Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Alarm gaat spontaan af
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 12-12-2012 16:08
Ik heb al meer dan een jaar dat mijn alarm (nou ja van RX-8) af en toe spontaan afgaat.
Even de afstandbediening gebruiken en klaar is Kees, maar toch.

In eerste instantie geen reden kunnen vinden, waarom.
Het was wel elke keer dat we thuis waren en altijd als er iemand in de keuken was en het weer niet al te warm. Dus vooral bij wat kil, winderig, vochtig weer.
Het bleef een raadsel waarom.

Ik bleef het vreemd vinden waarom het eigenlijk alleen gebeurde als er activiteit in de keuken was.
De auto staat in een inham tegen de voorgevel waar onze keuken gesitueerd is.

Ineens kreeg ik een idee, want steeds als het alarm af ging stond onze magnetron aan !! De magnetron bevindt zich op minder dan twee meter van de voorgevel, dus een meter of drie van de auto.
Onlangs ging het alarm drie keer op een dag af en elke keer stond de magnetron aan...

Volgens mij is het oorzakelijk verband wel gelegd, alleen begrijp ik niet goed hoe een magnetron het alarm triggert.
Iemand een idee?

Groet,
Ger
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-12-2012 17:44
Niet dat je er veel aan hebt, maar bij m'n ouders gaat de draadloze deurbel af als m'n pa z'n auto opent met de afstandsbediening :P
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-12-2012 19:59
idd dit hebben ook al een paar keer gehad, wanneer we de magnetron aanzetten.
Maar de rex en de magnetron staan nog steeds op dezelfde plek, en nu gaat het al een hele tijd goed.....

Groetjes M&M
- Van SRT6 (Beginner) [be] op 08-11-2022 19:46
Ik heb ook al een aantal keren dat probleem gehad.  ik had sterk de indruk dat het te maken had met zonlicht dat rechtstreeks (of op een bepaalde manier) op de IR sensor inviel.
Ook gaat het alarm af wanneer ik bij stormweer de hagelhoes rond de wagen bind.  Bij felle wind begint die hoes dan te wapperen en blijkbaar detecteert de IR sensor die beweging.  Het alarm gaat dan voortdurend af.
Op de afstandsbediening staat idd een knopje waarmee je het alarm kan afzetten maar ofwel werkt dat niet bij mij ofwel weet ik niet hoe het functioneert (ik vind geen beschrijving terug van de werking in het instructieboekje).
Groeten,
Johan
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-11-2022 21:33
We zijn inmiddels jaren verder, en er niets veranderd en ik
weet nog steeds niet waarom het soms afgaat hahaha

Groetjes M&M
- Van SRT6 (Beginner) [be] op 09-11-2022 07:34
Weet jij soms hoe je het knopje op de afstandsbediening werkt ? Voor het sluiten of na het sluiten van de wagen indrukken ? Meerdere seconden indrukken ?  Indien het alarm uitgeschakeld wordt, mag het alarmindicatiesignaal op het dashboard toch niet gaan pinken ?
Groetjes
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-11-2022 11:36 Upvotes 1
Wanneer je de auto met de sleutel op slot
doet, en dus niet met afstandsbediening,
Gaat het alarm er niet op.

Groetjes M&M
- Van SRT6 (Beginner) [be] op 09-11-2022 12:34
Daar had ik helemaal niet aan gedacht.  Good thinking !
Tks Martine
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 12-11-2022 20:03
Als ik de auto met de afstandbediening op slot zet en daarna op alarm off druk, dan staat mijn alarm niet aan.
Ben nu in Polen, heb er weer een mooie lange reis op zitten met de Rex en hij rijdt nog steeds heerlijk, heb de 220 km/uur nog aangetikt.
Heb er nu 227.000 km opzitten. ;)
Groet Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-11-2022 20:36
.........Heb er nu 227.000 km opzitten. ;)
Groet Ger


Geweldig, Ruud
- Van Guchte (Powerposter) [nl] op 13-11-2022 08:58
Lekkere  Km   ga zo verder. TOP
groet ut Zeeland ( jos)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Alarm gaat spontaan af

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill