Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Radeloos op sleutel jacht
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-08-2014 19:17
Beste RX-8 liefhebbers.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een afstand bedienbare sleutel voor mijn RX-8 uit July 2005. Ik heb eerder een goedkope RX-8 sleutel op Ebay gekocht in de hoop dat ik deze kon programmeren op mijn RX-8. Deze had toen de FCC ID: KPU41788.

Ondanks dat ik mijn REX nu ruim drie jaar in bezit heb, heb ik nooit een afstand bediening in mijn bezit gehad. Ik ben dus radeloos op zoek naar mijn FCC ID. Er lijken er wel miljoenen te zijn en ik hoopte erop dat iemand van jullie een truc weet om de juiste sleutel te vinden bij mijn REX. Het liefst een switchblade zoals ik nu heb.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2014 19:27
je kan vast bij de Mazda dealer de goede sleutel kopen...

Groetjes M&M
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 13-08-2014 20:23
Ik zou persoonlijk ook gewoon naar de dealer gaan.
Prijs en artikelnummer opschrijven en dan evt. bij een Duitse dealer vergelijken/ bestellen: scheelt vaak enorm veel geld...

Misschien kom je op Ebay ook een eind maar dat durf ik niet te zeggen.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-08-2014 20:26
Dat denk ik ook wel. Ik ben bij Mazda Vlaardingen geweest, echter werd ik daar zeer slecht behandelt. Ik ben daar twee keer geweest, en tot twee keer toe werd ik behandelt met afgunst. Helaas kunnen ze het daar niet waarderen dat je als jong volwassene een liefhebber bent van een Mazda RX-8.

Met andere woorden, de heren deden een beetje lacherig en antwoorde met: 'Haha. Een sleutel? Dat kost je zo 400 euro. Dat is het je vast niet waard'. Vervolgens kwam er niets meer uit, geen eens een tot ziens.

Met andere woorden, ik heb geen vertrouwen in de dealer in de buurt. Zeker niet als ze zo veel geld vragen voor zo iets simpels.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2014 20:41
Ja da is idd erg jammer wanneer ze zo arrogant reageren :(

Bel eens naar Mazda dealer Jan Voets in Sint Oederode, ze zijn erg vriendelijk!!, of naar Kees Hoebeke in Rilland, hij Rotary gek!

Groetjes M&M
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 13-08-2014 21:16
Ritje Rilland krijg je geen spijt van. Stugge Zeeuw in het begin, maar zodra hij loskomt is er geen houden aan. Eigen ervaring van twee weken geleden :-) Even bellen van te voren en gaan.

Ps: op het UK forum is een topic over zelf een afstandbediening in leren... even zoeken daarop... Geen idee of je er iets aan hebt.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-08-2014 21:21
Ooh ik ben onderhand goede vrienden met Kees. Ik heb hem al een aantal keer moeten ontmoeten. Aardige man, helaas kon hij de sleutel die ik toen had (verkeerde FCC ID) niet programmeren. Misschien kan hij voor mij voor een aardige prijs aan de juiste sleutel komen. Ik zal hem eens even een belletje geven.
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 14-08-2014 07:13
Volgens mij had ruud(die ook op jap fest was,met shinka) een sleutel besteld maar weet niet meer precies waar.
Was inder geval een sleutel met afstandbieding in 1,sleutel was uitklapbaar).
Misschien dat hij je hiermee kan helpen?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-08-2014 07:27


http://rx8forum.de/index.php/Thread/35016-Verkaufe-Klappschl%C3%BCssel-Original-von-Mazda-f%C3%BCr-den-RX-8-Bj-2003-2009-Top-Handsen/

http://rx8forum.de/index.php/Thread/35378-Klappschl%C3%BCssel-4-Tasten-mit-neuem-Rohling/
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 14-08-2014 09:59
Juist die bedoel ik.
Ik zit nog met de Vorcher en wil graag de Nacher hebben.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-08-2014 20:22
hahahaah :):) die Mellie :)

Groetjes M&M
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 14-08-2014 22:04
Ik ga de bovenste sleutel eens proberen, ik heb nu zo eentje zoals die met het rode knopje. Waarschijnlijk een Amerikaanse? Even de verkoper benaderen, kijken of die mij 'garantie' wil geven.
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-08-2014 07:35
Of tewel ik wil van die lelijk key af en de all in one key hebben(kopen) ;)
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [gr] op 15-08-2014 15:37
De nacher ziet er idd goed uit. Scheelt weer ruimte in de broekzak.

Mvg,
Rinesh
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 16-08-2014 15:46
Wat ik heb begrepen (nadat ik een nieuwe oude stijl heb aangeschaft) is dat de stilletto versie, dus all in one, ook te gebruiken is op de auto's met de eerste versie maar niet TEGELIJK.
Dus je kan niet 1 nieuwe en 1 oude stijl naast elkaar gebruiken, dit ivm met de afwijkende frequentie van de nieuwere versie en dat de computer niet beide versies tegelijk kan gebruiken/koppelen.
Dus je moet dan wel alle afstandbedieningen vervangen... Wel een stukkie mooier die nieuwe, en praktischer.
Het is overigens niet moeilijk de sleutels en afstanbedieningen zelf te programeren, staat op de amerikaanse site een mooie uitleg, die heb ik ook gebruikt.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 11-11-2014 16:06
De sleutel die ik uit Duitsland heb laten komen lijkt ook niet te werken op mijn auto. Kunnen jullie mij vertellen welke Visteon nr en FCC ID jullie op de sleutel hebben staan? Gaat het in dat geval om een'Swtichblade' of een oude sleutel? Uiteraard is een jaartal van je auto ook wel handig om te vermelden :)

Mijn plaatselijke dealer kon me telefonisch niet helpen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 13-11-2014 08:50
Ik heb een switchblade Visteon No. 41787.

http://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=46344&p=652784
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-11-2014 11:03
Hij is mooi! Dat is precies de sleutel die ik heb :O Toch maar eens fysiek langs de dealer rijden dan.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 13-11-2014 11:19
Die is toch zelf te programmeren? Staan ze niet op Ebay?
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 13-11-2014 11:33
Hij hoort zelf te programmeren te zijn, maar mijn auto weigert te reageren op de sleutel. De auto gaat wel in programmeer modus, maar lijkt niets te ontvangen. Misschien werkt één van mijn ontvangers niet goed?
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 25-08-2015 22:26
Beetje oud topic, maar ben je hier nog uitgekomen?
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 30-08-2015 16:38
Ik heb een sleutel uit Duitsland laten komen. Zelf kreeg ik hem niet aan de praat, de verkoper leek zeker van zijn zaak. Na een ritje bij naar de dealer was de sleutel zo geprogrammeerd. Wel een fatsoenlijke dealer zoeken, de dichtstbijzijnde wilde geen service leveren.
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 30-08-2015 17:08 Edited 30-08-2015 17:12
Kan je een foto sturen van de sleutel die hebt gekocht? Ging het alleen om de sleutel of ook om de afstandsbediening?
Hoe heeft de dealer het gedaan? Via OBD?
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 30-08-2015 20:43
Gaat via een sequentie met contact off-on en deuren openen en sluiten. Je hebt beide originele sleutels nodig en de derde die wil inlezen.

@Frico: ik ben benieuwd naar het type van je sleutel. Kun je dat nakijken?
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 30-08-2015 20:43
Gaat via een sequentie met contact off-on en deuren openen en sluiten. Je hebt beide originele sleutels nodig en de derde die wil inlezen.

@Frico: ik ben benieuwd naar het typenummer van je sleutel. Kun je dat nakijken?
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Radeloos op sleutel jacht

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill