Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Links gestuurde RX8 conversie
- Van iwaki (Beginner) [nl] op 06-03-2015 16:19
Hallo beste mensen met verstand van zaken,

Een vriend van mij die woonachtig is in Japan is in het bezit van een zeer nette RX8 uit 2005 met 30.000km op de teller. Ik ben al enige tijd opzoek naar een RX8 en heb dan ook wel interesse bij deze auto. Helaas rijden ze in Japan aan de verkeerde kant van de weg en is deze auto dus ook links gestuurd.

Mijn vraag is of het technisch mogelijk is om met een dashboard en stuursysteem van een donor auto deze om te zetten naar een rechtsgestuurde auto. Of zouden er enorm veel aanpassingen moeten worden gedaan aan de kabelboom etc...

Alvast vriendelijk dank voor de hulp,

Iwaki
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-03-2015 16:55
hoihoi,

Je bedoelt waarschijnlijk een rechts gestuurde,  links gestuurd is zoals het hier is ;)
Je positie bekijk je vanuit de auto.

Groetjes M&M
- Van iwaki (Beginner) [nl] op 06-03-2015 17:03
Haha, je hebt helemaal gelijk Martine... Ik dacht al dat er iets niet klopte
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 06-03-2015 17:56
Ik verwacht toch dat die nagenoeg onmogelijk is. Ik weet niet hoe het helemaal in elkaar zit achter het dashboard, maar ik verwacht nog een aardige stuurinrichting (ondanks dat het elektrisch gestuurd is)
- Van iwaki (Beginner) [nl] op 06-03-2015 18:23
Was er eigenlijk al bang voor dat het een lastige klus gaat worden... Maar aangezien het blok van een RX8 niet heel groot is dacht ik dat er wel aardig ruimte was voor een dergelijke verbouwing. Maar de hele stuurinrichting kan dus niet klakkeloos overgezet worden. (met het stukje dashboard van de donorauto)
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 06-03-2015 20:10
Is de rex electrisch gestuurd?
vind m in dat geval erg direct...heb bmw gereden en die was minder direct..
- Van Midas (Deelnemer) [nl] op 06-03-2015 22:09
Gewoon rechts zitten ;) de mijne is ook rechts gestuurd, went binnen 5 minuten.
Tenzij je vaak kaartjes moet pakken van een parkeergarage oid heb je nergens last van ;)
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 07-03-2015 10:50
Het gaat bij de RX-8 om een electrische stuurbekrachtiging. Vaak geprezen voor zijn directheid inderdaad.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Links gestuurde RX8 conversie

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill