Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Rx8
- Van Mdsg94 (Beginner) [nl] op 15-10-2014 20:25
Ik ben nieuw hier en hoop niet dat ik van alle kanten belaagd word hahah
Maar ik ben aan het overwegen rx8 te kopen
Vind het echt een bijzondere auto en helaas zie ik hem te weinig om er nou eens me ogen goed
Op te kunnen laten vallen
Nou heb ik een paar vragen
Is een blok van 100.000 nou echt op of is dat gewoon broodje aap
En zou een rx8 hp kunnen winnen van een golf gti 2005 of misschien 2006?
En chiptunen is dat aan te raden of zeggen jullie van dat gaat ten kosten
Van je motor met betrekking op slijtage..

Gr mauro
- - Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-10-2014 21:19 Edited 15-10-2014 21:23 Upvotes 1
Er is een lijs op dit forum waar aantal punten op staan tbv je vragen over de rex.

waarom moet een rex van een golf winnen?
hij is zoiezo mooier.
en je zegt het zelf al. Je ziet ze minder..
Eerste - - Van Mdsg94 (Beginner) [nl] op 15-10-2014 23:00 Edited 16-10-2014 00:43
Een maatje van me claimt dat zijn type r en gti 5 sneller zijn..
En ik ben gewoon bang straks een rexte kopen met een ton op de teller bijv
En dat ie dan stuk gaat

Ik had wel al vernomen andere startmotor bougies en en bobine kan al wonderen verichten..
En niet als ie koud is gelijk op ze staart trappen en of korte ritjes..

Maar ben gewoon benieuwd hoe snel zo'n ding nou werkelijk is en hoe die rijd
En als ie nou door een dealer is onderhouden betekent dat dat ie evengoed gereviseerd moet worden
Ookal zijn er geen mankementen?
En lees een hoop verspreide meningen en reviews op internet..
Eerste - Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 16-10-2014 10:43
Wat is je budget? Ik denk dat je minimaal een euro of 7000-10000 moet neerleggen voor een goede rex. Dat was MIJN ervaring bij mijn zoektocht begin dit jaar. KM stand zegt niets; ligt eraan hoe er mee gereden is, olie ververst en vooral goed warmrijden en niet teveel korte stukjes. Wanneer je een heel goedkope aanschaft, zorg dan maar dat je hetzelfde bedrag achter de hand hebt voor een reivisie tzt.

Sja.. sneller.. er is altijd wel iets snellers op de markt. Ik denk niet dat daar de aanschaf vanaf moet hangen. Golfje vind je op iedere straathoek en een type R is weer wat exclusiever. Vroeger wilde in ook sneller en sneller, maar dat is niet alles. Als andere fun auto heb ik een oude Cooper met Civic-R motor erin en geef ik een Posche het nakijken qua acceleratie en toerental, maar toch beleef ik veel meer fun de rex.

Maw, je moet kopen waar je je goed bij voelt. Goedkoop is meestal duurkoop en verder moet je gaan rijden en bij auto's gaan kijken.
Eerste - Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-10-2014 10:44
Hoi Mdsg94,

De vraag is of je een RX8 wilt kopen omdat je het een bijzondere auto vind,je van de wankel motor en geluid houd,dat er soms een kleine inspectie moet worden uitgevoerd
en dat je soms preventief onderhoud moet plegen.
Koop je em echter puur om die typeR en GTI van je maatje eruit te racen  zou ik met alle respect toch even verder kijken.

Een RX8 hoeft per definitie  bij 100.000 KM op de teller niet perse stuk te gaan maar het wordt gezien als een soort van rode lijn.
Het kan zomaar zijn dat die 30 of 50.000 km meer op de teller zet.
Ik zou eerder kijken naar de gereden KM het schilt namelijk of dit 100.000 snelweg KM zijn of korte stads ritjes.
Check anders nog eens de FAQ zoals Nelson aangeeft. http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1927

Ik zou een RX8 ten alle tijde via een officiƫle Mazda dealer aanschaften,al is het maar puur vanwege de bovag garantie en de historie.
In Nederland zijn er heel weinig Mazda dealers die echt verstand hebben van de RX8,mijn dealer heeft aangegeven dat ik hem voortaan bij Hoebeke kan laten onderhouden daar ze hier niet de juiste apparatuur in huis hebben en bij Hoebeke wel

Hoe de Mazda Rx8 rijd? tja dat kan ik je niet vertellen dat is echt iets dat je zelf zal moeten ervaren,
ik denk dat je gewoon het beste een proefritje kan maken bij de dealer.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Rx8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill