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 24-03-2016 16:08
Ja, die.
Het mag dan geen analoge meter zijn, wanneer die op "L" staat moet je er absoluut niet meer mee rijden.

Grtz Dennis.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 24-03-2016 16:12
Is geen meter hé.. als ie op l staat is de bak al leeg. Meer aan uit idee
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 24-03-2016 16:19
Dat zeg ik toch?

Grtz Dennis.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 28-03-2016 19:27
Bedankt voor jullie advies, maar zo dom ben ik nou ook weer niet. Hij staat stil en wordt pas weer gestart als er nieuwe olieleidingen onder zitten. Ga het waarschijnlijk zelf doen, wacht op iets beter weer.
Ik twijfel nog tussen de Racing Beat set of de op maat te maken set die in Duitsland te koop is.
Groetjes Ger
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) op 16-05-2016 20:36
Is er nog iemand die de oude leidingen nog heeft liggen?

Een vriend van mij wil graag eens de leidingen zien.
Hij werkt nu bij een bedrijf waar ze dit soort leidingen zelf maken, dus misschien kan hij ze namaken
op bestelling voor niet te veel geld :):)
En daar worden we allemaal blij van!!

Groetjes M&M
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) op 21-05-2016 13:51
Niemand heeft ze meer liggen?......

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) op 22-05-2016 11:38
Nee, helaas...  Zijn indertijd door de dealer afgevoerd.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 04-08-2016 12:08 Edited 04-08-2016 19:25
Ondertussen rijd ik weer met mijn RX-8.

Ik heb er een hele tijd tegen aan zitten hikken om de olieleidingen zelf te vervangen, maar bestellen RacingBeat set in USA en de problemen daaromtrent en de levertijden, gebrek aan een goede werkplek, hebben me doen besluiten het toch maar te laten doen.

Dus de auto op transport naar Hoebeke.
Vanwege al te lange levertijden betreffende de RacingBeat set is door Hoebeke de set van Mishimoto (Japans) besteld.
Deze is beter en goedkoper dan de OEM versie.
De airbag is tegelijkertijd (terugroepactie) vervangen en de V-snaar, die liep er af tijdens de test en gelukkig niet onderweg naar huis.
Ik was nog geen €1200,00 kwijt, dus ik was weer eens zeer tevreden met Hoebeke,

Mijn huidige km-stand (1e motor) is 160.789km en hoop op meer.

Groet,
Ger
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-08-2016 12:39
Gefeliciteerd Ger! Toch wel lekker als je een tweede auto hebt. Dat geeft je tijd om even rond te kijken naar een oplossing. In mijn geval had ik de auto dagelijks nodig. Dus meteen naar de dealer en dan betaal je de hoofdprijs. Maar ik reed binnen een paar dagen weer.

Groetjes,
Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-08-2016 15:51
kijk, hij rijd weer :):), kost wat, heb je ook wat haha
Heb je toevallig nog de oude leidingen meegenomen??....zie een paar bericht naar boven...

Groetjes M&M
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 04-08-2016 19:22 Edited 04-08-2016 19:24
Nee, niet aan gedacht, dus niet naar gevraagd. Zal Hoebeke wel weggegooid hebben, denk ik.
Ik was al zo blij dat ik weer in mijn Rex kon rijden.....

Mvg,
Ger
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 06-08-2016 15:41
1200 euro.... Tering...
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie onder de Rex, vermoedelijk is de olieleiding verrot

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill