Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vering upgrade
- Van jaapdeurloo (Deelnemer) [nl] op 01-01-2015 19:55
Ik heb inmiddels zo een 2000km gereden na aankoop van mijn RX-8, en ben er bijna helemaal tevreden over, behalve het gedrag in bochten met een wat hogere snelheid (140-160km/h) hij voelt dan heel erg onzeker aan en is erg onstabiel
waarbij continue moet worden bijgestuurd, constant overstuur onderstuur, met halfvolle tank is het iets erger, tot 120km is er niets aan de hand.

De auto heeft nu 74000km gelopen, ik heb de auto na aankoop een grote beurt laten geven en grondig na laten kijken, waarbij geen gebreken naar voren zijn gekomen.

Kan het zijn dat de schokdempers bij deze km stand aan vervanging toe zijn, of misschien de verschillende rubber bussen aan vervanging toe zijn.

Ik ben van plan om met de auto bij Intrax langs te gaan en zo het weg gedrag op een beter niveau te krijgen.

Intrax

to be continued...
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-01-2015 22:25
Controleer de koppelingen van de stabilisatorstang voor. Dit is een veel voorkomend mankement.

Olof
- Van jaapdeurloo (Deelnemer) [nl] op 02-01-2015 07:57
bedankt voor de tip Olof, Ik zal ze vandaag nakijken, is iets speciaals waar ik op moet letten ?

Ook heeft de auto de neiging tot slingeren bij hard remmen, dit vergat ik not te vermelden.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-01-2015 14:30
Speling in de kogels. Ik vermoed dat je ze gedeeltelijk los moet schroeven (spanning eraf) om dat te kunnen controleren. Mijn wagen (HP 2006) heeft het ook gehad. Ik heb de koppelingen in handen gehad nadat mijn dealer ze had vervangen. Gebeurde al bij kmstand 10.000. Was toen uiteraard nog garantie. Nu, na 69.000 km, nooit last meer van gehad. Ik was niet de enige. Zal wel een slechte batch geweest zijn.

De verschijnselen die je beschrijft heb ik ook gehad en waren na vervanging van de koppelingen verdwenen. Dat slingeren bij hard remmen heb ik nooit geprobeerd...

Succes, Olof
- Van jaapdeurloo (Deelnemer) [nl] op 02-01-2015 21:09
vandaag gekeken, maar heb eerst maar eens de boel goed met WD40 ingespoten, morgen een poging wagen om ze los te halen.
- Van roy (Powerposter) [nl] op 03-01-2015 18:07
ik neem aan dat je zowel op de vooras als op de achteras de zelfde type banden gemonteerd hebt zitten, wel eens in een rx8 gereden waar links en rechts op een as verschillende type banden zaten gemonteerd dit was een crime bij hard remmen en hoge snelheid bochten
- Van jaapdeurloo (Deelnemer) [nl] op 03-01-2015 19:28
heb de koppelingen van de stabilisatorstang vandaag los gehad en goed bekeken, en kon er geen rare dingen aan vinden.

Om de koppelingen los te halen heb ik de rubber bussen ook los gehad en deze waren best wel ver heen, ik heb deze aan een plaatselijke
monteur laten zien, en deze vertelde mij dat misschien de rubber bussen van de ophanging slecht aan het worden zijn waardoor deze teveel beweging toelaten bij
hard remmen en bochten.
- Van jaapdeurloo (Deelnemer) [nl] op 03-01-2015 19:30
ja er zitten op alle velgen dezelfde banden (Nokian Allweather) deze zaten erbij als winterset, heb ook nog met de bandenspanning gespeeld tussen 2.2 en 2.5, kon daar
weinig verschil in merken.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vering upgrade

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill