Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Weer een nieuw lid
- Van Relfer (SuperForumposter) [tr] op 11-05-2014 11:20
Hallo,

Ik wil mij even voorstellen en wil daarna wat aan jullie vragen. Ik heb al heel wat gelezen over de RX8 waaronder op jullie clubsite. Mijn naam is Ruud ik ben al een aantal weken in het bezit van een hele exclusieve RX8. Althans, dat werd mij verteld door de eigenaar in Spanje waar ik hem ook vandaan heb gehaald. Ik heb een HP uitvoering in zogenaamd Copper Red in een limited edition. Volgens de eigenaar is deze door Mazda naar Spanje geëxporteerd in een kleine oplage in verband met het veertig jarig bestaan van de rotatiemotor. Volgens mij klopt dit van geen kanten, want de auto,s die werden gemaakt voor dit lustrum waren wit en grijs. Wat nog het meest lijkt op de uitvoering die ik heb is de Evolve waarvan er 500 zijn gemaakt voor de UK of de Revelation die naar Australië werden geëxporteerd maar dan zonder open dak en Keyless entry. Maar welke is het nou? Ik heb hem in Nederland in ieder geval nog nooit zien rijden. Ik zag hem bij toeval op de Europa Site van Autoscout en was meteen verliefd op vooral de combinatie van lak en leer. Heel apart, dat in tegenstelling tot de hele bizarre kleurencombinaties die Mazda op de markt heeft gebracht. Maar ja, over smaak valt niet te twisten......Wat een fantastische auto is dit, al mijn dromen komen uit. Niet alleen het concept van de auto zelf maar ook het rijden met een rotatiemotor geeft een geweldig gevoel. Ik vind het daarom vreemd dat er maar zo weinig van verkocht zijn. Aan de andere kant rij je daardoor wel in hele exclusieve sportauto!

Groeten van Ruud
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-05-2014 13:14
Hoi Ruud en welkom,

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van je RX-8 :)
Heb je ook fotos van je RX-8(daar zijn we dol op namelijk :) ).

Even ingaand op jouw vraag denk ik dat het gaat om de Shinka uitvoering(gezien de Copper Red red uitvoering).
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2625
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-05-2014 13:31
Welkom hier! Benieuwd naar het plaatje bij het praatje :-)
- Van Relfer (SuperForumposter) [us] op 11-05-2014 15:12
Dag Mellie en Casper,

Ik beloof jullie dat zo gauw ik terug ben van mijn vakantie in Turkije een foto zal sturen. Ik zit namelijk tot dinsdag in Bodrum Turkije nog even van de zo'n te genieten. Inplaats van dat koude Holland. Ik zag op de site dat jullie volgende week naar Zandvoort gaan. Zijn alle plaatsen voor ons als club al vergeven of kan er nog 1 bij? Is wel een leuk moment om even met elkaar kennis te maken. Ik kan mij voorstellen dat zo kort voor het evenement de indeling voor de paddock al is gemaakt. Als dat zo is kom ik in ieder geval even naar de verzamelplaats om kennis te maken en kunnen jullie de auto ook even zien. Ik ben ook wel benieuwd naar die van jullie......

Gr. Ruud
- Van Relfer (SuperForumposter) [us] op 11-05-2014 15:22
Hey Mellie,

Het zou hem kunnen zijn want bijna alles is hetzelfde. Zijn de specificaties die erbij staan van dit type of zijn dit de specificaties van iemand die de auto zo heeft gemaakt. Ik heb namelijk maar1 elektrische stoel en ook andere chromen inlays in de spatborden voor.

Gr. Ruud
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 12-05-2014 17:16
Heej Ruud,

Er is nog ruimte op de padock dus je bent zeker van harte welkom (en de rest ook uiteraard)vergeet dan niet om een kaartje te bestellen met onze club code anders mag je niet in de padock staan.

Verder denk ik dat jouw model de red coper echt de shinka uitvoerings is omdat ik dacht dat de revolve in meerdere kleuren was uitgebracht en alleen voor GB bestemd was.
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 13-05-2014 18:09
Hey Mellie,

Ja, dat zou best kunnen. Ik zal het in de papieren die ik van die Engelsman heb gehad nog eens nakijken. Ik ga hem van het weekend poetsen en zal dan wat mooie foto,s maken en plaatsen. Als het goed is zien we elkaar volgende week in Zandvoort. Ik was nog even vergeten om mijn rooster te checken. Ik werk namelijk bij de Gamma en tja, dan moet je af en toe op zondag werken. Ik hoop van niet want dan kan ik even bijpraten met jullie. Ik wil namelijk best nog wel het een ander weten en wat is er nou nog mooier als ik dat kan vragen aan andere eigenaren van deze supermobiel?

Gr. Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-05-2014 20:40
Welkom ;)

Over de auto; Het is een 2006 US Shinka. Copper Red inderdaad. Kwam ook in een blauwe variant. Hoeveel er van gemaakt zijn weet ik niet. Officieel nooit in Europa geleverd, dus is een import.

Dan rijden er nu 2 Shinka's rond in NL, de mijne en de jouwe ;)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-05-2014 23:10
Evolve
Launched in 2006 the ‘Evolve’ was the first special edition for the UK. The new model was named after the original Mazda concept car seen in Detroit in 2000 and was limited to a production run of just 500.
Based on the 231 PS (170 kW; 228 hp) high-power version,it had several unique exterior features. These include a choice of two exclusive colours (Copper Red Mica 400 and Phantom Blue Mica 100), unique dark silver 18 × 8J alloy wheels,a polished aluminium Rotary crest on the front air dam, dark silver bezel headlamps, sports door mirrors, polished aluminium side air outlet fins, Rotary branded B-pillar trims, chrome exhaust surrounds.
Inside, the Evolve features unique stone leather and Alcantara sporty seat trim, plus black leather-wrapped steering wheel, gear knob and hand-brake lever. The Evolve Special Edition with its enhanced specification was great value for money the same price as a standard RX-8 231 PS model with leather trim.

Shinka
In 2005, Mazda introduced the first special edition RX-8 called "Sports Prestige Limited" in Japan and "Shinka" in North America. Shinka takes its name from the Japanese word meaning "transformation" or "evolution". Billed as a more luxurious grand touring model, this Shinka came with Black Cherry exterior color and Parchment leather interior along with subtly chromed 18" wheels. Out of the total production of 2150 vehicles, 1357 were produced for North America market. The most significant mechanical change were slightly revised Bilstein shocks and suspension cross member injected with urethane foam to improve ride quality.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-05-2014 00:55 Edited 14-05-2014 01:01 Upvotes 1
Stuur zit toch links volgens mij ;) Of het is een gespiegelde foto...

De originele Shinka was de 2005 Black Cherry die ik heb. Jaar daarop kwam een nieuwe versie, in rood en blauw. Staat niet vermeld op Wikipedia (is ook niet heilig overigens maar dat terzijde), maar een korte Google search geeft toch wel duidelijk aan dat er een 2006 Copper Red Shinka in Amerika is uitgekomen ;) De Evolve is de Engelse tegenhanger daarvan vermoed ik.

De roosters zijn niet origineel. Grote kans dat de knipperlichten ook vervangen zijn van oranje naar wit, populaire mod. En de B-stijlen zijn embleemloos gemaakt. De Shinka heeft daar het tekstje 'Shinka' staan, en de Evolve heeft daar een rotortje. Buitenspiegels, uitlaat en voorkant zijn niet te zien op de foto helaas.

Nouja heel simpel: Stuur links -> Shinka. Stuur rechts -> Evolve.
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 14-05-2014 08:09
Hey Faxie,

Bedankt voor de info en ik heb ook even naar jouw auto gekeken bij de foto,s. Wat een mooi ding zeg, puntgaaf. Althans dat je hem kocht in 2007 toch? En voor wat betreft de mijne, ik dacht ook in eerste instantie dat het een Shinka was. Maar een Shinka heeft twee electrische stoelen en ik heb er maar èèn. Aangezien beide vorige eigenaren uit Engeland kwamen zou het mij toch niet verbazen als het een Evolve is. Alhoewel het stuurwiel links zit en de eigenaar tegen mij heeft gezegd dat de eerste eigenaar hem nieuw in Spanje had gekocht. Ik had natuurlijk zelf ook al gezocht op Google maar kon deze uitvoering niet vinden. Vandaar ook mijn vraag aan jullie. Maar wat betreft die roosters klopt want dat had ie mij ook verteld (was ik even vergeten) maar wat betreft de b-stijlen zit er bij mij gewoon een RX8 logo. Ben jij er volgende week zondag ook bij? Op dat Japfestijn in Zandvoort? Kunnen we even vergelijken. Op zich wel gaaf dat er maar èèn of twee van dit type rondrijden....
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-05-2014 11:20
Shinka heeft maar 1 electrische stoel, net als alle andere RX8'en. Ik heb bij mij de passagiersstoel omgebouwd naar electrisch dmv een Engels onderstel.

Heb je chromen sierstukken bij je uitlaten, en sportspiegels (met 2 poten zeg maar) ?

Volgens mij is er nooit een special edition geleverd in Spanje hoor.... alleen Engeland en Duitsland.
- Van TRX04 (Deelnemer) op 14-05-2014 12:02
Mooi ding! Enjoy !!! :)
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 14-05-2014 14:31
thnks, ga ik zeker doen.....
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 14-05-2014 14:49
Ik heb net even gekeken en nu wordt het echt leuk, er zitten wel roestvrijstalen/ chromen sierstukken op de uitlaten maar geen sportspiegels. Snap jij het, snap ik het.... Die Engelsman zei al dat het een limited edition was maar misschien heeft ie hem zelf wel limited gemaakt. Vast staat dat ie voor 99% lijkt op de Evolve, behalve de spiegels dan en het logo in de deurstijl. Want volgens Wikipedia heeft de Evolve sportspiegels en een afbeelding van de rotor in de deurstijl. En volgens de link http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2625die jij mij stuurde staat in de specificaties dat deze werd uitgevoerd met twee elektrische stoelen. Dus wat is het nou? Vast staat wel dat ie afwijkt van zowel de Shinka als de Evolve. Op zich wel geinig toch ?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-05-2014 20:29
Haha, die 'specificaties' is mijn ondertitel. Dat sloeg op mijn eigen auto, en die staat onder al mijn posts ;)

Die sierstukken zijn ook gewoon los te koop, dus ik vermoed dat het een Shinka 2006 uit de US is, waar wat kleine aanpassingen aan gedaan zijn. En ik vermoed zelfs dat de aanpassingen al in de US gedaan zijn.

Weet je zeker dat hij nieuw in Spanje gekocht is? Wellicht dat die Engelsman de andere verkeerd begrepen heeft.

Heb je een originele aankoopfactuur van de auto zelf?

Ook 1 ding waar je rekening mee moet houden.... in NL heb je geen garantie op de auto. Nu hebben de 2006 modellen volgens mij geen echte kinderziektes meer.

Ik denk niet dat ik naar Japfest ga.... ben daar 2 keer geweest, en heb het eigenlijk allemaal wel gezien ondertussen.
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 15-05-2014 06:43
Garantie op een auto uit 2006? Geeft Mazda dan nog steeds garantie op acht jaar oude auto,s? Ik weet wel dat ik een model heb met een snelle startmotor, daar ben ik wel blij om. Ik heb in Nederland ook een proefrit gemaakt met een model uit 2006 die dat niet had. Wat een verschil zeg. Deze was uit Juni 2006 dacht ik. Maar mijn auto is zo goed onderhouden bij de Mazdadealer in Spanje dat ik ook geen problemen verwacht. Anders had ik hem ook niet met deze kilometerstand gekocht (96500). Ik heb alle onderhoudsrapporten meegekregen en daar zal misschien de aankoopfactuur wel tussen zitten. Ik zal volgende week eens kijken. Jammer dat je er niet bij bent, hadden we even kennis kunnen maken. Alhoewel ik wel begrijp waarom hoor...
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-05-2014 08:45 Edited 15-05-2014 08:49
@ Faxie ik kan me voorstellen dat je een beetje het 'been there done that' gevoel heb als je er al een paar keer bent geweest,
maar we zouden het toch leuk vinden als je mee ging :)
Het beloofd een leuke dag te worden en kunnen meerdere mensen ontmoeten van de club.
Uiteraard blijft het jouw keuze ;)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Weer een nieuw lid

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill