Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Bougies vervangen
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 16-09-2011 21:33
Vandaag alle bougies laten vervangen, het beest vroeg er al een poosje om, letterlijk. Iedere keer bij het starten gaf hij een foutmelding. En het viel me sinds vorige week ook op dat ie stationair niet meer zo mooi liep. Volgens de dealer kon het ook wel, de bougies kunnen doorgaans tussen de 70.000 en 80.000 kilometer mee volgens de technische man en de teller staat nu op 74eneenbeetje.
Na bijna 3 uur kreeg ik de sleutel terug, samen met verontschuldigingen voor het lange wachten, het had allemaal wat tegengezeten en het is nou eenmaal veel werk. Uiteraard was de rekening al geprint en bij het overhandigen hiervan werd nogmaals uitgelegd dat het wat tegengezeten had en om het leed te verzachten hadden ze de auto gewassen, iets waar ik zelf niet meer aan toegekomen was. Ik vreesde dus het ergste, maar het bleef bij € 350.

Moet er niet aan denken dat ik 10 bougies voor een RX-8 had moeten kopen. Deze waren "maar" € 17,50 per stuk.

Ik heb me in die 3 uur trouwens niet verveeld bij de dealer. Wel zijn mijn speekselklieren erg geprikkeld, de schoonmaakploeg moet misschien overuren maken in de showroom. Heb lopen kwijlen bij een zwarte 535 touring met cognackleurig interieur. En bij een knalrode 1 serie in sportuitvoering. Ik wil geen van mijn auto's nu kwijt en ik heb helaas geen geld genoeg voor een 4de auto, maar als ik ooit nog een nieuwe boodschappenauto nodig heb .......
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 17-09-2011 14:56
€350 valt idd erg mee, ik had het duurder verwacht. Ook aardige mensen bij die BMW dealer?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 18-09-2011 10:57
Ik ga sinds vorig jaar naar de BMW dealer in Venlo. De dealer in Mönchengladbach waar ik hem kocht is toch wel een uurtje rijden, maar bovendien werd ik daar zo beleefd geholpen dat het gewoon onbeschoft was (uitgezonderd de verkoper, die was wel echt aardig, maar heeft daar een heel ander belang bij natuurlijk).
In Venlo zijn het allemaal vriendelijke mensen, van receptie tot monteurs. Ik wil gerust een tientje werkplaatstarief meer betalen (verschil Duitsland/Nederland) als ik het gevoel krijg dat ik niet een nummer ben.
Heb ook een aardige deal voor origineel BMW-M velgen met winterbanden, tweede hands maar opnieuw gericht en gecoat, 2 Michelin banden met 7 mm profiel en 2 nieuwe Michelin banden voor €1.250,00.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-09-2011 18:31
Wacht FF.

1. Volgens mij hoort dit onderwerp bij techniek en niet bij lounge.
2. 17.50 voor een boegie bij de mazdadealer?? Dacht dat ze daar 75 euro per stuk kosten. Hopelijk hebben ze de goede gemonteerd.(RE8C L en RE9B T). Ik heb bij de universele automaterialenhandel 171,46 voor 4 stuks betaald.
3. De bougies moeten elke 60.000 km gewisseld worden.Stel dat een boegie stuk is , riskeer je een kapotte kat
3. Al weer zoveel gereden met de nieuwe motor?

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 18-09-2011 20:48
@ Outjer

Het betreft de Beemer !!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-09-2011 05:48
Sorry. niet goed gelezen.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-09-2011 17:46
:-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Bougies vervangen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill