Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Versleten strakes
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-06-2009 09:07
Zoals een aantal van jullie op de meeting hebben gezien waren mijn strakes (nu al) in een slechte staat. Ze worden maandag onder garantie vervangen door mijn dealer, mooi op tijd voor Radstake! :-)

Ik zal vanavond eens foto's proberen te maken van de huidige staat.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 22-06-2009 21:01
hoi melkie.
Wij hebben het over die strakes gehad op zolder.
Heb je jou dealer niet aangeboden om rvs exaplaren te kopen via ebay en de kosten onderling te regelen?
Echt dan ben je meteen van het gezeik af. Deze nieuwe zullen waarschijnlijk niet veel langer meegaan, dan begint het spel opnieuw.
Buiten dat zijn de gepolijste rvs examplaren mooier omdat die glimmen. (mijn mening)

Groetjes Tjeu.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 23-06-2009 06:51
Ik kijk eerst even wat ze er nu opzetten. Wellicht zetten ze er nu al fatsoenlijke op. Als dat niet zo is, ga ik gewoon weer terug als het weer de verkeerde kant op gaat. Dan kan ik alsnog dat voorstel doen.

Groet,
Pascal
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 23-06-2009 17:25
Zo zien ze er nu dus uit:

Links valt het nog mee; de onderste is er het ergste aan toe. Rechts is het een triest verhaal...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-06-2009 19:22
Hmm, best wel triest ja. Tip: je kunt ook nog klikken op de foto voor de fullscale foto, dan kun je de ellende helemaal in alle glorie bestuderen.
Dit geldt overigens ook voor veel andere foto's hier, ze worden in eerste instantie vaak wat verkleind getoond om het overzicht te behouden.
- Van Matex (ForumPro) op 23-06-2009 21:33
Het onheil van corrosie op de strakes komt door:
Water wat door de capilaire werking in de kunstof roosters blijft hangen.
De corrosie start meestal van uit een schroefdraad gat.

Ik heb het voordeel dat mijn Rx binnen slaapt,maar na een wasbeurd dep ik de roosters met een grote schone verfkwast droog.
Moet je zien wat daar een water uit komt.
Oke het is een lapmiddel maar werkt wel.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-06-2009 22:16
In dat geval zal iets waterwerends aan de achterkant en schroefgat misschien helpen? Vet, siliconen, lak?
- Van ReneRX8 (SuperForumposter) op 26-06-2009 22:30
Heb het zelfde probleem, die van mij zijn wel wat erger.
Zal binnekort foto's plaatsen
Is het trouwens moeilijk om de strakes te demonteren?

i.v.m. met opnieuw laten spuiten.

Mvg Rene
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-06-2009 09:52
Volgens mijn dealer zijn ze een uur bezig om ze alle 4 te vervangen.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 27-06-2009 21:27
Echt niet! je draait een paar schroeven van het binnenspatbord los en je kunt zo van binnenuit dat rooster eruit drukken.
Strakes erop schroeven, rooster monteren, binnenspatbord vastzetten klaar.

Groetjes Tjeu.
- Van Renesis (ForumPro) op 28-06-2009 09:43
Op de lompe manier is het schijnbaar best simpel. Dan breekt het halve rooster af en hou je lakschade over.
Toch denk ik dat deze werkwijze niet veel langer dan een paar seconden heeft geduurt.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 28-06-2009 19:37
Deze manier is echt niet lomp hoor. Voordeel is juist dat je van binnenuit dat rooster er heel simpel uit kunt drukken.
Gewoon die klemmetjes iets indrukken en het komt heel gemakkelijk los. Eerst aan de bovenzijde losdrukken dan in het midden en vervolgens onder.

Ik heb het zelf gedaan en denk nou maar niet dat ik het risico op lakschade neem.
Er zat overigens bij mijn strakes een duidelijke beschrijving met tekeningen, echt geen probleem.

groetjes tjeu.
- Van Renesis (ForumPro) op 28-06-2009 22:20
Ik doelde op vandalisme op onze Rex. ;)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-06-2009 08:12
Zo, ze zijn vervangen. Eens kijken hoe lang deze mooi blijven. Ze gaven aan dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden. Het meeste werk was volgens mij het schoonpoetsen van de lak rond de strakes, daar was wat troep aangekoekt.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Versleten strakes

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill