Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / RX8 HP in Friesland?
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 17-09-2014 08:35
Hi, wilde eens vragen of er hier in de buurt iemand is die een HP versie heeft?
Ik zit te dubben wat te doen met mijn RX8.... verkopen en een HP voor in de plaatst of gewoon verder gaan met het aanpassen van mijn huidige SP.
Graag zou ik iemand hier in de buurt ontmoeten die een HP heeft.
Misschien dat ik dan een weloverwogen beslissing kan nemen. Heb nu geen vergelijk behalve technische gegevens.

Marcel
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 17-09-2014 20:51
Wat wil je aan passen ?
Wat mis je bij je sp ?
wat voor een hp krijg je  er voor terug?
qua betrouwbaarheid etc.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 18-09-2014 06:23
Dat is het hem nu juist, ik weet niet wat ik mis bij een HP.
Ik heb geen vergelijk...
De Nav bijv.zou ik er liever niet in hebben, maar het extra vermogen en de 6 bak misschien wel.
Ik ben voornamelijk technisch geïnteresseerd in de HP, de extra snufjes in het interieur kan ik wel missen.
Aangezien de RX8 een voor mij erg praktische extra auto is (echt ruimte voor 4 personen) en hij voor mij echt niet weg hoeft vanwege een wat minder betrouwbare motor.
Die motor is echter wel de reden waarom ik een HP overweeg...uiteindelijk zal ook mijn SP een andere motor moeten hebben.
Wil ik dan het geld in een net wat uitgebreidere HP steken of in mijn huidige SP.
De uitlaat, remmen ed die er nu al onder zitten kunnen gewoon overgezet worden naar een HP, maar de motor niet...
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-09-2014 16:10
wij wonen in Flevoland en hebben een HP, maar er zijn vast wel mensen in Friesland die ook een HP hebben, alleen ze moeten dan wel lid zijn van dit forum om jouw vraag te zien....

Groetjes M&M
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-09-2014 20:31
Heb zelf ook een hp maar wat ik op maak van de andere leden is dat de koppel van die van jou hoger is dus.
dat voordeel heb jij.
en de 6 de versnelling gebruik ik meer voor overdrive op de snel weg.
tja.vind zonde geld uitgeven..
Ik zou zeggen..spaar maar voor een leuke hp met weinig kilometers. Is alles origineel en het werkt haha
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 22-09-2014 13:13
Ik begrijp dat ze idd toevallig hier lid zouden moeten zijn :)
Was gewoon benieuwd of er iemand was.
Flevoland is ook niet zo ver ;)

Ik zie heel af en toe 1 of 2 RX8 rijden hier in de buurt, maar dat zijn ook SP's
Seizoen is bijna afgelopen, auto gaat eind volgende maand op stal.
Voor volgend jaar maar eens kijken wat te doen..

HP met weinig km's heb ik vrijwel geen vertrouwen in, betaal ik in ieder geval geen cent extra voor.
Ik heb liever een nette HP en daar een revisie motor in.
Dus iemand die een nette Titanium grijze of zwarte HP weet met een slechte/rotte motor... :)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / RX8 HP in Friesland?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill