Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Testrit toekomstige? RX-8
- - Van j1n0 (Deelnemer) [nl] op 09-06-2015 11:24
Goedemiddag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en ga vrijdag mijn eerste testrit maken in een zwarte Rex met 84.000 KM. Deze auto heb ik al jaren een oogje op maar nu is het juiste moment voor mij om er één aan te schaffen. Dit natuurlijk ook na uren voor- en nadelen te hebben afgewogen en me te hebben verdiept in de Rotatiemotortechniek. Nu heb ik inmiddels geinformeerd naar de dealer waar deze altijd in onderhoud is geweest en gevraagd bij de dealer waar deze te koop staat of het mogelijk is een compressietest te laten doen bij een Mazda dealer in de buurt. Echter is de wachttijd bij de garage zo'n 2,5 week.

Mijn vraag aan jullie als Rex rijders is dan ook, kan ik tijdens een testrit ergens aan merken dat er bijvoorbeeld een te lage compressie is ? Door bijvoorbeeld na de testrit een 10-tal minuten te wachten en opnieuw te starten en kijken of deze snel aanslaat of zijn er meer tips ? Alles is welkom, alvast bedankt :)
Eerste - Van Roell (Powerposter) [gb] op 09-06-2015 11:43 Upvotes 1
Na een beetje zoeken:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=3223

"10.  Waar kan ik een slecht motor met lage compressie  herkennen?
Paar kleine dingen waar je  een motor met lage compressie  aan kan herkennen is trillen bij stationair toerental in combinatie met slecht starten met warme motor.
Slecht starten met warme motor kan verholpen worden door andere startmotor en stationair trillen kan ook een kapot motorsteun rubber wezen."

Verder kan ik er persoonlijk ook weinig aan toevoegen. Ik heb (gelukkig) nog geen persoonlijke ervaring gehad met lage compressie.
Maar zoals hier ook staat, de symptomen betekenen niet dat er ook daadwerkelijk sprake is van een lage compressie.
Mijn tip, wil je echt weten of de compressie nog in orde is? Dan zou ik die 2,5 week wachten en een compressietest laten doen. Dan weet je tenminste zeker waar je aan toe bent.

Groetjes,
Roel
Eerste - - Van Tinus (Deelnemer) [de] op 10-06-2015 09:26
Ik kan je helaas niet helpen, maar in ieder geval welkom op het forum.
Eerste - - Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 17-06-2015 20:52
Ik persoonlijk zou afraden om naar mazda dealer te gaan,
heb ik ook met mijn stomme kop gedaan.
was over de 700 euro kwijt en kreeg alleen een uitslag van de compressie,
plus veel arbeids kosten.
oftewel..oplichters..
Eerste - - Van Roell (Powerposter) [gb] op 18-06-2015 07:02
Ik mag toch hopen dat die 700 euro niet alleen voor een compressietest was.
Ik heb twee keer een compressietest laten doen. Was beide keren rond de 100 tot 150 euro per test kwijt.
Eerste - Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 20-06-2015 06:44
Compressie test bij Hoebeke heb ik 45 euro voor betaald.
Eerste - Van j1n0 (Deelnemer) [nl] op 18-06-2015 10:58
oi.....Dat is wel extreem veel. 100 euro was ik klaar. Getest en al. Voor 700 heb je er een beurt bij gekregen zou je zeggen... Anders zijn het wel gigantische oplichters.
- - Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-06-2015 19:07
Was serieus alleen een check ja,
heb rekening nog liggen.
heb m daarna maar naar hoebeke gebracht.
mazda veenendaal.
Eerste - Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 19-06-2015 10:44
Dan weten we in ieder geval waar je niet naar toe moet als je in de buurt van Veenendaal woont. Goeie reclame ook voor deze dealer........
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Testrit toekomstige? RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill