Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Op zoek naar een nette RX-8
- - Van Timmyboy55 (Beginner) [nl] op 12-11-2014 21:26
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mooie niet al te dure RX-8 Renesis HP voor mijn vriendin met veel opties, lage kilometerstand en het liefst met een Cognac of rood interieur.
Zelf ben ik een Opel Speedster rijder en dus actief op de Opel Speedster Club, daarom vond ik het zelf dus slim om ipv zelf op internet te kijken, het eerst hier ff te vragen..

het budget is +- 5000 euro
van de week is er ergens in maastricht een zwarte High Power voor een vraagprijs van 4300 verkocht, nou was deze perfect maar veel te ver weg voor ons.. dus vandaar het budget.

Het wordt de eerste auto van mijn vriendin en aangestoken door mijn racemonster wilt ze per se gelijk in een nette en snelle auto rijden, en heeft er dus ook iets meer geld voor over dan een gemiddelde 'eerste auto'.

het is een van de weinige auto's die ze echt heel erg mooi vind, waar ook nog wanneer nodig mensen (ongeveer) meegenomen kunnen worden, en als je naar haar verdere lijstje kijkt van auto's wordt het alweer gelijk een stuk duurder en ook de wegenbelasting wordt meer (Lancer Evo (7,8,9), Skyline R33 GTS-T of 300ZX).

Zijn er verder nog dingen die handig zijn om te weten over de auto? ik hoorde over een compressie check, dat gaat dan ook zeker gebeuren bij aanschaf.

Alvast Bedankt,

Tim
Eerste - - Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-11-2014 21:42 Edited 12-11-2014 21:47
Betr:.........vond ik het zelf dus slim om ipv zelf op internet te kijken, het eerst hier ff te vragen..

Heeeeeel slim hoor, of wat gemakkelijk.......of gewoon lui.........tjonge..?
Een Rex leer je niet kennen door achterover in je stoel proberen de gegevens door anderen te laten aandragen..........je zal heeeeeel veel uren zelf op het internet moeten rondstruinen/zoeken om een beetje door te krijgen waar het bij een Rex om gaat.
Veel succes........
Eerste - Van Timmyboy55 (Beginner) [nl] op 12-11-2014 22:25 Edited 12-11-2014 22:36
1. ik weet niet alles maar ik weet wel genoeg over de auto
2. heb ik genoeg rond gezocht op internet maar heb ik de ervaring dat een auto van een clublid vaak eerlijker is en beter onderhouden dan dat je hem van een garage koopt.
3. heb ik inderdaad wat steun nodig van clubleden bij een aankoop wat vrij normaal is
4. ik snap het punt en nut niet dat je gelijk nieuwe mensen moet aanvallen.. mensen die immers dezelfde auto als jou willen hebben.
5. het is meer het idee dat als er een clublid zijn RX-8 verkoopt er hier iemand al vraag naar heeft, op internet kan ik nu nog geen rx-8 vinden die naar onze wens is.. dus is er wellicht een kans dat iemand hier in de loop van de tijd zijne verkoopt.

Ik ga morgen naar Bussum om een zwarte met een cognac interieur te bekijken, ikzelf ken de auto wel, maar mijn vriendin heeft hem nog alleen maar langs zien rijden.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=259001013&asrc=st|sr,as

Ik weet de nadelen van de auto zoals het olie verbruik brandstof verbruik en de grotere slijtage van de motor, maar ik lees ook dat ze de 200k over gaan en dat vind ik veel. ik weet ook dat het geen golfje is en dus veel aandacht en zorg nodig heeft, dat ben ik ook al gewend van de mijne dus dat is geen probleem. Maak je ook maar geen zorgen dat ik of mijn vriendin zo'n auto af trap, wij zijn wel zuinig op onze spullen.. niet de hele 'petjes' jeugd over 1 kam scheren.

Je doet net alsof het een hele speciale of moeilijke auto is, het enige verschil is de wankelmotor en weet wat de nadelen daarvan zijn, maar ik weet ook dat het een geweldige techniek is.

ik hoop dat je me toch wilt ondersteunen met mijn zoektocht en anders vraag ik dat aan de rest van de club.
- - Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-11-2014 23:00 Edited 12-11-2014 23:03
http://www.rx8club.com/
http://rx8forum.de/
http://www.rx8ownersclub.co.uk/the-forum.html

New and Potential Owners START HERE!
http://www.rx8club.com/new-member-forum-197/new-potential-owners-start-here-202454/

Congratulations, you got an 8.
http://www.rx8club.com/new-member-forum-197/congratulations-you-got-8-a-202548/

Met vriendelijke groet, Ruud
Eerste - - Van Timmyboy55 (Beginner) [nl] op 12-11-2014 23:10
kijk... hartelijk dank, hier heb ik wat aan!
Eerste - - Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 12-11-2014 23:14
Persoonlijk denk ik dat 5000 euro echt te krap is voor een motorisch goede Rex. Ik heb vorig jaar de zoektocht zelf ingezet en ben bij 4 auto's gaan kijken door NL. Wankelexpert Hoebeke geeft dit ook aan, wanneer je goedkoop koopt, kun je dubbele bedrag er meestal bijleggen voor een motorrevisie. Tis natuurlijk ook geluk hebben en prachtexemplaar uit kunnen halen, maar ik acht de kans klein.... Succes met je zoektocht.

Ik kan je maar 1 tip geven: ga rijden in een aantal exemplaren. (en zet dan geen petje op ;-) )
Eerste - - Van Timmyboy55 (Beginner) [nl] op 12-11-2014 23:52
ik ga er dan ook niet gehaast naar op zoek..
het ligt eraan hoeveel ze er zelf voor wilt sparen/uitgeven in het budget kan dus nog wat rek zitten, voor mij is het belangrijkst inderdaad dat de motor in goede staat is en altijd warmgereden is (geen aftrapper). Ik heb geen zin dat mijn vriendin regelmatig met motorproblemen staat.

Ik zal morgen ff kijken of ik een testritje kan maken, dan weet zij zelf ook hoe (anders) het rijdt en klinkt... ik vind het vet maar wie weet vind zij het helemaal niks..
Eerste - Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 13-11-2014 19:42
Ik zou als ik jou was eens kijken op Autoscout Europe en dan met name in landen als Spanje en Italie waar de zon vaker schijnt dan bij ons. Daar kun je voor een redelijk bedrag nog wel leuke en goede auto,s kopen. Zorg er wel voor dat je in ieder geval inzage krijgt in het onderhoudschema (lees mazdadossier) van de auto. Vraag via de mail naar rekeningen van de dealer waar de auto is onderhouden en neem ook contact op met deze dealer om te kijken of het ook allemaal klopt. Zo heb ik mijn Rex ook in Spanje gekocht.
Het leuke is dat je dan ook meteen mag spelen met je nieuwste aankoop door hem terug te moeten rijden naar Nederland. Verder ben ik het wel eens met mijn naamgenoot Rudolph dat je deze auto niet zomaar gaat kopen en dat je jezelf goed moet voorbereiden.
Ik wil je dan ook bij deze het advies geven om vooral veel te lezen over de Mazda RX8 want hij is in tegenstelling tot wat jij zei wel degelijk een auto met een hele speciale motor waar je niet zomaar even een blokje mee gaat rijden. Kleine stukjes zijn uit den boze en als je echt wil scheuren zul je hem toch echt (mijn ervaring) minimaal 25 kilometer warm moeten rijden. Doe je dit niet dan weet je zeker dat je de motor binnen korte tijd weg kan brengen voor revisie of erger. Mocht je verder nog advies willen hebben hoe je zo,n auto naar Nederland haalt en hoe je hem moet invoeren dan moet je mij maar een PB sturen.
Groeten, Ruud
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Op zoek naar een nette RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill