Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Remschijven en blokken
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-08-2012 21:35
Iemand een tip waar je goedkoop orginele schijven en blokken kan kopen?

Grtz Dennis.
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-08-2012 21:58
ik weet niet wat normale prijs is. en volgens mij zit er ook kwa prijs van voor en achter remmen verschil in.

want zit vaak op ebay te kijken. en nu is ebay meestal iets goedkoper en het wil niet zeggen dat het altijd goedkoop duurkoop is.

maar kwam net wat tegen voor 150 euro. schijven + blokken voor de achter zijde van rx8

update>>>>>> oh sorry ik heb ergens overheen gelezen je schrijft orgineel... hmm dat weet ik helaas niet
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 16-08-2012 22:07
Misschien hier: http://www.onderdelendirect.nl/mazda/rx8/13__7998
Ik weet zelf de normale dealer prijzen ook niet
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 04:47
Moeten het perse originele blokken zijn?

Ik heb zelf blokken van de Racing Beat site besteld. Naam even kwijt...
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 17-08-2012 07:20
Nu we het toch over remmen hebben, hoe vaak moeten remschijven eigenlijk vervangen worden? Slijten die zo hard? Ik las namelijk iemand die zei dat het het beste is om bij iedere nieuwe set remblokken een set remschijven te kopen. Leek mij beetje overdreven.

Hoe zie je uberhaupt dat je remschijven op zijn?
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 08:27
Aangezien de Mazda-remmen prima zijn wil ik deze weer hebben.
Er zijn leuke aftermarket schijven met sleuven en/of gaten maar de kwaliteit laat meestal te wensen over (slijtage/kromtrekken).
En om nou duurdere goede schijven te kopen vind ik niet nodig, de standaard remmen zijn prima op hun taak berekend (getest op Zandvoort :-)  ).
De tolerantie staat in het handboek, een minimale dikte daar je anders te veel warmte in de schijf brengt die dan ook krom zou kunnen trekken.
Maar goed, ik rij nauwlijks op circuits dus dat zal wel meevallen.

Met aftermarket blokken moet je altijd maar afwachten hoe ze remmen, slijten en of het stof de velgen niet aantast.
De orginele doen dat in ieder geval niet en grijpen goed aan maar mag wel wat meer "bijten".

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 08:29
Faxie:

>
> Ik heb zelf blokken van de Racing Beat site
> besteld. Naam even kwijt...


Lol! Kijk eens bij je onderschrift...:-)
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 17-08-2012 10:03
Ik heb onlangs mijn voorremblokken laten vervangen bij de dealer.
Originele van Mazda, 110 €.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 11:19
Ja, dat bedoel ik.
Prijzig maar daar zit natuurlijk uurloon bij...
Ik zal eens bij de dealer wat prijzen opvragen.

Grtz Dennis.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 17-08-2012 14:41
Neenee, dat was zonder het uurloon gerekend :-)
Dat was nog eens 100 er bij.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 14:59
Dennis:

> Faxie:
>
> Lol! Kijk eens bij je onderschrift...:-)


Ja ik weet het, maar dat zie ik niet in m'n reactievenster, en ik ben te lui om even terug te kijken haha ;)

De remblokken die ik nu heb geven minder rotzooi dan de originele Mazda remblokken. Alleen het remstof is iets meer bruinachtig. Kwa remmen merk ik niet echt verschil, maar ik rem nooit overdreven hard.
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 31-08-2012 16:23 Edited 31-08-2012 16:28
Alternatief misschien? CRN schijven schijnen vrij goed te zijn, StopTech heb ik geen idee.

CRN http://www.crnperformance.co.uk/store/brake-discs/discs/mazda/mazda-rx8-front-grooved.html
      http://www.crnperformance.co.uk/store/brake-discs/discs/mazda/mazda-rx8-rear-grooved.html

Stoptech: http://www.fullcartuning.nl/43103/StopTech-Gegroefde-Remschijven-Voorzijde-Mazda-RX-8-Normale-ophanging-04-08.html
               http://www.fullcartuning.nl/43105/StopTech-Gegroefde-Remschijven-Achterzijde-Mazda-RX-8-04-08.html
               http://www.fullcartuning.nl/43228/StopTech-Sport-Remblokken-Achterzijde-Mazda-RX-8-04-08.html
               http://www.fullcartuning.nl/43227/StopTech-Sport-Remblokken-Voorzijde-Mazda-RX-8-04-08.html
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 31-08-2012 16:42
Kijk niet naar schijven voor normale ophanging, deze hebben een diameter van 300mm en zijn geschikt voor RX8en met een normaal onderstel (automaten).
Wij moeten schijven hebben voor sport onderstel(handgeschakelde SP en HP), deze hebben een remschijf van 323mm.
Achter zit er volgens mij geen verschil in. Correct me if i'm wrong.

Bij de hierboven genoemde Stoptech schijven wordt gezegd voor normale ophanging wat de diameter is van de schijf word helaas nergens genoemd, hetzelfde voor de schijven bij CRN performance.
Voor welke onderstel de schijven dus zijn bedoelt is bij beide suggesties compleet onduidelijk.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 01-09-2012 07:22
Moet je ff aan Outjer vragen...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-09-2012 19:09
CasperRX-8:

> Moet je ff aan Outjer vragen...


Aha, mijn naam!
Ik had winnerpower remmen op de vooras
360 x 30 mm 6 zuigers
Zolang je geen circuits rijdt, is zulke wijziging niet nodig

De originele remmen trilden na een enkele snelle ronden.
Ik neem/nam aan dat de schijven krom waren.
Later las ik dat dat ook zou kunnen komen door afzetting van de remblokken op de schijven.
Een effectief middel om dat te voorkomen is het gebruik van schijven met sleuven.

Op mijn corvette zitten stoptech remmen met sleuven.(360 x 30 en 6 zuigers)
Ik heb de raceremblokken al klaar liggen.
Ik ben erg benieuwd hoe de remmen het op het circuit gaan doen.
Omdat de vette zo verschrikkelijk snel is, heb ik twijfels of ze het volhouden.
Zal wel elk jaar een setje schijven nodig hebben.
Alternatief is eigenlijk alleen carbon...

Nu rij ik nog met straat remblokken rondom. Die piepen minder...

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-09-2012 14:35
;-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-09-2012 17:47
Net ff naar de dealer geweest om te vragen wat een set voorremschijven en blokken kost.
Komt 'ie...

....(dramatische pauze)

€674,- incl. btw...

Ok, ik kan iets korting krijgen maar dan is het nog altijd zo'n 600 euro!
No thx, but thx!
Ik kijk nog even verder in Engeland...

Wordt vervolgd.

Grtz Dennis.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 25-09-2012 20:31
Ben benieuwd waar je op uit komt. Ik wil van de winter ook de schijven en blokken vervangen.
Ik ben er nog niet uit.
Zat nu aan Stoptech te denken.
DBA lijkt me ook wel wat.
Prijzen zullen wel de doorslag geven. :)
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 27-09-2012 10:26
Ik heb onlangs remblokken voor achter besteld bij AutopartsOnline.nl (zit in Ermelo).
Ik heb voor een setje remblokken net geen € 75,00 betaald, dat was inclusief montageset (steunveren) van € 9,10.
Ga daar maar eens kijken voor remschijven en blokken, veel goedkoper dan bij de Mazda dealer.
Remschijfset (2 stuks) vóór kost nog geen € 150,00.
Dus waarom in Engeland kijken?

Groet Ger
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 12:42 Edited 27-09-2012 13:50
Toffe Peer:

> Ik heb onlangs remblokken voor achter besteld bij
> AutopartsOnline.nl (zit in Ermelo).
> Ik heb voor een setje remblokken net geen € 75,00
> betaald, dat was inclusief montageset (steunveren)
> van € 9,10.
> Ga daar maar eens kijken voor remschijven en
> blokken, veel goedkoper dan bij de Mazda dealer.
> Remschijfset (2 stuks) vóór kost nog geen € 150,00.
> Dus waarom in Engeland kijken?
>
> Groet Ger


He Ger, thx.
De schijven die jij bedoelt zijn voor een SP of automaat, 303mm.
Echter, degene die ik moet hebben zijn 323mm en zijn €297,- per set en da's ook een mooie prijs!
Dan maar geen oem want Brembo is ook goed...
Samen met de blokken zou ik dan €362,- kwijt zijn, da's bijna de helft van de dealerprijs!
Goeie tip man!

Grtz Dennis.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 13:46
Dennis:

> Toffe Peer:
>
> He Ger, thx.
> De schijven die jij bedoelt zijn voor een automaat, 303mm.


303mm is ook voor manual 192 pk (automaat officieel niet verkocht in Europa; nauwelijks geimporteerd uit USA).
323mm is voor 231 pk
mvg, Ruud
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 13:51
Ach, bedoelde ik ook, bedankt voor aanvulling! :-)

Grtz Dennis.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-10-2012 10:36
Ik heb net de schijven van mijn 2004 hand 5bak SP 192 nagemeten en die zijn toch echt 303 achter en 323 voor...
Dus ook de handbak SP heeft dezelfde schijven als de HP.
Ik had op het US forum al gekeken en daar staat dezelfde info.

/quote RX8Club.com http://www.rx8club.com/wheels-tires-brakes-suspension-55/brake-faq-167264/
Brakes general description
The RX8 comes with either of 2 OEM brake systems. All models have ventilated front and rear disc brakes with ABS. The base AT model has 11.9 in. (303 mm) diameter front discs while the AT with sport suspension and all MT have larger 12.7 in. (323 mm) diameter front discs. Both models have the same 11.9 in. (302 mm) diameter ventilated rear discs and floating calipers. The larger front brakes have a different front caliper, master cylinder, and rear proportioning valve than the base AT model. Both models use single piston, cast iron, floating calipers front and rear.
/qoute

Ik zal eens een offerte voor de Stoptech schijven opvragen, wil graag de gesleufde schijven...

Marcel
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2012 10:48
Ik neem aan dat je deze http://www.mazdarotaryparts.com/brx-8-braking-systemb-305-c.asp al gezien hebt?

Zit in Engeland, dus geen douanegedoe. Ze zijn erg behulpzaam en je hebt de spullen binnen drie dagen in huis. Ik heb hier mijn ontstekingspul vandaan.

Groeten,

Olof
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-10-2012 16:55
Ja die ken ik idd, vind die schijven ook wel interressant. Schijnen ook zeker goed te zijn, maar vind de volledig doorlopende sleuven niet echt mooi.
Net eerste prijs voor Stoptech binnen en voor dat geld kan ik idd ook deze racingbrake schijven krijgen...
Ff afwachten op de andere offerte, die lijkt beter geprijsd te zijn.
Als de prijzen erg dicht bij elkaar liggen worden het de racingbrake schijven..

Marcel
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 15-10-2012 11:00
De Racingbrake schijven heb ik er ook onder zitten, samen met de Hawk performance remblokken. Remt erg goed en geen last van kromtrekken. Ik had ze wel uit Amerika gehaald, maar toen was de Dollarkoers gunstiger.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-10-2012 11:34
Volgens mij bedoelen ze dat wanneer je een sportonderstel hebt, de schijven voor 323mm zijn.
Er zijn misschien verschillende uitvoeringen van de SP maar AT is waarschijnlijk nooit een sportonderstel dus 303mm.

Grtz Dennis.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 12-11-2012 18:35
Stoptech schijven en blokken zijn binnen, mooie schijven!
Besteld via Fullcartuning en zijn netjes 323mm voor en 303mm achter.
De achter schijven zijn toch wel redelijk slecht..
Zal eerdaags foto's maken en de montage ervaringen delen.

Marcel
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-11-2012 21:14
Hee, dat is toevallig.
Ik ben net voor mijn Corvette bij de stoptech dealer in nederland de prijs aan het opvragen.
Volgens de stoptech site in amerika is DBM engineering in Maarssen DE dealer voor nederland.
Er staat op de site in Amerika dat ze niet direct vanuit de fabriek verkopen.
Toch eens bij fullcartuning vragen.

Als je de originele schijven gaat demonteren heb je misschien iets aan deze thread:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=5286;hl=winner%20power
De verzonken bout die de schijven vasthoud als het wiel eraf is gaat wel eens lastig los. Ik moest hem destijds uitboren.

Outjer
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-11-2012 16:12
De andere adressen in Nederland waren toch aardig duurder, dus daarom contact opgenomen met Fullcartuning ivm de wazige omschrijving van de RX8 schijven
Zeer nette en snelle respone, zij hebben het uitgezocht bij StopTech en bleken gewoon 323mm schijven te zijn.
Zat wel 1 week levertijd op...snel genoeg dus :)
Ik heb de schijven al los, viel erg mee. Paar flinke klappen met een hamer op een goed passend bitje op de schroeven van de voorste schijven en ze kwamen netjes los.
Achter hetzelfde..
Mazzel moet je soms hebben :)
Donderdag eens kijken om ze te vervangen en de remtangen meteen schoon te maken...
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 13-11-2012 16:45
Heb je hiervoor nog jou eigen schijven opgemeten? Er is namelijk eerdere een kleine discussie geweest over wat voor schijven er op de SP en HP zitten.
Of dit dezelfde zijn of heeft de SP een 303mm schijf ipv 323mm schijf.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-11-2012 17:34
Kan alleen zeggen wat mijn SP voor schijven heeft en dat zijn gewoon 323mm voor en 303 achter.
Precies zoals op het US forum gezegd wordt, alleen de automaat heeft 303mm schijven voor.
Ben benieuwd of er een SP in nederland is met kleine schijven voor, zou volgens specs niet moeten kunnen...
Maar ik ken alleen mijn auto, dus alles kan! Zou zeggen, meten is weten!

Marcel
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-03-2014 09:14
Ik ben nog wat tegengekomen:

http://www.brakeshop.nl/c-117671/rx-8

Tevens kan je de remschijven en leidingen laten coaten.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Remschijven en blokken

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill