Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Mazda 6 BTCS Van Herck met 3 rotor??
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 26-03-2011 09:23
http://www.autosport.nl/news/22186/div_mazda_surprise_op_zolder._autosportwinterslaap_definitief_voorbij_%282%29.html

Ik verstond van mijn garagist dat Mazda een 3 rotor motor had geschonken aan fam. Van Herck voor deze Mazda 6 BTCS.  Dit zou prachtig zijn voor het kampioenschap...
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 07-04-2011 18:01
Was dus een Mazda 3.  Wel mooie specs!

Ze hebben een supporter er bij!

http://www.autosport.be/?p=8295
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 07-04-2011 21:22
Ik ga zondag waarschijnlijk kijken op circuit Zolder. Nog meer geinteresseerden?
- Van Matex (ForumPro) op 08-04-2011 18:10
Wel jammer dat het geen RX is.
Een Mazda 3 met rotatie motor,die zijn toch goed voorzien met de 2.3 desi turbo motoren.
De rotatie motor van Mazda hoort in een RX 7 of 8

Waarschijnlijk een standaard chassis,en geen buizen silouette carroserie.

Het is te hopen dat ze de duurzaamheid beter onder de knie hebben.
Het geluid is in iedergeval om te watertanden.
Voor degene die naar Zolder gaat,neem een geluidfragment op a.u.b
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 08-04-2011 21:14 Edited 08-04-2011 21:19
Ik ben echt benieuwd hoe gaat dat die gaat presteren... Qualifying was al geen succes.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-04-2011 20:13
Zou het niet de BTCS RX 8 zijn van enkele jaren geleden met een andere kap/koets erop?
Zit toch wel logica in. Immers de RX 8 wordt niet meer verkocht in Belgiƫ/Nederland en als je toch reclame wilt maken , kan het toch zo.
Met een aangepaste 3 maak je geen indruk in het BTCS.

Outjer
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 09-04-2011 20:15
Op de BTCS website staat ie nog steeds te koop:
http://www.btcseries.be/nl/zoekertjes/detail.php?id=295

Of ze er ooit 80k Euro voor krijgen is wel de vraag...

De 3 Silhouette is wel degelijk een nieuwe wagen waar Van Herck een jaar heeft aan gewerkt.  Spijtig dat ze vandaag een accident hebben gehad en uitgevallen zijn met pech aan de uitlaat.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 09-04-2011 21:02
Hallo, toen ik hoorde van een rotatiemoter op circuit leek het me leuk even te gaan kijken. Omdat ik een aardige vent bereidt vond om mij op te halen en ook weer thuis te brengen (ik zit al 5 weken met hand in het gips en mag niet rijden) was ik er vandaag dus.
Mooie auto en inderdaad een chasis van een mazda3 dat natuurlijk veel veranderingen heeft ondergaan.
De klank vond ik in de pits nog een beetje tegenvallen maar later tijdens de race was het toch wel erg indrukwekend.
Ze rijden mee in de T3 klasse de RX-8 toendertijd in de S1.
Jammer was dat er in de eerste ronde in de tweede bocht een voorval was waardoor Werner van Herck (coureur) rond ging en achteraan de wedstrijd moest vervolgen.
Na een opmars langs andere deelnemers was een aanrijding van achteren de aanleiding om de auto in de pits stil te zetten omdat de uitlaat afgebroken was.
Hopelijk hebben ze morgen geen last meer van w....koppen die achterop hen rijden en kunnen ze een mooi resultaat neerzetten.

Groet tjeu en veel plezier voor degene die morgen nog gaan kijken.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Mazda 6 BTCS Van Herck met 3 rotor??

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill