Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Helpp, Lekkage?
- Van Vinii (Deelnemer) [nl] op 20-10-2015 22:20
Goedenavond Leden,

Het is me sinds een paar weken opgevallen dat ik als ik wegrijd een olievlek op de grond achterlaat, ik heb daarna regelmatig onder de auto gekeken, zonder dat ik ergens een lekkage zag.

Als het regende was er rondom mijn auto in de plas altijd olie te zien, vandaar dat ik wist dat er ergens iets lekt.

Na het rijden heb ik vaak onder de auto gekeken zonder resultaat.

Na paar weken heb ik vandaag eindelijk iets zien lekken onder mijn auto, en jawel dat was motorolie.

Ik zag dit na het rijden aan de voorzijde van de auto (het leek alsof het van de intercooler kwam).

Kan dit of hebben weten jullie misschien waar de lek zit (buisjes\slangen of moet er een nieuwe intercooler in)??

Weten jullie waar ik dit kan laten maken en wat de kosten ervan zullen zijn, of anders het onderdeel kan bestellen zodat ik het zelf erop kan zetten??

Mvg,

Vinii
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-10-2015 22:50
Bekend probleem. Dit is meestal een doorgeroeste koppeling in de leiding naar de oliekoeler links voor (er zit ook nog een koeler rechts). Als je je stuur tot de stop naar links draait en dan met een zaklamp in een slangenmenshouding je hoofd in de opening steekt, zie je waarschijnlijk de 'natte' leiding zitten.

Is prijzig, vooral door arbeidsloon. Als je de complete set OEM leidingen door de dealer laat vervangen, ben je zo'n € 1400 kwijt. Maar er zijn goedkopere alternatieven. Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens.

Sterkte,
Olof
- Van Vinii (Deelnemer) [nl] op 21-10-2015 13:35
Bedankt voor je toelichting, als ik het zo hoor dan zijn het de slangen die vervangen moeten worden en niet de intercooler?
- Van Miatabluer1 (SuperForumposter) [be] op 21-10-2015 17:39
Kijk eerst de aansluitingen eens na.

Bij mij lekten die een klein beetje.

Aansluitingen iets beter aangedraaid en lekje was verholpen.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-10-2015 20:14
Meestal lekt de voorste koppeling links. Die vormt één geheel met de flexibele leiding (flexibele slang met gewoven stalen bescherming). De oliekoeler (intercooler zit er niet op) is meestal nog goed. Uit mijn hoofd werkt het leidingsysteem, als ik me goed herinner, als volgt: motorblok links - buis - leiding - oliekoeler links - leiding - buis - leiding - oliekoeler rechts - leiding - buis - motorblok rechts. Je kunt maar het beste maar meteen het complete leidingsysteem vervangen, als de boel toch uit elkaar ligt.
- Van Vinii (Deelnemer) [nl] op 22-10-2015 09:48
Ik heb de leidingen vandaag nagekeken en deze zijn inderdaad verroest en hierdoor is ook de lekkage ontstaan. Weten jullie of waar ik de leidingen kan krijgen (2e hands/nieuw) misschien iemand op de forum die toevallig heeft liggen? Ik heb inmiddels al de dealer gebelt om een prijsindicatie,dat moet ik nog horen.

Alvast bedankt voor jullie toelichting :)

Mvg

Vinii
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 26-10-2015 13:24
Twan is (onder andere) door lekkage in de olieleidingen zijn RX-8 in onderdelen aan het verkopen. Omdat ik hier wel geïnteresseerd in was had ik even uitgezocht wat zoiets zou kosten:
http://www.mazdarotaryparts.com/b--racing-beat-oil-cooler-pipe-set-b-1477-p.asp
Melkie heeft ze voor E540 bij RX-7 service in Uden gehaald.
OEM zijn ze duurder en gaan ze waarschijnlijk weer roesten op hetzelfde punt. Wel minimaal een hele dag werk....
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Helpp, Lekkage?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill