Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Boordcomputer
- Van Dj Peter (Deelnemer) [be] op 28-12-2011 20:41
Hey,

Ben nieuw hier op het forum.
Mijn vriendin en ik zijn pas de trotse eigenaars geworden van een rx8. We hebben deze gekocht in Duitsland en hebben
net alle papierwerk achter de rug.

Bestaan er uitvoeringen van de rx8 die geen boordcomputer hebben?

Was benieuwd hoe ik het verbruik kan controleren maar krijg de info niet op de display.
Heb me al suf gezocht via de duitse manual maar vind niet hoe ik mijn verbruik kan weergeven :((((

Little help for a newbie :)))

Grtz Peter
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 28-12-2011 20:50
Hallo Peter,

Welkom op het forum.
Ik heb zelf een SP uit 2004 en die heeft geen boordcomputer, dus hoe dat dan werkt?
Er staat een technische manual op het forum (zie: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=3), misschien kun je daar iets in vinden.
Ik verzamel sinds kort de gegevens van de RX-8'en (zie: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2349).
Als je wilt zet ik de jouwe er ook tussen.

Veel plezier op het forum, er is erg veel info over onze mooie auto te vinden.
Groet,
Ger
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 30-12-2011 11:01
Allereerst welkom hier en gefeliciteerd met jullie aankoop.
Welke uitvoering heb je gekocht?

Dj Peter:

>
> Was benieuwd hoe ik het verbruik kan controleren
> maar krijg de info niet op de display.
> Heb me al suf gezocht via de duitse manual maar
> vind niet hoe ik mijn verbruik kan weergeven :((((


Dat doe je als volgt:
Helemaal voltanken, dagteller op 0 zetten, tank leeg rijden, helemaal voltanken, op je telefoon (of I-Pad of andere zakjapanner) rekenfunctie aanzetten, kms delen door getankte liters en je ziet het verbruik in je display.
Als daar een getal rond de 7 uit komt, dan heb je netjes (lekker vlot maar niet idioot) gereden.
Zie je een getal ergens rond de 3, dan ben je waarschijnlijk op de Autobahn of een circuit geweest.

Bij mijn weten is er geen RX-8 die een boordcomputer heeft waar o.a. het verbruik valt af te lezen. Maar ik weet ook niet alles.
- Van Dj Peter (Deelnemer) [be] op 30-12-2011 20:27
Bedankt voor de reply's alvast,

De foto's volgen nog, wacht op een zonnig dagje om eens mooie foto's te maken buiten.
Heb er al vast eentje van op men iphone.



Het is een Nordic Green, SP 192pk van 2005
73.000 km op de teller, nieuwe motor en startmotor gekregen op 65.000km
Zwart leder interieur, Bose speakers, zetelverwarming, enkel geen navi
Set 17" alu velgen met 1 seizoen gebruikte goodyear winterbanden kreeg ik erbij :)
De rx8 zal voor de leuke ritten worden, niet te vaak voor woon-werk verkeer.

Dacht dat rx8 steeds uitgerust was met boordcomputer, heb in 2002 een mazda 3 gekocht en dit zat daar toen standaard op.
Als ik toen op het knopje links bovenaan naast "clock" drukte, verscheen ipv de tijd daar het verbruik in L/100km, resterend aantal km,...

Grtz Peter
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Boordcomputer

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill