Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / TMC voor het navigatie systeem
- Van Victor (Beginner) [gb] op 01-02-2005 11:31
Heeft iemand al TMC aan zijn navigatie gekoppeld?
Nu behalve de files ook de flitsers worden doorgegeven is het wel erg handig.
Thanks
- Van eye (Deelnemer) op 14-06-2005 14:39
Nee, maar klinkt goed. Wat is TMC?
- Van Victor (Beginner) [gb] op 14-06-2005 15:00
Traffic M... Control
ofwel: de files worden op je navigatie aangegeven zodat je een andere route kan kiezen.
En de flitspalen komen er ook op... handig :-)

Victor
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-06-2005 20:07
Victor:

> Heeft iemand al TMC aan zijn navigatie gekoppeld?
> Nu behalve de files ook de flitsers worden
> doorgegeven is het wel erg handig.
> Thanks


De Panasonic TMC unit die je aan je navigator unit moet koppelen is geloof ik vrij prijzig, slecht te krijgen en werkt niet bij alle exemplaren. Is ook geen Mazda-goedgekeurd accessoire, dus bij problemen met je navigator eerst weer even uitbouwen. ;-)

Zo'n nieuw Quintezz stand-alone display is denk ik goedkoper en eenvoudiger, zij het niet fraaier. Maar die lijkt weer geen filemeldingen voor de regio waar je je in bevind door te geven, wat me nogal dom lijkt als je toch al een TMC waarschuwingssysteem hebt op dat moment. Zal wel weer een duurdere optie worden. Info over die nieuwe Quintezz vind je op de website met de zwaar overdreven URL http://www.geenboetesmeer.nl. Immers, een groot deel van de controles wordt pas enige tijd na inbedrijfname of in het geheel niet door de vrijwillige automobilisten gemeld. Ik denk dat ze bij het bedenken van deze websitenaam verzuimd hebben hun advocaat te raadplegen. :-)

>Traffic M... Control


TMC=Traffic Message Channel
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-06-2005 20:20
Leo:

> Zo'n nieuw Quintezz stand-alone display is denk ik
> goedkoper en eenvoudiger, zij het niet fraaier.
> Maar die lijkt weer geen filemeldingen voor de
> regio waar je je in bevind door te geven, wat me
> nogal dom lijkt als je toch al een TMC
> waarschuwingssysteem hebt op dat moment.


Beetje off-topic, maar hier "de advertentie" uit de Telegraaf een korte discussie over die nieuwe Quintezz
http://images.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=15250&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Niet heel enthousiast dus, maar nou gebruikt het merendeel van de forumleden op die site heel andere apparatuur om snelheidscontroles waar te nemen.
- Van Victor (Beginner) [gb] op 15-06-2005 08:07
die site van geenboetesmeer.nl doet het op dit moment niet eens.
Ik blijf het raar vinden dat dit niet een standaard optie is.
Als/wanneer ik tijd heb (met de nadruk op als/wanneer) ga ik toch eens sleutelen.
(maar op dit moment is de prioriteit mijn oude buizenvoorversterker oppoetsen!)

Victor
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 15-06-2005 12:54
Zie topic van leo mbt geheime menu's. Ook een menu voor TMC!!!!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2005 16:15
charlyrx8:

> Zie topic van leo mbt geheime menu's. Ook een menu
> voor TMC!!!!


..die (even voor de duidelijkheid) geen zinnige functie heeft zonder hardwareuitbreiding. De radio-ontvanger ontbreekt dus. Maar als je gaat knutselen inderdaad wel nuttig om te weten!
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 24-09-2006 15:33
Ik zou graag willen weten of er iemand is die de panasonic tmc ontvanger daadwerkelijk heeft aangeschaft en aangesloten. Ben erg benieuwd of deze behalve filemeldingen etc ook de flitslokaties doorgeeft !
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / TMC voor het navigatie systeem

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill