Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vreemd geluid na monteren midpipe
- Van Roell (Powerposter) [nl] op 13-04-2015 17:47
Ik heb een week geleden mijn katalysator vervangen voor een gedempte middenpijp van Racing Beat.
In het begin leek er weinig aan de hand.
Maar toen de motor warm was en ik wat verder het gas in trapte, hoorde ik opeens een soort sissend geluid.
Als ik rustig rij is niks te horen, maar het geluid komt elke keer terug op het moment dat ik iets harder op het gaspedaal trap.

Zelf was ik aan het denken dat er misschien kleine stukjes van de kapotte kat nog in de uitlaat zit?
Misschien iemand die het probleem herkent?

Groetjes,
Roel
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-04-2015 19:43
Lekt de uitlaat geen lucht ergens?
- Van Roell (Powerposter) [nl] op 13-04-2015 20:08
Klinkt erg aannemelijk.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat kan controleren.
Zonder de auto weer naar de garage te moeten brengen althans..
- Van Roell (Powerposter) [gb] op 14-04-2015 12:23
Na wat zoek- en leeswerk op het amerikaanse forum, moet ik toch concluderen dat dit een vrij normaal fenomeen is.
Er zijn een hoop gevallen waarbij dit sissend geluid te horen is na het installeren van een midpipe.
Het zou in principe geen kwaad kunnen, dus kiezen de meeste er maar voor om er mee te leren leven.

De enkeling die wel geprobeerd heeft om de oorzaak te vinden, vindt het probleem niet of kiest er voor om de pakkingen van de midpipe te vervangen.
Maar dat heeft (zo ver ik heb kunnen lezen) niet bij iedereen het gewenste effect gehad.

Aangezien het volgens meerdere mensen op dat forum geen kwaad kan, leer ik er voorlopig ook maar mee leven.
Mocht ik ooit er voor kiezen om een catback uitlaat er onder te zetten, bestel ik ook meteen nieuwe pakkingen. Hopende dat dit het probleem bij mij dan toch nog oplost.

Groetjes,
Roel
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vreemd geluid na monteren midpipe

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill