Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Voorstellen
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 19-10-2012 08:40
Hoi iedereen,

Post al een tijdje hier maar nog nooit voorgesteld. Tijd en zin gevonden dus komt het er nu van.
Reeds al een tijdje in het bezit van een RX-8. Zwart (uiteraard) en 192 pk'tjes uit 2004. Import uit Duitsland, waar die ook in onderhoud is geweest.

Op het moment nog 25 jaartjes jong met een leuk automotive verleden. Fotos spreken meer dan woorden dus....ff een greep uit de historie, van de leukere autos uiteraard.

RX-7 FB 1985, destijds met een streetport op webers.


CRX doodrijders auto'tje.....


Tupperware MX-5. Werd heel snel ge de tupperwared en gebruikt waar het voor gebruikt moest worden...daar later meer over..


Sierra circuit slet..met maar liefst 80 pk op papier, denk dat er in het echt maar iets van 50 over waren..


S13.. En het plaatje verraad het al..


En dit is/was dus de hobby :-)

Driften even op een lager plan gezet ivm verandering werkzaamheden, maar nu dus een daily drive RX8.
En das toch wel het leukste zon dubbel draaiende dorito onder de kap! (toch...)




Met de rex al lekker op vakantie geweest naar Tsjechie, waar ze heerlijk heeft genoten van de lekkere bergwegen (de bestuurder toch wel)
Uiteraard bij aankoop alle vloeistoffen en filters opnieuw ververst. Want ja...boekjes zijn leuk, maar liever een x extra vervangen zodat je weet dat het goed zit.
Op het lijstje staat nu dat er nieuwe bougies en kabels opgaan. Enigste minpunt was dat de accu overleden was 1 dag na de aankoop, maar ik klop even af...

Standaard zijn de looks van een RX8 natuurlijk al super, dus daar gaan we niet al te veel aan modderen. Enigste wat er tot nu toe aangepast is zijn de voorste knipperlichten. Die zijn nu een stukje donkerder. Ow ja...en er hangt een Toyosports catback onder voor een wat leuker geluidje. Komende week komen er weer wat leuke spulletjes binnen. Waarvan de updates zich vanzelf op het forum zullen aandienen.

Zo..en nu ga ik een bak koffie drinken :-)

Groet

Thomas
- Van anwb-ray (Deelnemer) [nl] op 19-10-2012 11:23
Ziet er goed uit :) ik ben al benieuwd naar de volgende update
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-10-2012 14:41
Ziet er inderdaad goed uit :) Ik ben benieuwd naar de updates. 

Welkom in ieder geval.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-10-2012 10:22
Leuke autohistorie!
Zeker als je ook een FB hebt gehad (of heb je die nog? ...ik wel :-))
Mooie 8 ook trouwens!

Grtz Dennis.
- Van Ocram (Deelnemer) [nl] op 21-10-2012 10:13
Welkom, en complimenten voor de voorstellingspost!
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 21-11-2012 15:09
Zo...eindelijk te tijd gevonden om alles te installeren met behulp van een goede vriend van me.
Bougies en bougie kabels eindelijk erin gestopt. Werd nodig tijd..achterste kamer waren de bougies echt van op. Voor kon nog wel even. Resultaat dus een smooth idle.

Leuke spulletjes binnen gekregen van H&R. Rx is nu 5 cm breder geworden. 25mm op alle naven. Tevens ook H&R verlagingsveren gemonteerd. Resultaat is 45mm richting moeder aarde.

Eigelijk is ze nu dus hoe ze uit de fabriek moest komen.

Dit is even de enigste foto die ik ervan heb...zal asap wat meer fotos plaatsen.


Voorlopig wel even klaar met het aanpassen van de 8.
Ow en de catback zat er natuurlijk al onder.

Gr!
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 22-11-2012 11:12
En hierbij wat extra fotos hoe ze er nu bij staat
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 10-07-2013 09:01
Nieuwe velgen onder de RX-8 sinds zaterdag, was ook te zien op Rotarystock ;)

Lenso GT-05
19x9,5 et45
235/35/19



- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 10-07-2013 11:11
Stoer! Maar kijk wel uit voor stoepranden!
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 10-07-2013 17:05
Nice!
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 17-12-2013 19:56
Zo...de 8 staat weer in wintermodus , en de GT-05's weer in het wintervet. Gelijk maar even wat delen getectileerd. En realiseer me dat ik eigelijk hier niks heb geupdate.
Laatst bij Hoebeke geweest voor een compressietest, en ik ga dus door op de manier waarop ik bezig ben. Want dat is dus goed. 2x boven de 7 op beide kamers met meer dan 145k op de teller.

to do list voor deze keer is de zwarte sidelights van RotaryFX ff waterdicht maken, deze sluiten niet helemaal lekker waardoor er condens in zit. Tevens maar even een setje xenon erin meubelen. Zag ze met van die SlimLine ballasten, dus dat moet een stukje beter weg te douwen zijn. Tevens vind ik de voorkant van de RX8 niet echt goed de conditie van het wegdek door geeft als de 8 richting zn limieten gaat.
hier ondervonden...



En hiervoor hier ook al...in mindere mate. Want hier ga ik geen grappen uithalen.


Dus dat moet gecorrigeerd worden. Plan hierin is een solid steering bush erin te fietsen, dit had ik in m'n vorige pure circuitwagen ook zitten en gaf veel meer response dan de standaard rubbere. Uiteraard komt de ongevoeligheid zeker ook door de verlagingsveren icm standaard dempers. Het is nu wel wat strakker,sportiever en stijver met zeker wel een hoge mate van comfort. Maar ik neig nu toch heel hard naar een schroefset. Dus daar ga ik me ook in verdiepen.

Laatst weer wat zooi binnen van Racingbeat. Waaronder een decat, en wat ontstekingspul (wederom) Nu de wat RE8 bougies er weer in gezet ipv de RE7 met dat koudere weer. En dan kan ik tevens de veranderingen monitoren via dashcommand wat de verandering van bougies nou allemaal teweeg brengt. Wat me wel opviel is dat die nu met een decat een stuk meer stinkt(lol logisch, maar komt er wel de APK mee door...vraag me niet hoe) maar in het middengebied veel sneller oppakt en doortrekt. Of zal komen door de in mindere mate geluidstoename.

Voor 3 x niks van die fenderstrakes op de kop getikt, echter die komen er niet op uiteindelijk. Ik ben denk 1 van de weinige die dat niet mooi vindt....

En uiteraard laatste tijd weer lekker veel olie gewisseld. Weet nog heel goed toen ik em kocht, ja ik ga er echt niks aan veranderen schat! Hij is geweldig zo!...nu meer dan een jaar verder..kijk waar we staan en waar het wellicht heen gaat. Het begon met een pookzakje........
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 18-12-2013 18:30
Erg mooie modificaties. Je bent er zuinig op en terecht! Klasse...
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 19-12-2013 11:55
misschien is de communicatie ook beter als je je banden er niet zo getrokken oplegt. 235 breed is wel erg smal voor een 9,5 inch velg.
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 13-01-2014 12:33
Voor eventueel het circuit zitten er ook de stockers onder :-) 7-7 was ff testen haha
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2014 12:41
Hé, weet je het kenteken van je FB nog?
Ik kan wel ff navragen of hij bekend is bij onze RX7-club.

Grtz Dennis.
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 13-01-2014 13:16
RG-88-DJ.

Zou wel moeten, ik heb hem toen van Marco overgenomen (met de 20b FD). Hij is toen naar een ander forumlid gegaan, alleen niet veel meer over gehoord. Laatst wat ik wist is dat die op bokjes stond roest te vergaren.... :(.
Laatst nog geprobeerd in te loggen op de 7 club, alleen mn account doet het niet meer....
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2014 22:46
Ik vraag Marcel wel ff maar weinig kans want de apk is al verlopen sinds 2008.

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2014 09:06
Marcel wist ook niet meer wat er met de auto is gebeurd na jou.
Waarschijnlijk ontmanteld...

Grtz Dennis.
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 14-01-2014 09:25
:-(. Ochtendkoffie met een scheutje whiskey dus...
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Voorstellen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill