Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Forum / Over het forum / externe foto's
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2014 23:29 Edited 06-08-2014 23:44
Iets dat me een doorn in het oog is: extern gehoste foto's. Andere forums kunnen vaak niet anders, maar hier kunnen we onze eigen foto's hosten.
Wil je weten wat ik bedoel: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2925 is een goed voorbeeld. Nog geen jaar oud, alles al foetsie.
Dat soort sites stoppen al snel met hun diensten, en wij zitten met een forum vol met dode afbeeldingslinks. Niet leuk, want juist de hele historie maakt het forum interessant.

Ik gebruik nu een handige functie om de remote gehoste plaatjes met een shift-click op het plaatje naar de eigen server te kopieren, de externe versie is dan niet meer nodig. Ik heb er al wat gedaan, maar er moeten er ook nog al wat. Ik heb geen tijd om het helemaal te automatiseren, dus vandaar het verzoek: kom je externe foto's tegen of heb je ze zelf extern geupload, geef even een seintje in dit topic.

Hoe zie je snel of de foto extern staat? Als je met je muiscursor op de foto staat, en er komt een tooltip (zo'n klein vakje naast je muiscursor) met daarin bestandsnaam en size, dan staat ie waarschijn al lokaal. Zie je dat niet, en je doet rechtermuisklik - afbeelding bekijken, en je ziet in je url balk een externe site dan staat ie dus extern.
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-08-2014 14:09
Ik zal er op letten al poste ik al de fotos binnen het forum.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-10-2014 15:35
Hoi Leo,

We willen graag wat foto's op de site plaatsen zoals je het aangeeft,
maar ik snap niet wat er staat..
Ik heb nu de foto's op mijn pc staan, ik weet wel hoe het moet via "Mijn Album", maar dat was toch nou net niet de bedoeling?
Hoe nu verder?
Sorry, we zijn computer helden..

Groetjes M&M
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 20-10-2014 09:54
Topics zoals deze van Tzeunis zijn als zijn photobucket account opgeheven wordt niet meer van foto's voorzien, omdat die bij photobucket gehost worden (dan vervallen die links).

Je kunt daarom beter de foto's toevoegen middels de "Voeg bijlage toe"-optie nadat je je topic/bericht hebt aangemaakt.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 20-10-2014 10:39 Edited 20-10-2014 13:08
Maar helaas werkt die bijlage toevoegen niet meer. Vandaar mijn photobucket.

Hij geeft na een upload in het rood 'error' aan... Mijn photobucket zal niet snel opgeheven worden, tenzij de firma vertrekt ;-)
Omhoog Onderwerp Forum / Over het forum / externe foto's

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill