Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Gepersonaliseerde nummerplaat
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 31-03-2014 11:12
Dit hoort misschien nog het beste thuis in dit subforum.

Sinds vandaag zijn er in België nieuwe regels voor de aanvraag van gepersonaliseerde nummerplaten. Zo goed als alle combinaties van letters en cijfers zijn mogelijk, minstens 1 letter is verplicht en maximaal 8 karakters zijn toegelaten, streepjes inbegrepen.
Ik heb mijn plaat "RX-8" gereserveerd. Eén dezer dagen zal de overschrijving in mijn bus vallen (1000 €), en eens betaald zal de plaat opgestuurd worden :-)
Ik ben benieuwd deze plaat op mijn auto te zien schitteren, ik zal er een foto van nemen en hier posten als die er op hangt.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-03-2014 13:38
:-)  :-)  :-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-03-2014 17:21
1000 euro!!!!???

Groetjes M&M
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 31-03-2014 17:27
Als je het er voor over hebt is dat een leuke gimmick.
Een Belgische vriend van mij heeft dat idd ook...
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 31-03-2014 18:11
Zoiets :p vind het wel leuk dat je kan kiezen, maar vind 1000 euro toch echt veel voor zoiets.
Ben blij met mn lux platen, al bij al koste dit 100 euro voor zelf te kiezen.

- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 31-03-2014 19:30
Zoals dat van knet of Caecil is wel tof, maar daar zou ik ook geen 1000 € voor over hebben.
Dit wordt echt zuiver 'RX-8', dat is toch wel cool. Of vet zoals de jeugd nu zegt.
Indien ik nog 10 jaar met de RX-8 rijd, wat ik toch wel van zin ben, komt het op 100 per jaar, je moet het zo bekijken :-)

Ik heb dit bij cosmetica gepost, omdat het dat wel is volgens mij. En hoevelen steken er geen velgen onder hun auto van deze prijs en zelfs nog veel duurder ?
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 03-04-2014 12:55
Vandaag zat de overschrijving in de bus. Zelden met zo veel plezier 1000€ van mijn rekening overgeschreven :-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-04-2014 15:43
Ik kan ook wel een persoonlijk nummerplaat regelen voor je? Voor €500, scheelt toch weer :-) :-)

Nee, zonder gekheid: veel plezier met je plaat. Ik zie de foto wel verschijnen
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 07-04-2014 21:06
Ik ben van plan van mijn plaat op de achterbumper te zetten met schroeven met een platte kop, dus die je niet kan uitdraaien met een schroevendraaier, maar die je langs de andere kant met vleugelmoeren moet aandraaien. Dit om diefstal tegen te gaan.
Heeft iemand hier ervaring met het afnemen van de achterbumper ? Is dit makkelijk zelf te doen ?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-04-2014 06:14
Gewoon vastlijmen met kit? :-)
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 09-04-2014 21:06
is dat echt zo? krijg je dan dus een nummerplaat voor het leven.?
of net zoals in Amerika ?
heb er nog niks van gehoord via de media ..
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 10-04-2014 09:04
Jazeker.
http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving/nummerplaten/gepersonaliseerd/

Maar ik denk dat het ook zal werken met "poeprevetten". Voor de Nederlanders hier : pop-rivetten of blindklinknagels :-)
Dan hoeft de bumper er niet afgehaald te worden en die kunnen er ook niet simpel uitgedraaid te worden. Die moet je er al beginnen uitboren.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 19-04-2014 06:11
De plaat is deze week toegekomen.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-04-2014 06:39
Eerlijk is eerlijk: ziet er tof uit.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-04-2014 12:40
Kijk, da's echte liefde!
Gaaf dat dat kan en staat super ja! Top!

Grtz Dennis
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 21-04-2014 08:59
is wel leuk ja..
dus die plaat hoort nu bij die auto?
of bij hoort ie nu bij jou naam..?
wil niet te kritich zijn hoor maar lijkt of ze de 8 op de achterste kenteken plaat op de kop hebben gezet.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 21-04-2014 09:37
Die hoort niet bij de auto, maar bij mij. Indien ik deze auto weg doe en een nieuwe koop, zal ik in principe deze plaat op die nieuwe auto kunnen plaatsen. Maar dat ga ik niet doen natuurlijk, dat zou wat gek zijn. Ik hoop trouwens zo lang mogelijk met mijn RX-8 te kunnen rijden.

De achterste plaat is de officiële, dus dat is het officiële lettertype, niets aan te doen.
De tekst staat ook niet helemaal centraal. Wel tov het witte vlak, maar door dat linkse blauwe vakje erbij schuift alles wat op en staat de tekst niet mooi gecentreerd tov de gehele plaat, en daardoor dan ook tov bijvoorbeeld het autologo. Dat is ook wat spijtig, maar het valt niet te erg op vergeleken met platen met 1 of 2 letters.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 31-01-2016 21:44
Wie deze plaat wil spotten heeft nog enkele maanden de tijd om me te vinden :-)
Ik heb me onlangs een nieuwe MX-5 besteld, verwachte levering is in mei.
Ik begin de hoge kosten beu te worden. Indien ik er zelf meer verstand van had, zou ik er zelf wat kunnen aan sleutelen, maar dat is niet het geval. Het kleinste onderdeel moet ik door mijn garagist laten vervangen. En we weten allemaal dat er bij de RX-8 nogal regelmatig iets moet vervangen worden :-)
Indien ik alles nog zou laten vervangen dat momenteel defect is kost het me zeker meer dan 3000 €. Dat heb ik er niet meer voor over. Het blijft dan nog altijd een auto van 10 jaar oud, dus kan ik beter investeren in iets nieuw. Ook het verbruik begint me trouwens tegen te steken.
Let op, ik rij nog steeds heel graag met de RX-8, ik zal hem zeker missen. Als ik met mijn hart denk, houd ik hem zeker. Maar ik heb nu mijn verstand gebruikt, en ik denk dat de MX-5 de pijn zal verzachten.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 01-02-2016 08:31
Ik begrijp niet dat jullie zo vaak zaken moeten vervangen. Ik ben van mening dat dat (bij de mijne) reuze meevalt.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 01-02-2016 10:53
- motor
- voorste schokdempers
- koppeling
- koelvloeistofreservoir
- motorsteun
en voortdurend :
- bobines
- bougies
- motorolie

en zou nog moeten maar ga ik zo laten :
- katalysator
- zetelverwarming links
- ventilatie
- bediening GPS

Ik vergeet vast nog wel dingen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-02-2016 17:11
zo dat is idd een beste lijst :(

Maar ook in de mx-5 moet je de bougies en olie verversen..dat is gewoon onderhoud.

Groetjes M&M
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 02-03-2016 13:55
Nog iets om bij te schrijven in de lijst :
luchtpomp
Dat zou 800 € kosten om te vervangen.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-03-2016 13:53
Jammer dat je geen nederlandse auto heb..
had ik de platen wel over genomen...
haha
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2016 17:02
@ Bartman
Nog iets om bij te schrijven in de lijst :
luchtpomp
Dat zou 800 € kosten om te vervangen.


De luchtpomp wordt ook op Audi's toegepast en kost via inernet ca Euro 200,- heb ik een tijd geleden gezien.....
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 31-03-2016 19:28
@nelson:
De platen kunnen niet verkocht of overgedragen worden, ze horen bij de persoon. Ik zal ze volgende maand terug moeten indienen.

@rudolph:
Ik heb ondertussen ook al weet van lagere prijzen, ja. Maar dat was de prijs van mijn dealer voor officiële mazda stukken plus werkuren waarschijnlijk.

Ik ben deze namiddag even bij de dealer binnengesprongen. Levering bij hen is voorzien voor 27 april.
Ik zal mijn nieuwe MX-5 dus normaal gezien begin mei hebben. Er was beloofd mei, maar beter begin mei dan eind mei uiteraard :-)
Het aftellen is nu écht begonnen.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 03-04-2016 16:31
En krijg je dan ook geld terug ?
zoniet ..had ik ze mooi zelf gehouden..
je hebt ze als ware gekocht dus ..
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 03-04-2016 18:19
Nee, je krijgt je geld niet terug. Maar als je ze houdt moet je er een auto op inschrijven, en dus verkeersbelasting betalen. Het heeft ook geen zin ze te houden.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) op 23-06-2016 18:18
Eventjes voor de geïnteresseerden.
Ik heb mijn MX-5 nu anderhalve maand, en ben er heel tevreden van :-)
Enkele fotootjes :





Groeten, Bart.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) op 24-06-2016 12:00
Heel fraai, Bartman!

Wat een verschil met het eerste model, uit 1991 geloof ik. Daar heb ik toen nog een tijdje in rondgereden...

Groeten,Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) op 24-06-2016 14:57
Echt heel mooi, prachtige lijnen!

Groetjes m&
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 28-06-2016 10:18
Auto Finesse doet elke maand een Share 'n ' Shine competition. Neem een foto van je behandelde auto en upload die op hun site. De mijne is gekozen bij de 10 beste, wie nu op hun Facebook de meeste likes heeft, wint een Auto Finesse pakket van rond de 100 £
Gelieve allemaal te liken ! En snel, want de actie loopt maar tot morgen :-D
En ook jullie vrienden aub :-)

https://www.facebook.com/autofinesse/photos/?tab=album&album_id=10154143921330977
- Van WesleyK (SuperForumposter) [nl] op 28-06-2016 13:26
Done!
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Gepersonaliseerde nummerplaat

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill