Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Even voortstellen: Dennis RX-7/8
1 2 Terug Volgende  
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-07-2010 20:45
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Dennis van der Meulen, 42 jaar en ben al heel lang besmet met het Wankelvirus en ben sinds kort de apetrotse eigenaar van een smetteloze zwarte RX-8 uit 2004!
Ook heb ik al 17 jaar een RX-7 FB uit 1982.
Om nu een lang verhaal kort te maken zijn hier een paar links naar het RX-7 forum zodat jullie een idee hebben wie ik ben en wat ik doe:

RX-8: http://www.rx-7club.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3119

RX-7: http://www.rx-7club.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=3043

Deelrestauratie RX-7: http://www.rx-7club.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=3049

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-07-2010 21:19 Edited 21-07-2010 21:22
Ha de Dennis,
Leuk dat je je ook op dit forum hebt aangemeld !!:):)  (we houden je in de gaten hihihihihihi :):):) )

Ik zou zeggen WELKOM hier!

Veel plezier in de rx-8, maar dat gaat wel lukken hahaha

Nogmaals het project met de rx-7 is echt prachtig!
Nu hopen dat hij binnen weer kan gaan rijden :)

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-07-2010 04:47
Hee welkom hier :)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-07-2010 08:06 Edited 22-07-2010 08:10
Hoi hoi!! :-)

Meld je maar meteen aan voor de toerrit op 28 augustus! http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1829
- Van Renesis (ForumPro) op 22-07-2010 11:06
Ik vind dat een hele leuke RX-7.
Ik heb er zelf nog een tijd over getwijfeld om er 1 als speelauto aan te schaffen.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-07-2010 12:41
Hoi Dennis, welkom hier.
Leuke naam zo.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-07-2010 14:20
Die RX-7 restauratie ziet er trouwens wel heeeeeeeeeeel erg vet uit!
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-07-2010 16:20
Hoi Dennis,
Ik heb ontzettend veel bewondering en respekt voor je restauratiewerkzaamheden aan de RX-7; in een woord....geweldig!
mvg, Ruud
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-07-2010 16:01
Heren , dank voor de complimenten!

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-07-2010 19:07
Van Dennis (Beginner)  op 23-07-2010 16:01 Heren , dank voor de complimenten!

Grtz Dennis.

heren?????? en de dames dan? hihihihi :)

Groetjes M&M
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 23-07-2010 22:14
Hoi Dennis ook een welkom van mij.
Ik heb met steeds groter wordende bewondering jou verslag van de deelrestauratie bekeken en gelezen. COMPLIMENTEN daarvoor!!!!!Wat een doorzettingsvermogen en precisie!
Maar ook vindingrijkheid om spullen schoon te maken.

Groetjes Tjeu.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-07-2010 08:50
Martine:

> Van Dennis (Beginner)  op 23-07-2010 16:01 Heren ,
> dank voor de complimenten!
>
> Grtz Dennis.
>
> heren?????? en de dames dan? hihihihi :)
>
> Groetjes M&M


Martine, jij ook bedankt hoor! :-P
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-07-2010 08:51
Melkie:

> Hoi hoi!! :-)
>
> Meld je maar meteen aan voor de toerrit op 28
> augustus!
> http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1829


Ja, had ik al gezien maar Limburg is me net te ver en bovendien komt het niet uit met m'n werk (ja, dat doe ik soms ook wel eens...;P ).
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2010 21:09
Misschien wel interessant ivm je bredere achterwielen:

http://www.rx8club.com/showthread.php?t=50607
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-07-2010 15:33
Faxie:

> Misschien wel interessant ivm je bredere achterwielen:
>
> http://www.rx8club.com/showthread.php?t=50607


Wat ik er van begrijp is dat het heel persoonlijk is wat je voorkeur is.
Ik rag hem door de bocht en zit nog steeds niet aan de limiet, vind het wel best zo...;-)
Bovendien ziet 275 er heel woest uit van achter, ze steken heel iets buiten de wielkasten, kan net (1 á 2 mm).

Grtz Dennis.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-07-2010 15:38
Oke dan is er niets aan de hand :)

Ik moest er aan denken omdat je het eens had over het feit dat de RX8 een perfecte verdeling had ;)
- Van Renesis (ForumPro) op 01-08-2010 00:21
Ik heb dezelfde velgen in maat 275-19 gezien. Oogt wel erg dik. :)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-08-2010 15:32
275-ers hebben echt heel veel grip (afhankelijk van temp en merk natuurlijk) wanneer je op het gas de bocht in gaat.
Bij remmen is het bij 275-ers oppassen geblazen wanneer je de bocht induikt, leve het DCS dus!
Die laat ik dus nog maar even aan staan...
Een vriend van mij heeft een M5 uit 2001 en heeft sinds kort Kumo semi-slicks eronder (=streetlegal) en hij rijdt vaak op de Nürnburgerring.
Het scheelt echt enorm, zegt 'ie...

Trouwens, voor dat ik het vergeet, de linkerachterband liep aan bij de wielkast.
Heb dus de zaak maar even een beetje bijgeklopt.
Ken net nu!

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-08-2010 10:29 Edited 02-08-2010 10:32


275 dik? Nàààààh....`:-)



Heb ook de ventilatieroosters even gedaan en de fender flares toegevoegd.
Nu valt het veel meer op en ik vind dat 'ie het kan hebben.
Zonnenband zit inmiddels ook op z'n plaats.
Nu alleen nog even geschikt gaas vinden voor de grille/oliekoelers.

Grtz Dennis.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-08-2010 18:09
Dat zijn Vredesteins.
De Ultrac sessanta
http://www.vredestein.nl/Banden_Bandtypes.asp?BandgroepID=1&BandtoepassingID=0&BandtypeID=3&PageID=0&UserSessionID=62229121

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-08-2010 22:12
Scherp! ;-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-08-2010 15:10 Edited 05-08-2010 15:16


Vond het wel een geinig gezicht en levert me een hoop lachende gezichten op in het verkeer!
Idd, een "Batman Begins"-logo (Badman inside zeg maar...).
Gewoon een maskertje gemaakt en gespoten met glanzend zwart.



Vinnetjes glanzend zwart gespoten, zo vormen ze beter een geheel met de auto.
't Is toch een soort Batmobile hè?  :P
De achterruiten zijn nu geblindeerd.

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-08-2010 15:27


Hmm, staat hem ook wel goed hè?
Misschien van de winter toch eens een spuitbusje zwart halen...

Grtz Dennis.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-08-2010 16:51
Netjes! Heel netjes...
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2010 19:54
Zonde :(

Maargoed ieder zijn ding..

Groetjes M&M
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 07-08-2010 19:32
Martine:

> Zonde :(


Idd, ik begrijp het ook allemaal niet zo goed ..
Maar zoals je zegt, elk wat wils.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2010 15:13
Vandaag even de voorkant aangepakt:



De kentekenplaathouder heb ik eraf gehaald en een klein kenteken met alu beugeltjes er op gezet.
Om de grille zit nu een chromen randje, dat maakt het net iets meer "af".
Het gaas eronder wordt later zwart gepoedercoat want ik moet ook nog de roosters maken voor de oliekoelers.
Beter zo hè?
Zo komt z'n smoel veel beter uit! 



Even de illegale plaat voorzien van legale merktekens...gewoon met een pen erin gekrast...
Ziet er wel officiëel uit hè?
Je kunt wel een officiële kleine plaat krijgen maar dan moet je wel kunnen aantonen via je kentekenbewijs dat je een officiële mag voeren.
Anders krijg je gewoon een "kale" plaat, is trouwens wel refelecterend hoor!

De orginele plaat heb ik samen met een vaste schroevendraaier achterin liggen.

Grtz Dennis.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 08-08-2010 19:05
Ik begrijp niet goed waarom je de moeite doet om de logo's van de carrosserie te halen om het er dan toch weer ergens anders op te hangen ? Wat is daar de idee achter ?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2010 21:43
Dat embleem daar vind wel erg leuk staan :)
Ja, dat heeft wel wat.

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-08-2010 16:25
Martine:

> Dat embleem daar vind wel erg leuk staan :)
> Ja, dat heeft wel wat.
>
> Groetjes M&M


Ha eindelijk een leuke reactie! :-)
Hier nog een leuke reactie van mijzelf:



Jammie...

Grtz Wankele Dennis.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 09-08-2010 16:59
Dennis:

>
> Hier nog een leuke reactie van mijzelf:
>Jammie
>


Jij gaat je komend weekend niet vervelen! Dit is het meer serieuze werk. Persoonlijk zou ik die velgen ook niet zwart maken, maar wat je daar op je werkbank hebt liggen is inderdaad jammie!

Kom je eind augustus het resultaat laten zien? (En horen natuurlijk!)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-08-2010 15:25
Caecil:

> Dennis:
>
> ...Persoonlijk zou ik die
> velgen ook niet zwart maken, maar wat je daar op je
> werkbank hebt liggen is inderdaad jammie!
>
> Kom je eind augustus het resultaat laten zien? (En
> horen natuurlijk!)


Ik denk ook dat het beter is om ze gewoon zo te laten, bovendien lijken ze dan een stuk kleiner...

Ik ga die meeting missen i.v.m. werk dus hoop jullie snel te ontmoeten bij een volgende meeting, liefst een beetje centraal want Limburg is echt een takke-eind hoor!

Vandaag even een bredere chroomstrip (8mm) aangebracht:



Beter hè?

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2010 11:09 Edited 13-08-2010 22:26
Weer lekker opgeschoten met de voorkant:



Ge-poedercoated gaas aangebracht.
Je kan gebruik maken van de schroefgaten welke reeds in de bumper aanwezig zijn... :-)
De onderkant is gedaan met klitteband en wordt tevens aangedrukt door de onderplaten.



Oliekoelergaas zit vast met slechts 1 schroef...
Ook weer gebruik gemaakt van een bestaand schroefgat.
De ronding van de lamp zorgt ervoor dat 'ie geen kant uit kan, simpel en doeltreffend.



Afwerkrubber zorgt er ook voor dat het mistlamphuis niet beschadigd en voorkomt dat het gaas kan trillen.
Dit U-rubber wordt gebruikt om scherpe randen van plaatwerk af te dekken.



Even een overallplaatje, meer doe ik er niet aan.
De nummerplaat zit nu ook dichter op de bumper.
Ik heb ook vast even 5(!) rijen van de grille opengesneden omdat daar de Racing Beat REVi Ram-air Duct komt te zitten.
Was wel een enorm tering werk zeg...

Zo, ziet er lekker gedistingeerd uit hè?
Niet schreeuwerig maar gewoon stijlvol, Mazda-eigen.;-)

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2010 18:23
HEEL netjes :):) daar hou ik van!!
Het staat erg goed zo bij elkaar.

Groetjes M&M
- Van Matex (ForumPro) op 13-08-2010 20:59
De ram airduct van RB kwam bij mij een stuk lager uit.
Ik heb de rubberflap uit de grille verwijderd.
En afstand buisjes geplaatst om de inlaat netjes recht achter het luchtdoorlatende deel te krijgen.

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=12631;hl=longen
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2010 22:24
Matex:

> De ram airduct van RB kwam bij mij een stuk lager uit.
> Ik heb de rubberflap uit de grille verwijderd.
> En afstand buisjes geplaatst om de inlaat netjes
> recht achter het luchtdoorlatende deel te krijgen.
>
> http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=12631;hl=longen


Ja, da's ook een oplossing! :-)
Krijg je dan geen buiging in je aanzuigtraject?
Oftewel, lekkage?
Het is bij Ram-air wel belangrijk dat je geen dynamische druk verliest.
Ziet er goed uit in ieder geval!
Het rubber flapje had ik ook al verwijderd ja.
Ik maak ook nog een gaas achter de grille, je weet immers nooit...

Grtz Dennis.
- Van Matex (ForumPro) op 14-08-2010 21:02
@Dennis

>Ja, da's ook een oplossing!
>Krijg je dan geen buiging in je aanzuigtraject?
>Oftewel, lekkage?
>Het is bij Ram-air wel belangrijk dat je geen dynamische druk verliest.
>Ziet er goed uit in ieder geval!
>Het rubber flapje had ik ook al verwijderd ja.
>Ik maak ook nog een gaas achter de grille, je weet immers nooit.


Omdat de airduct kunstof termoplastisch is heb ik hem m.b.v een hobby brander plaatselijk warm gestookt.
En hem licht vervormt,zodat hij perfect op het doorvoer gat in het chassis past.
En tergelijkertijd netjes symetrisch voor het doorlatende deel in de grille.
( ik moest het deel net boven de mond (van af de voorzijde van de auto) warmstoken en naar boven buigen)
Tevens heb ik tpv de doorvoer naar de Revi een parker door de chassislip in de airduct geschroeft.
Om de juiste positie te borgen.

Maar mogelijk past jou airduct direct wel precies op beide possitie's.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-08-2010 22:38
Matex:

> @Dennis


>
> Maar mogelijk past jou airduct direct wel precies
> op beide possitie's.


That's the idea...maar netjes opgelost hoor!
Ik plak ook de kleine gaatjes aan de achterkant af en maak slechts 1 klein gaatje voor het regenwater aan de onderkant.

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-08-2010 15:55 Edited 16-08-2010 16:13
Goed, de RB Ram-air inlaatkit zit er in.
Ik heb drie gaatjes van 6mm geboord in de onderkant voor afvoer van regenwater, de gaatjes aan de achterzijde heb ik dicht gemaakt.

Er zit kennelijk verschil in de Amerikaanse en de Europese uitvoering...
Op de beschrijving is te zien dat de Amerikaanse versie de inlaat vlak onder het schuim heeft (da's dus bovenin de grille).
Bij de Europese zit 'ie aan de onderkant van de grille...
Ik had dus niet de roostergaatjes hoeven weg te halen...
Maar goed, da's mosterd na de maaltijd en nu heb ik toch voldoende lucht en bovendien dekt de inlaat nu de doorgang naar de condensor/radiator af.
Hoef ik dus ook geen extra gaas aan te brengen.

In de beschrijving staat je de bumpersteunen moet losschroeven om de inlaatbuis er in te krijgen, hoeft helemaal niet, gaat prima zonder...
Ook staat er dat de rubber rand met de plakrand naar achteren moet.
Dat heb ik dus ook niet gedaan:



Ik heb het omgedraaid en met ducttape de zaak "luchtdicht" aan de rubber rand gemonteerd.



De intake sluit zo beter aan zonder "drukverlies" (zie pijl).
Het stukje hout (bovenop de inlaat) zorgt voor de juiste positionering voor de opening naar het filter.

Beugeltjes zijn zelf gemaakt en zijn 4 centimeter langer dan de bijgeleverde exemplaren (welke dus voor de Amerikaanse versie zijn...).
Ik had ze eerst een centimeter langer, dat betekende dus de hele zaak weer uitbouwen...
Afijn, na totaal 5 uur lang sleutelen, meten en passen had ik hem goed op z'n plek.
Ook de blauwe beugeltjes heb ik aangepast.
Dit was dus niet echt "bolt-and-play"...

Net weer terug van de proefrit en moet zeggen dat je het wel degelijk merkt!
Het K&N filter is veel meer "open" en zeker bij hoge snelheid heb je veel betere response!
Het geluid is ook iets anders, zeker boven de 5000rpm!

Kortom, een fijne dag!
Woensdag ga ik de complete uitlaat wisselen.
Daar zal ook vast wel weer wat tegenzitten...

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2010 15:59
Achterkant is nu ook eindelijk klaar:


Gaatjes geplamuurd en het geheel gespoten.
Letters eerst in blanke lak gezet en daarna er op geplakt.
Waarschijnlijk niet ieders favoriet maar vind het wel wat hebben... :-)

"MATSUDA" slaat op Jujiro Matsuda, de oprichter van Mazda Motor Company. 

Grtz Dennis.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 13-10-2010 17:22
Ik kan steeds minder goed volgen :-s
Bon, elk zijn ding. Verneuk maar zoveel je kan :-)
Die "hoorntjes" achteraan de zijkanten van het dak zijn hilarisch en zielig tegelijk, da's ook een kunst.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2010 19:16
Matsuda, de betekenis kende ik niet, heel origineel!! :)

Maar ik vind het wel erg zonde om het op deze manier op de rex de zetten :(  maargoed het is jou auto....

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 13-10-2010 19:28
Deze laatste aanpassing is bepaald niet mijn smaak, maar ik vind het wel mooi uitgevoerd. Strak.

Zelf zou ik zeker geen extra chroom op voor- of achterkant plaatsen, hoe minder reflectie (laserpistool), hoe beter.

Maar ieder zijn ding. Smaken verschillen. Zelfs over een Rex ;-)
- Van Rhisto (Powerposter) [nl] op 15-10-2010 14:55
Caecil:

> Zelf zou ik zeker geen extra chroom op voor- of
> achterkant plaatsen, hoe minder reflectie
> (laserpistool), hoe beter.


Lol, die had je aan Faxie moeten vertellen voordat
ie met klei zijn Rex ging poetsen...
:)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-10-2010 18:19
Reflectie maakt hier niet uit, want ik rijd altijd netjes ;)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-10-2010 15:40
Bartman:

> Ik kan steeds minder goed volgen :-s
> Bon, elk zijn ding. Verneuk maar zoveel je kan :-)
> Die "hoorntjes" achteraan de zijkanten van het dak
> zijn hilarisch en zielig tegelijk, da's ook een
> kunst.


Mijn opa zei altijd: "Als je niks aardigs te zeggen hebt, hou dan je mond".
En die had niet eens Internet...

Dit is een auto verneuken:


Caecil:

>
> Zelf zou ik zeker geen extra chroom op voor- of
> achterkant plaatsen, hoe minder reflectie
> (laserpistool), hoe beter.
>


Dat maakt voor een lasergun of radar absoluut niks uit.
Je hele auto in eierdozen helpt daarentegen wel...
Mooi klusje voor volgende week! ;-)

Laterrrrr!

Grtz Dennis.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 16-10-2010 19:47
Dennis:

> Mijn opa zei altijd: "Als je niks aardigs te zeggen
> hebt, hou dan je mond".
> En die had niet eens Internet...


Tijden zijn veranderd. Er is ondertussen internet.
Ik zeg mijn gedacht, aardig of niet.
Sommigen vinden mij arrogant, het zij zo. Die kunnen niet overweg met kritiek. Dat is eerder hun probleem, niet het mijne.
Maar speciaal voor jou :
Heel mooi gedaan, al die aanpassingen, allemaal, een voor een, allemaal om te mooier. Super.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-10-2010 21:01
Ik kan slecht overweg met kritiek, net als ieder ander.
Maar wel raar dat je het nu in een keer wel mooi vind, net nu ik alle zaken weer heb teruggebouwd na je commentaar!
Nou moet je wel weten wat je wil hè?

Grtz Dennis.

PS Wat mij betreft ben je niet arrogant, je ontkent gewoon de samenleving, niks mis mee hoor!
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 16-10-2010 23:14
Smaken verschillen nu eenmaal.
Geen ruzie maken hè jongens.

Ik persoonlijk vind het MATSUDA een mooi uitgevoerd eerbetoon. Staat zeker niet lelijk.
De Vinnetjes op het achterdak vind ik niet mooi. Maar dat zegt niet dat jij ze niet mooi mag vinden.

Je kunt nog wel overwegen om een Mazda of RX-8 logo in je remlicht te bouwen. Dat zou mooier aansluiten bij het Matsuda als dat BatSign. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-10-2010 21:18
Brakefire:

>
> Je kunt nog wel overwegen om een Mazda of RX-8 logo
> in je remlicht te bouwen. Dat zou mooier aansluiten
> bij het Matsuda als dat BatSign. Maar ook dat is
> mijn persoonlijke mening.


Hmm, helemaal geen slecht idee!:-)
Opbouwende kritiek kan ik zeker wel waarderen! ;-)

Grtz Dennis.
- Van johnny c (Powerposter) op 22-10-2010 13:34
hmmm, vind de letters niet zo, maar wat ik niet mooi vind, hoef jij ook niet mooi te vinden hé, je bent wel uniek, en probeer graag dingen uit, ik zou zowieso niet zo snel durven, je weet nooit hoe het uitpakt in het echt. vind de batsign wel superstoer, ik zou het lekker erop laten
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2011 17:59
Zo ff een update.

-Achterklep is weer helemaal zwart (zonder logo's of letters).
-Zwarte "Batman-vinnetjes" zijn verwijderd.
-3e remlicht is weer gewoon normaal.
Vond alles toch niet zo bij de auto passen, volgende keer maar beter naar jullie luisteren (duh!) :-)

Bij het wisselen naar zomervelgen zag ik dat van de wintervelgen de voorbanden aan de binnenkant heel erg versleten waren...
Even laten uitlijnen en idd, er klopte geen hout van!
Toch raar als je bedenkt dat ik de auto sinds vorig jaar heb...
Maar goed, hij stuurt nu aanmerkelijk beter ondanks spoorvorming in de weg.
Ik dacht altijd dat dat kwam door de 235 voor en 275 achter...niet dus, kan dus ook gewoon lekker "breed" rijden!

Grtz Dennis
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2011 19:36
Dennis:

> volgende keer maar beter naar jullie luisteren
> (duh!) :-)
>


Hihi :)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2011 19:55
Whow 275 achter.. das dik idd, 19" toch?

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-04-2011 15:40
Nee, 482,6 mm. want ik heb het stuur aan de goede kant. :-P
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 04-04-2011 16:14
Dennis:

> -Achterklep is weer helemaal zwart (zonder logo's
> of letters).
> -Zwarte "Batman-vinnetjes" zijn verwijderd.
> -3e remlicht is weer gewoon normaal.


Nu is ie nog mooier ;-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-07-2011 20:23 Edited 10-07-2011 22:34
Vandaag begonnen om de olieleidingen te vervangen door de set van RB.
Maar nu ik er toch goed bij kan ook even aandacht geschonken aan de montageplaat van de bobines.


Dit is de orginele plaat.
Zoals je kan zien wordt 'ie midden op de plaats van de bobine erg warm (verkleuring).
Een beetje ventilatie zou dus geen kwaad kunnen.


Om nu een gedeelte geleidingswarmte te vermijden heb ik een steun verwijderd door de puntlassen uit te boren.
De overige steun, met twee bouten vast te zetten, is stevig genoeg, het is allemaal een beetje te stevig uitgevoerd zeg maar...


Vervolgens wat ventilatiegaten geboord en onder de bobines een M6-ringetje gezet.
Zo kan de warmte tenminste beter weg.


Hier kan je goed zien dat er nu een kleine spleet zit tussen de bobine en montageplaat.
Echter nog steeds stevig genoeg om de leads er op te drukken.

Morgen zogezegd dus verder met de slangen, een hele klus, dat heb ik nu al gezien...

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2011 17:51 Edited 11-07-2011 20:53
GODSKOLÈRE!!!
....
Wat een ontzettend k*tkarwei zeg! :-(
Maar goed, ik heb de oude leidingen eruit!
-Kunststof inlaatkanaal moet los (heb al een van de drie solenoids beschadigd, nieuwe bestellen dus...grrr).
-Aircopomp met spanner moet los.
-Accu en -bak moet eruit (een schroef kom je bijna niet bij).
-Luchtfilterbox met luchtmeter moeten eruit.
-Olievullichaam moet er uit, zit onder inlaatkanaal.
-Steuntjes voor de slang, 5 stuks, 4 worden aangepast een weer gebruikt.
-Bobines moeten er uit.
-Diverse slangen en stekkers moeten los...

Wat er niet uit hoeft maar wel in de beschrijving staat:
-Veerpootbrug.
-Middelste kap (onder).

Maar om even van voren te beginnen:


Hier de linkerkant, roest is al lekker aan het werk...


Rechterkant, valt nog mee eigenlijk...


Hallo?!! Da's nie goed nie!
Wat een smurrie zeg!
Was dus wel hoog tijd dat dit eens los werd gehaald.
Het is het vullichaam voor de olie...echt totaal versmeerd...
Nou lekker dan...maar goed, is nu weer schoon.


Zo staat het er nu voor.
Alle leidingen zijn eruit.
Ik heb de nippels reeds geïnstalleerd (zie groene cirkel).
Heb er rode dopjes op zitten, zo komt er geen vuil in (werd bijgeleverd, toppie).
De koelers hebben ook deze nippels.
Morgen de nieuwe slangen leggen, da's tenminste leuk werk!

Grtz Dennis.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2011 18:18
Dat vullichaam....is die moeilijk te verwijderen?
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2011 19:28
Niks is moeilijk, wel errug lastig...
Het zit namelijk onder het inlaatkanaal dus moet je heel veel los halen.
Maar ben blij dat ik dit nu ben tegengekomen!

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-07-2011 20:46

Heb net even de solenoid gerepareerd.
Waarom?
Nou, bij het op-het-gevoel verwijderen van de zeer vastzittende stekker is de solenoid in zijn geheel los geschoten en het "piefje" is daardoor afgebroken.
Ik heb hem uitgeboord met een 4mm-boor en een messing buisje van dezelfde diameter er in gelijmd.
Kan ik morgen dus gewoon verder, ha!

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-07-2011 15:22
Zo, ff verder met het verhaaltje:


Dit moet er dus allemaal uit (en uiteraard de wielen).
Dat betekent dat dat er dus ook allemaal weer in moet!


Slangen liggen er in, dit was ondanks de goede beschrijving toch lastig, zeker met de steuntjes.


Koelers aangesloten, ziet er lekker professioneel uit hè?

Even proef gedraaid* en alles is dicht!
Wat was dat een megaklus zeg...
Maar wel leuk om weer even aan m'n autootje te sleutelen.
Morgen verder met de achterklep (vond niet dat 'ie mooi gespoten was dus gaat opnieuw gebeuren).

Groeten van Mr. Ikea...

*=
-crank angle sensor afkoppelen (benzinetoevoer en onsteking worden daardoor geblokkeerd),
-15 sec starten,
-10 min rust (daarna olie bijvullen),
-15 seconden starten,
-CAS weer aankoppelen,
-starten,
-controle lekkage,
-motor uitzetten na olie op 70-90 graden, reset OBD: code P0335,
-KLAAR!:-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-07-2011 20:37
Lekker bezig hoor!! :):)
Wij zijn helaas ook bijna aan de beurt, we hebben net een set besteld, maar als ik zie wat een werk het is durf ik er bijna niet
aan te beginnen :(

Maar ja het moet helaas wel, fijn dat je er wat foto,s van hebt gemaakt!

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-07-2011 21:21
Trek er twee dagen voor uit, dan moet het te doen zijn.
Het meest lastige om te demonteren is, hoe stom het ook mag klinken, de accubak.
Ook erg lastig weer in elkaar te krijgen is de inlaatbuis bovenop het olievullichaam (boutjes zijn bijna niet toegankelijk).
Bij het loshalen zitten tevens klembandjes van de tankontluchting (blauw) en benzineleiding (rood) in de weg, dus deze eerst loshalen anders kom je er gewoon niet bij.
Succes!
Ben benieuwd wat je van dit werkje vindt!
Geen nood, het is niet moeilijk, alleen errug lastig dus neem vooral je tijd.
En voor vragen sta ik uiteraard ter beschikking!

Grtz Dennis
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-08-2011 19:20
Faxie:

> Misschien wel interessant ivm je bredere achterwielen:
>
> http://www.rx8club.com/showthread.php?t=50607


Ik wil toch nog even terugkomen op dit verhaal nu ik wat meer ervaring heb met de 235/275 combo.
Ten eerste is hij zeker niet onderstuurt, enkel wanneer je onder gas het stuur omgooit.
Ten tweede is een 350Z geen RX-8 en dus gaat de vergelijking al helemaal niet op.
Bovendien verplaats ik eerst het gewicht naar de voorwielen (waardoor deze meer grip krijgen) door harder voor een bocht aan te remmen.
Op deze manier voel je vanzelf dat de auto achteraan lichter wordt en dus naar overstuur gaat neigen.
Toch kan ik nog steeds zeggen dat de auto gewoon onder gas heel hard neutraal een bocht uitkomt.
Bij regen rijd ik uiteraard zeeeeeer voorzichtig want wat je wint op droog lever je dubbel in bij nat.
Ook een voordeel bij 275 achter: je bent vrijwel altijd eerder weg dan snellere auto's met standaard rubber :-P
Niet dat ik dat vaak doe... (collega had een 330i (6,5sec) en had daar zwaar de pest over in :-) , heeft daarom een 335i (5,5sec) gekocht maar doet het niet echt veel beter...)

Grtz Dennis.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-08-2011 15:08
Hij heeft hopelijk niet alleen een 335i gekocht vanwege zijn dragrace- verlies ten opzichte van jou? :-)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-08-2011 16:00
En dan koopt ie een auto waar hij een dragrace mee kan winnen, en dan gaat hij weer volledig af als er wat bochtjes in de weg komen :D
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-08-2011 16:33
We hebben de racing beat set ook binnen :)
Maar je moet aan het einde van hetr verhaal de CAS stekker loshalen, maar waar zit deze?

En over de banden; 275 achter en 235 voor met 18 " ??

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-08-2011 16:42 Edited 03-08-2011 16:45
CasperRX-8:

> Hij heeft hopelijk niet alleen een 335i gekocht
> vanwege zijn dragrace- verlies ten opzichte van
> jou? :-)


Nee, da's omdat het een patser is met een heel groot ego.
Ik heb nu een grafiekje gemaakt waarin hij nu 310BHP heeft, lichter is en dus nog veel sneller.
Mijn andere collega's spelen het spel mooi mee en hij is nu echt he-le-maal ziek...lol!

Faxie:

> En dan koopt ie een auto waar hij een dragrace mee
> kan winnen, en dan gaat hij weer volledig af als er
> wat bochtjes in de weg komen :D


Hij laat het nu ook voor wat het is...
Ben zo trots op m'n Rexje, dat snap je nu wel...bovendien is hij gewoon mooier

...

Hmm, nu ik dit zo zit te schrijven...zou IK niet degene zijn met het grootste ego...zou ook nog kunnen hè? :-)

Martine:

> We hebben de racing beat set ook binnen :)
> Maar je moet aan het einde van hetr verhaal de CAS
> stekker loshalen, maar waar zit deze?
>
> En over de banden; 275 achter en 235 voor met 18 " ??
>
> Groetjes M&M


CAS zit bij de cruckaxle (lol), de krukas dus, ze bedoelen de krukassensor aan de voorkant van de motor.
Succes met installeren! Als je vastzit laat maar weten hoor, ben benieuwd naar je ervaring.

Grtz Dennis

PS Velgen zijn 19"...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 04-08-2011 17:04
Hahaha, leuk toch als je met je collega's zoveel lol kan hebben :-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-08-2011 13:22 Edited 30-08-2011 14:11
Zo, vandaag de knoppen binnen gekregen.
Dat staat al een stuk mooier!
Bij de montage hoeft de airbag echt niet helemaal afgekoppeld te worden, het kan ook gewoon met alles los van elkaar, scheelt een hoop werk...en veiligheid!
De knoppen zaten er met 15 minuten in (massa met klein schroefje in het frame geschroefd).

Volgende stap wordt veel lastiger, zo niet onmogelijk: de boel werkend te krijgen (moet terug naar "as build" en dan naar update 37.0, bevriende dealer gaat dit proberen).
Ik moet ook eerst het draadje met de twee pinnetjes zien te krijgen (mail naar Gülen Heckler).
Dan kan ik het pas aansluiten.
Tenzij iemand weet welk soort pinnetjes deze stekkers hebben...
Tot zover dus.

Grtz Dennis.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-08-2011 15:57
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik ben jaloers.   :-)

Zelf heb ik al jaren een uitstekend wekende cruise control. deze gaat buiten de Mazda computer om. Knopjes met een klembandje aan het stuur. Werken infra-rood draadloos, met een ontvangersoogje naast het dashboardverlichtingswieltje (mooi woord voor Scrabble).

Als die ontvanger nou eens verbonden kon worden met die kabeltjes die op jouw knoppen uitkomen...

Succes!

Olof
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 30-08-2011 19:47
Ziet er inderdaad mooi uit.
Ik ben ook jaloers. Het enige wat ik echt mis in mijn Rex is de cruisecontrol.
Verder rijdt en oogt het geweldig.
Ger
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 30-08-2011 20:33
Misschien heeft outjer er nog een liggen.
Bij hem hebben we toen in het verleden de CC ingebouwd.

Dennis:

> Zo, vandaag de knoppen binnen gekregen.
> Dat staat al een stuk mooier!
> Bij de montage hoeft de airbag echt niet helemaal
> afgekoppeld te worden, het kan ook gewoon met alles
> los van elkaar, scheelt een hoop werk...en
> veiligheid!
> De knoppen zaten er met 15 minuten in (massa met
> klein schroefje in het frame geschroefd).
>
> Volgende stap wordt veel lastiger, zo niet
> onmogelijk: de boel werkend te krijgen (moet terug
> naar "as build" en dan naar update 37.0, bevriende
> dealer gaat dit proberen).
> Ik moet ook eerst het draadje met de twee pinnetjes
> zien te krijgen (mail naar Gülen Heckler).
> Dan kan ik het pas aansluiten.
> Tenzij iemand weet welk soort pinnetjes deze
> stekkers hebben...
> Tot zover dus.
>
> Grtz Dennis.

- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 31-08-2011 12:05
Ik heb geen draadjes (met pinnen) meer liggen.
Ik had die destijds gewoon bij de mazda dealer gekocht.
Is een standaard artikel.

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-08-2011 22:11
Kijk, nu schieten we meer op.:-)
Hoe moet ik dat duidelijk maken wat voor artikel ik moet hebben?

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-09-2011 15:25
Ik heb voor 8 september een afspraak gemaakt voor de "downgrade".
Ben benieuwd...

Grtz Dennis.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-09-2011 19:17
Onderdeelnr. 119940274  Mute-kabel. 1,84 euro

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-09-2011 10:36
Outjer, harstikke bedankt!!!:-) :-) :-)
Als ik hem niet aan de praat krijg dan zal dat niet aan jou liggen!
Nu maar hopen dat Mazda meewerkt...
Ik hoop het wel want de RX-8 is ook door deze dealer nieuw geleverd.

Grtz Dennis.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-09-2011 10:33
Ik ben nieuwsgierig of de teruggang naar een eerdere versie gaat lukken.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Even voortstellen: Dennis RX-7/8
1 2 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill