Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Airbags...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-10-2014 19:32
Airbags die als granaat functioneren:
http://www.washingtonpost.com/blogs/dr-gridlock/wp/2014/10/20/airbag-defect-spurs-recall-of-4-7-million-vehicles/

Mazda: 18,050 vehicles potentially affected

2003 – 2004 Mazda6
2004 Mazda RX-8

Kleine kans dat je er een hebt, maar toch...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 22-10-2014 12:19
Clusterbom.com

Je zou het maar mee maken...
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 22-10-2014 14:38
Dus iedereen naar de dealer?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-10-2014 16:33
mocht het hier zover zijn, dan krijg je vanzelf bericht.

Groetjes M&M
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 22-10-2014 17:18
Ik ben even verder wezen kijken en wil geen paniek zaaien, maar volgens de New York Times gaat het om de modellen tot en met 2008. Zie deze link,  http://www.nytimes.com/interactive/2014/10/22/business/22takata-table.html?_r=0 Ik wil verder geen paniek zaaien maar ik ga morgen toch maar even bellen met Mazda Nederland. Volgens de berichtgeving op het internet kan je met je VIN-nummer achterhalen of je een auto hebt met "foute" airbags. Serious shit.....
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 23-10-2014 11:37
Zou het niet voornamelijk gaan om USA modellen?
Faxie opgepast ;-) ...
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 23-10-2014 15:07
Ik heb Mazda Motor Nederland gesproken en kreeg een lieftallige Belgische mevrouw aan de telefoon die mij eigenlijk alleen maar steeds wilde doorverwijzen naar de dichtstbijzijnde dealer. In het gesprekje wat ik met haar had is mij wel duidelijk geworden dat ze daar nog van niets weten en heb ik op haar verzoek het hele verhaal naar Mazda Motor Nederland gestuurd met het verzoek om mij en indirect ook jullie zo snel mogelijk verder te informeren. Ik heb op eigen initatief ook de dichtstbijzijnde dealer een kopie gestuurd waar ik wel een hele korte reactie van kreeg. Als zij niets horen van Mazda Motor Nederland gaat het alleen om de Amerikaanse modellen?? Dus bij de jaarproductie,s van de Rex zijn er voor Europa en Amerika verschillende airbagsystemen gebruikt? Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk maar wie ben ik? Dat er verschillen zijn in uiterlijk kan ik mij voorstellen, maar airbags?? Voor de geïnteresseerden nog even een update http://blog.caranddriver.com/takata-airbag-update-toyota-and-gm-expand-recalls-chewing-gum-found-inside-inflator/ En dan nu maar wachten op het antwoord van Mazda Motor Nederland....
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 23-10-2014 16:46
Mazda heeft ook een fabriek in de usa dus bijna alle rx8-en voor de Amerikaanse markt zijn daar gebouwd. Niet onwaarschijnlijk dus dat daar andere airbags zijn gebruikt.
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 23-10-2014 17:17
Ik hoop het, want uiteindelijk zit niemand hier op te wachten toch?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-10-2014 22:29
betr:........Mazda heeft ook een fabriek in de usa dus bijna alle rx8-en voor de Amerikaanse markt zijn daar gebouwd. Niet onwaarschijnlijk dus dat daar andere airbags zijn gebruikt.
Klopt niet alle (maar dan ook alle) RX-8en zijn gebouwd in Japan; in de Ujina No.1 fabriek van Mazda, vlakbij het hoofdkantoor in Hiroshima.
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 28-10-2014 12:34
Ik heb net uitslag van Mazda Motor Nederland en zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden dus bijgaand de kopie;

Beste heer Elferink,

In antwoord op uw telefonische oproep betreffende de recall in verband met de Takata airbags laten wij u het volgende weten.

Wereldwijd worden er auto’s teruggeroepen in verband met een mogelijk airbag probleem.  Het gaat om verschillende automerken en type waarbij de airbags zijn geleverd door de firma Takata.
Takata is ook de airbag leverancier van enkele Mazda modellen welke wereldwijd zijn geleverd.

Mazda volgt en onderzoekt permanent de kwaliteit van Mazda modellen, ook nadat deze (langer geleden) zijn verkocht en afgeleverd.   Mazda en Takata hebben deze kwestie grondig onderzocht en hierbij is vastgesteld dat de airbags, welke gemonteerd zitten in de Europese Mazda RX-8 modellen (chassisnummer JMZSE) geen materiaal-of productfouten bevatten en dus uitgesloten zijn van de airbag terugroepactie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel aangename en veilige Mazda-kilometers toe aan boord van uw RX-8.

Best regards / Vriendelijke groeten

An Philipsen
Mazda Customer Care
_____________________________
Mazda Motor Nederland

P.O. Box 353, 2740 AJ Waddinxveen
Phone: 00800 / 32 43 54 65
E-mail: info-nl@mazdaeur.com   Web: www.mazda-stories.eu

Pfhhhhhhhh; ik ben blij dat wij in Europa dus niet worden getroffen door deze recall behalve dan als je je Rex uit Amerika heb geïmporteerd.........
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 28-10-2014 13:57
Bedankt voor de update!
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-10-2014 18:17
Relfer,
Bedankt voor je initiatief.
mvg, Ruud
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 31-10-2014 17:04
Inderdaad bedankt voor de info ;) cheers
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-05-2015 09:13 Edited 14-05-2015 09:28
A) ....28-10-2014.....

Van:
An Philipsen
Mazda Customer Care
Mazda Motor Nederland


........." Mazda en Takata hebben deze kwestie grondig onderzocht en hierbij is vastgesteld dat de airbags, welke gemonteerd zitten in de Europese Mazda RX-8 modellen (chassisnummer JMZSE) geen materiaal-of productfouten bevatten en dus uitgesloten zijn van de airbag terugroepactie."..........


B)  ....February 2015.....

Tja, in de USA nu toch massale terugroepaktie Takata-airbags bij de RX-8 (Serie 1) ........ NB; de RX-8 airbags zijn wereldwijd alle van hetzelfde type / fabrikant !............

ERGO: ad A) en B) .............???!!!........!!!

http://www.rx8club.com/rx-8-discussion-3/2014-air-bag-recall-all-us-series-i-rx-8s-244914/page10/



mvg, Ruud
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Airbags...

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill